Boezemfibrilleren

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Boezemfibrilleren

Bericht door Jans52ha » za 09 nov 2019 22:34

Hallo Mymi.

Ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik pas ook op 1 dag in de week. Ook ik ben daarna gesloopt. Best balen.
Inderdaad vroeger deed je dat gewoon. Nu achtervolgt die overgang mij overal. Zeker met die hartroffels enz. dat beneemt soms mijn kracht even.
Echt eng als ik dan een kind de trap af moet dragen. Wacht soms bovenaan de trap tot het wat minder wordt.
Herken je dat? Soms even naar worden van je hart? Brr.

Groetjes Jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Mymi » zo 10 nov 2019 21:41

Hoi Jans,

Ja dat hart dat is echt vreselijk, blijft ook altijd eng.
Een paar jaar geleden is mijn hart ook helemaal nagekeken want ik dacht echt dat er wat mis was met mijn hart, niet dus.
Waar ik nog steeds regelmatig last van heb is dat ik af en toe een steek voel en ook dat het pijn doet, heel kort dat wel maar wel eng.
Ik moet maar vertrouwen hebben dat het goed is.
Ik heb ook als mijn kleinzoon er is dat mijn hart snel gaat kloppen af en toe, ik weet gelukkig hoe ik moet ademen om het weer rustig te krijgen :D
Sterkte met je hartroffels, het went nooit denk ik.

Groetjes Mymi

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » do 21 nov 2019 11:52

Hallo Mymi,

Nog bedankt voor je bericht. Het steunt.
Inmiddels is mijn menstruatie weer gestopt en zakken ook de klachten weer weg gelukkig.
Geeft toch alweer aan dat het de hormonen zijn die dit doen met mij (ik blijf het bizar vinden...).
Hoop dat het met jou ook weer beter gaat?

Groetjes,
Claire

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » di 26 nov 2019 14:08

Hou Claire

De hartoverslagen zijn inmiddels weer voorbij gelukkig.
Wel heb ik nu zoals ik schreef gewoon dat mijn hart zeer doet, heel vervelend. Ik heb dat ooit ook eens aan mijn cardioloog gevraagd, hij zei dat het geen kwaad kon, je moet je pas zorgen gaan maken als het voelt alsof er een olifant over je borst loopt.
Maar ook dit blijft angstig die pijn.
Met jou gaat het nu weer beter las ik, heeft bij jou ook nog met je menstruatie te maken dat scheelt, weet je tenminste dat het daarmee te maken kan hebben.
Sterkte weer

Groetjes Mymi

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » di 26 nov 2019 20:23

Hallo Mymi

Wat fijn om te lezen dat die vervelende hartroffels enz. over kunnen gaan. Dat geeft licht aan de horizon. Hoe lang heb je er nu last van gehad. Bij mij is het al een paar jaar. En dat de hele dag door. Nooit een dag niet. Hoop echt dat het zo goed blijft gaan bij jou. Laat het dan ook aub weten.
Goede berichten zijn ook fijn om te lezen.

Groetjes weer, Jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » wo 27 nov 2019 16:20

Hoi Jans,

Dank voor je bericht.
Wat vreselijk voor jou dat je er al zo lang last van hebt,is dat al eens nagekeken bij jou? Het schijnt wel onschuldig te zijn maar iedere dag en dat al jaren lang....ik zou er gek van worden.
Bij mij gaat het nog steeds wel goed wat betreft de overslagen, het is alleen bij mij zo dat als ik het druk gehad heb een dag dat ik daar dan in de late middag avond last van krijg.
Om een voorbeeld te noemen ik dacht gisteren een rustig dagje te hebben, ik wilde even bij mijn moeder koffie drinken en weer naar huis toe, kom ik aan bij haar was ze net gevallen op haar pols, pols dik, nou huisarts toe en doorgestuurd naar ziekenhuis, daar uren gezeten, je kent het wel foto’s maken, wachten enz. Was uiteindelijk gebroken ook dat nog. Afijn dus uren in het ziekenhuis gezeten met veel mensen om me heen, als ik dan weer thuis ben en op de bank zit dan gaat mijn hart gezellig beginnen met hoe jij dat noemt roffelen, het klopt sneller dan normaal. Ik moet dan echt een poosje blijven zitten en rustig adem halen dan gaat het wel weer.
Wat betreft die overslagen dat heb ik eens in de paar weken een dagje of zo.
En wat betreft goede berichten die je graag wilt horen....de eerste paar jaar dat ik in de overgang zat, ik menstrueer nu 5 jaar niet meer die waren niet fijn, vaak bij huisarts voor alles en nog wat, ik moet zeggen dat dat nu veel beter is dan toen, dus verbetering is er zeker wel gekomen bij mij.
Ik hoop voor jou dat je overslagen echt minder gaan worden, ik heb echt met je te doen.
Heel veel sterkte.

Groetjes Mym

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » wo 27 nov 2019 17:16

Wat fijn om reactie te krijgen.

Het maakt mij af en toe echt dol. Zeker met zo'n dag als jij had zou het behoorlijk te keer gaan. Wat sneu voor je moeder zeg. Hopelijk gaat het ook weer gauw beter hoor. Nog ff een vraagje. .had het roffelen en overslagen ook invloed met wat je at en dronk? Koffie bijvoorbeeld? Mijn menstruatie is ong een jaar geleden gestopt. Af en toe wel die pijn met een soort spotting. Bij jou is dat inmiddels 5 jaar. Nou dan hoop ik er tegen die tijd ook van af te zijn hoor.
Bedankt nogmaals.

Groetjes Jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » wo 27 nov 2019 20:57

Hoi Jans,

Wat betreft eten en drinken merk ik niet zo veel wat betreft mijn hart, ik heb alleen als ik chocola eet of zoetigheid dat ik brandend maagzuur krijg dus daar moet ik mee oppassen.
Ja ze zeggen als je veel koffie drinkt dat je hart dan sneller kan gaan kloppen maar ik drink maar 1 kopje koffie per dag. Om mijn hart rustig te houden slik ik iedere dag magnesium en ik eet iedere dag een banaan, maar dat heb je waarschijnlijk ook al hier op het forum gelezen, zoniet misschien een tip voor je.

Groetjes Mymi

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » za 07 dec 2019 16:12

Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb weer af en toe een hartoverslag. Waarschijnlijk komt dat, omdat ik sinds gisteren een spotting heb. Ook andere ongemakken steken weer de kop op: moe, kokhalzen, spierklachten, snotterige ogen.

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht