Wakker worden met een bonzend hart

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Pientje
Berichten van Pientje
Onderwerpen van Pientje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Wakker worden met een bonzend hart

Bericht door Pientje » vr 09 aug 2019 23:58

Hallo allemaal,

's ochtends word ik wakker met een bonzend hart, zo erg dat ik denk dat hij het zal begeven.
Vraag me af wat ik dan gedroomd heb maar kan t me niet herinneren. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de overgang. Ook merk ik dat ik tijdens het fitnessen wat ik iedere week doe veel meer moeite kost om de spieroefeningen te doen. Lijkt wel of heel mijn lichaam uit balans is.
Helaas krijg ik weinig begrip van mijn omgeving. Het lijkt wel dat ze me aanstellerig vinden. Vanochtend ben ik naar de huisarts geweest. Die heeft me, op aandringen van mij, kalmeringstabletten gegeven, alprazolam. Heb nu weer een voorraadje. Kan als het heel slecht met me gaat hier ééntje van gebruiken. Het geeft me rust, hoef dan niet meer na te denken. Alleen het nadeel is dat ik er slaperig van word. En ik kan dan ook niet autorijden, pas na 3 dagen weer.
Om rustig te worden ga ik vaak wandelen, of luister naar muziek. Mijn dochter raadt me aan om te gaan mediteren. Misschien ga ik het uitproberen. Het maakt je gedachten leeg, je wordt minder angstig of neemt zelfs je angsten weg. Heeft iemand hier ervaring mee?
En dan nog wat. Ik hoor vaak dat vrouwen in de overgang weinig zin hebben om te vrijen, strelen, intimiteit. Maar ik heb juist daarentegen heel veel behoefte. Heeft iemand hier ook last van?

Groetjes,
Pien

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht