Boezemfibrilleren

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Boezemfibrilleren

Bericht door Jans52ha » za 17 feb 2018 23:35

Hallo allemaal.

Ik gebruik metarelax
Voor mij is het nu een stuk rustiger geworden.
Hopelijk blijft het zo. Maar lees ook wel van andere vrouwen dat het evenwel eens een poosje beter kan gaan. Het blijft een vervelend en onzeker iets hoor
Bij elke roffel denk ik daar heb je het weer. Veel sterkte met alles. Blij dat jullie af en toe reageren
Geeft zeker steun.

Groetjes Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » di 20 feb 2018 10:40

Hallo Jans,

Heb de Metarelax besteld (nog bedankt voor je bericht), ben benieuwd of het gaat werken. Even afwachten.

Edit: Catootje heeft het over magnesium citraat. Zie net dat in Metarelax magnesium glycerofosfaat zit.
Ik had al gelezen dat daar een verschil tussen zit. Ik ga dan toch maar over op magnesium citraat (eigen merk Trekpleister).

Veel sterkte voor ieder.

Groetjes
Claire

Catootje
Berichten van Catootje
Onderwerpen van Catootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Catootje » do 22 feb 2018 07:04

Hallo lady's,

Ik had in eerste instantie ook geen citraat. Maar ik hoorde van iemand dat citraat het beste helpt. Ik heb het dus ook na een paar dagen aangepast.
En echt, het helpt nog steeds goed. Soms een enkel overslagje en dan is het over, kan het nog niet geloven.
Ik denk dat het hele zenuwstelsel zich herstelt hiermee want mentaal voel ik me ook sterker.
Hopelijk blijft het duren want wat is het fijn om me weer mens te voelen.
Heb vorige week flinke migraine gehad die 4 dagen aan hield maar tegelijkertijd was ik superblij dat het mn hart niet was.
Zo’n last had ik van die hartkloppingen en het fibrileren, het belemmerde het mijn hele wezen.

Catootje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 22 feb 2018 09:12

Hoi Catootje,

Zijn de tabletten van jouw merk ook van die joekels? Hoe neem jij ze in?

Ik vind het niet te doen; ze blijven plakken in mijn keel.

Groetjes,
Claire

Flora
Berichten van Flora
Onderwerpen van Flora
Menopauzejaar:

Bericht door Flora » do 22 feb 2018 12:38

Claire schreef:
di 20 feb 2018 13:03
Ik had al gelezen dat daar een verschil tussen zit.
Beste Claire,

De magnesium die je had was ook prima. Het gaat er om dat magnesium gebonden is aan een organische stof, omdat het anders moeilijk wordt opgenomen door het lichaam.
En ja, die pillen zijn bijna allemaal heel groot.
Magnesium-olie die je op de huid smeert, bevalt mij veel beter en wordt gemakkelijk opgenomen. Het ontziet bovendien mijn maag, magnesiumpillen hebben maagzuur nodig om te worden opgenomen.
Ik wil er wel even bij vermelden dat ik niet zomaar met magnesium ben begonnen, maar dat er daadwerkelijk een tekort was geconstateerd.

Baat het niet dan schaadt het niet........... is een verleidelijke gedachte. Maar gaat ook voor supplementen dikwijls niet op.
Magnesium heeft een relatie met veel andere dingen.
Calcium en magnesium o.a. hebben een haat-liefde verhouding met elkaar. Teveel van het een gaat ten koste van het ander.

Als je niet weet of je een tekort hebt, kun je dus overdoseren wat op termijn tot weer andere problemen kan leiden.

Flora

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 22 feb 2018 18:06

Hoi Flora (en andere dames),

Bedankt voor de informatie.

Ik vind het sowieso lastig in de overgang iets in te nemen. De klachten komen en gaan nl. in mijn geval ook zonder deze toevoegingen.

Inmiddels zijn mijn hartoverslagen ook weer gestopt, nadat ik slechts één pil had ingenomen en eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo snel zal werken. Ik kijk het maar even aan.

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » wo 28 feb 2018 20:32

Hoi allemaal.

Hier ben ik weer eens. Bij mij lijkt metarelax toch wel wat te verbeteren. Sinds ik ze neem 2 stuks heb ik niet meer gehad dat ik s nachts uren op de bank zat met een hart dat compleet op hol was. Zo akelig allemaal. Nu voel ik het soms overdag nog wel maar dan is het geen uren aan een stuk meer. Hopelijk gaat het echt de goede kant op. Probeer ook weer wat meer plannen te maken en'zo. Ben er wat meer ontspannen onder. Maar buiten dat heb je soms ook andere kwaaltjes. Maar dat boezemfibrilleren vindt ik een van de vervelendste dingen.

Sterkte weer dames.
Warme groet uit een koud Nederland
Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » wo 28 feb 2018 23:46

Hallo Jans,

Wat superfijn dat je je beter voelt! Geeft de burger weer moed.

Inmiddels gaat het met mij gelukkig ook veel beter met de hartoverslagen en is de bewegingsstress weer weg. Er komen weer andere kwaaltjes voor terug en ik denk daarom dat het bij mij te maken heeft met een verstoorde hormoonbalans.

De magnesiumpillen heb ik niet meer genomen. Wel eet ik sinds twee weken elke dag een banaan; daar zit ook magnesium in.
Mijn overslagen zijn inmiddels vrijwel weg, dus die banaan elke dag houd ik erin.

Fijn dat we elkaar op de hoogte houden.

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » di 25 sep 2018 11:57

Hallo dames

Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat. Bij mij gaat het redelijk.
Het ging met die vervelende kloppingen redelijk goed. Maar nu weer veel meer last.
Zucht....
Hoop op jullie reacties
Snap niet waarom het nu weer minder goed gaat.

Groetjes weer.
Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 25 sep 2018 23:52

Hoi Jans,

Wat rot dat je weer aan de beurt bent met hartoverslagen.

Ik heb de afgelopen weken niet trouw mijn dagelijkse banaan gegeten en toen kreeg ik weer af en toe hartoverslagen. Nu dus maar weer aan mijn dagelijkse dosis begonnen en het lijkt te werken. Ik vind het heel erg vreemd eigenlijk dat het zo goed lijkt aan te slaan, maar ik houd het er toch maar in.

Misschien voor jou ook het proberen waard?

Veel sterkte.

Groetjes,
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » vr 28 sep 2018 10:41

Hoi Jans,

De hartoverslagen zijn er nog wel ondanks de dagelijkse banaan.
Altijd zo lastig of iets wat ik doe/eet helpt of dat mij hormoonbalans weer anders is.
Voorlopig moet ik het hier waarschijnlijk weer even mee doen. Bah.

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » ma 15 okt 2018 07:17

Hallo.

O dus bij jou jammer genoeg ook weer begonnen. Zo balen he? Denk je dat het eindelijk wat beter gaat kont het weer terug.
Ik ben magnesium gewoon door blijven slikken.
Heb op dit moment ook meer last van opvliegers.
Misschien is dit dan de reden. ..
Van de zomer bijna geen last van opvliegers gehad. Gelukkig maar was al warm genoeg.
Maar in die tijd kreeg ik wel af en toe een beetje bloedverlies. Snap er soms niks meer van. ....
Fijn om reacties te krijgen.
En hopelijk komt er voor iedereen eigenlijk eens verbetering.

Sterkte dames! !
Jans

Catootje
Berichten van Catootje
Onderwerpen van Catootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Catootje » vr 15 feb 2019 00:09

Hallo dames,

Hoe gaat het nu met jullie hartkloppingen en hartfladders.
Het gaat een tijd goed en nu is het weer minder goed bij mij.
Ik ben dankbaar voor de tijden dat het er niet of nauwelijks is.
Maar wat is het toch een vervelend verschijnsel.
Ik zit nu recht op want zodra ik ga liggen zijn ze er weer.
Ben moe maar door de hartkloppingen kan ik niet slapen. Ik hoop echt dat het gaat zakken zo direct.
Wat doen jullie om er op zo’n moment mee om te gaan en rustig te blijven ?

Groetjes,
Catootje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » za 16 feb 2019 14:13

Hoi Catootje,

Zoek vandaag bevestiging en begin hier te lezen. Kom ik jouw berichtje tegen.

Zojuist heb ik een flinke overslag(en) gehad en daarna een opvlieger. Beroerd, zweten, kokhalzen en het blijft maar hangen. Nu zit ik met een warm hoofd en een beetje hoofdpijn te wachten tot het wegzakt.

Pfff wat ellendig. Ik had deze wegtrekkers al lang niet meer gehad nu de menstruaties uitblijven, maar nu dus weer onverwacht een hele pittige. Rustig blijven lukte me haast niet. Van de schrik ook nog wat tranen gelaten.

Dat je hartoverslagen komen als je gaat liggen, zoals jij schrijft, dat herken ik. Ik ga dan altijd heeeeeel langzaam van zithouding naar lighouding, zodat de druk op het hart met hele kleine stapjes wordt opgevoerd. Drukverandering, zoals ook bukken, kan hartoverslagen uitlokken. Mss helpt het jou ook om het zo te doen.

Sterkte maar weer.

Groetjes,
Claire

Moosje
Berichten van Moosje
Onderwerpen van Moosje
Menopauzejaar:

Bericht door Moosje » za 16 feb 2019 23:05

Goedenavond dames,

Hartoverslagen, echt verschrikkelijk. Al ruim 2 jaar last van en nog niet even weggeweest. Afgelopen dagen zelfs 24/7. Vooral 'in rust' zijn ze er soms onophoudelijk. Van een cardioloog (die overigens geen gebreken aan mijn hart kon ontdekken) kreeg ik de tip op mijn rechterzijde (i.p.v. linkerzijde of rug) te slapen. Zou de druk kunnen verminderen...
Een rustig muziekje op mijn koptelefoon en letten op de ademhaling helpen mij in ieder geval wel iets. Je hebt op youtube van die zen-muziek & dolfijnen- of zeegeluiden (geen aanrader bij zwakke blaas...) met mooie beelden erbij. Ook erg ontspannend. Dat schijnt toch echt het beste te zijn; ontspannen. Na 4 nachten met gemiddeld 2 uur slaap is dat soms alleen wat veel gevraagd...

Het zou fijn zijn als je wist waar je aan toe was m.b.t. hoe lang een mens deze onzin moet ondergaan.

Sterkte allemaal
Moosje

Lientje74
Berichten van Lientje74
Onderwerpen van Lientje74
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door Lientje74 » di 19 feb 2019 13:08

Beste Claire,

Jij schrijft in een bericht van ongeveer een jaar geleden:
"Veel spierspanning in mijn lijf ook waardoor het lijkt of ik te weinig / niet diep genoeg ademhaal"

Ik heb deze spierspanning nu het laatste half jaar dat het veel erger is. Toch kan ik geen uitwendige oorzaak vinden waardoor het erger is geworden. De hormonen die meer energie en kracht nu van mijn lichaam vergen? Waardoor er minder energie overblijft voor andere activiteiten?
Ik neem veel rust. Mijn spierspanning wordt veel erger als ik in de morgen wat activiteiten doe in huis. Bijv stofzuigen, wat opruimen en nog wat andere klusjes of een rondje wandelen. Op het moment dat ik bezig ben gaat het nog wel. Maar half de middag voelen mijn spieren heel strak gespannen aan. Ook heb ik dan het gevoel dat ik niet goed kan doorademen. Als ik dan de trap oploop bijv heb ik echt een benauwd gevoel. Mijn benen /spieren trillen ook soms zo erg. Of mijn benen voelen slap/ puddingachtig aan. Stil staan bij bijv het aanrecht in de keuken is lastig. Wordt er ook duizelig bij. En deze klachten maken me dan weer angstig. Bij wandelen heb ik ook het gevoel naar adem te happen. Mijn tintelingen in mijn handen/ benen worden bij inspanning ook erger
Ik maak me soms best ongerust over deze klachten of het echt bij de overgang hoort. Als ik niets doe heb ik er het minst last van.
Toch neem ik echt wel veel rust. Ik lig veel op bed. Of zit op de bank. Mijn man neemt me echt veel uit handen. Vorig week moest mijn man onverwacht met hart ritme stoornis naar het ziekenhuis. Gelukkig hebben de oudste kinderen het opgevangen en de jongste konden bij een familie terecht. Op zo moment voel ik me dus heel kwetsbaar. Want ik kan echt niet voor het gezin zorgen nu.
2 weken geleden naar de kapper geweest. Dit kost me dan zoveel inspanning/energie. Dat ik de rest van de dag op bed lig. Zo gespannen voelt me lichaam dan aan.
Ik zou zo graag willen weten dat dit echt bij de overgang hoort en of het ooit weer beter /minder wordt. Dat zou mij al veel geruststelling geven. Vind het echt soms zo moeilijk. Zie iedereen in mijn omgeving doorgaan met het leven. En ik zit hier binnen . Mooie jaren voor bij te laten gaan. Zo voelt het echt wel soms voor me . Het beste is voor mij dat ik de rust letterlijk pak. Dus niets doen. Dan heb ik de minste last ervan.

Doordat jij over die spierspanning schreef in een eerder bericht ben ik zo benieuwd hoe dat bij jou gegaan is de afgelopen jaren?
Vervelend dat je pas weer naar was van een" wegtrekker". Toch geven juist ook jou berichten mij moed. Omdat je schrijft dat het de laatste tijd beter met jezelf mag gaan. Fijn voor jou. En hoop dat het zo door mag blijven gaan. Blijf daar ook over schrijven als je dat wilt natuurlijk. Het is juist zo fijn om ook positieve verhalen te lezen van vrouwen die ook moeilijke jaren hebben gehad en nu schrijven dat het beter mag gaan.

Lientje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 19 feb 2019 17:48

Hoi Lientje,

Ach meis, ik heb met je te doen. Ik herken de machteloosheid en radeloosheid in je verhaal. En wat enorm schrikken van je man; gaat het weer beter met hem?

Het lichaam blokkeert en dat was het dan. Je moet het ermee doen. Het is zo heftig om niet te kunnen wat je wilt en je zo beroerd te voelen. En als je dan toch iets moet (door omstandigheden of omdat je niet wéér iets belangrijks wilt missen) is het een heel gevecht om het te gaan en kunnen doen met een terugslag achteraf. Je wilt wel, maar het gaat gewoonweg niet. Rust is idd het beste.

Ongelofelijk dat hormonen dit doen. En ook dat herken ik; je denkt dat het toch iets anders moet zijn.

Omdat de klachten komen en gaan, had ik wel voor mijzelf uiteindelijk de overtuiging dat het de overgang was die dit deed met mij. Dat maakt de ellende er niet beter op, hoor. Het is overweldigend zo'n wegtrekker.

Ik eet elke dag een banaan; nu al een paar maanden en het lijkt mij te helpen. Maar ja het gaat ook gelijk op met het uitblijven van mijn menstruatie waardoor ik in een andere flow kom, dus ja.... Lastig te zeggen of het door de banaan komt. Ik vind het iig lekker en dus blijf ik het volhouden. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Dat er spierspanning in je lijf is, blijkt ook uit je trillende benen. Ik had soms het gevoel dat ik door de spierspanning gewoon niet genoeg zuurstof binnenkreeg en daar dan weer klachten van had. :roll:

Ik sprak laatst een energieke dame van rond de 70 en zij zei dat ze haar 8 overgangsjaren de rottigste tijd uit haar leven vond (ze voelde zich uitgeschakeld) en ze herkende mijn klachten. Ze is nu weer heel actief. Er is dus echt hoop. Ik ervaar het nu zelf ook. Dat wil ik je meegeven.

Veel sterkte Lientje. En weet; je bent niet alleen in je klachten. Al lijkt het soms of iedereen doorgaat behalve jijzelf.

Groetjes,
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 21 feb 2019 15:44

Hoi Lientje,

Hoe gaat het met je?

Ik zit inmiddels ook weer trillend op de bank, maag van slag, hart rommelt. Door de spierspanning het gevoel niet goed te kunnen ademhalen. Ik ga het liefst slapen, dan heb ik er geen last van.

Groetjes,
Claire

Lientje74
Berichten van Lientje74
Menopauzejaar:

Bericht door Lientje74 » za 23 feb 2019 18:00

Hallo Claire,

Heel hartelijk dank voor je reactie. Weet je dat het me echt goed doet en moed geeft. Wat ik al schreef die twijfel is dit echt van de hormonen zo beroerd voelen? Dan is het fijn om herkenning in jou reactie te lezen.
En dat je een oudere dame sprak die ook zoveel klachten heeft gehad en nu goed met haar gaat. Fijn om te horen. Vaak denk ik dat het nooit meer overgaat, ik kan het gewoon niet meer voorstellen.
Wat naar dat jezelf ook weer zo beroerd voelt. Hoe is het nu met je? Naar dan die spierspanning en het niet goed kunnen doorademen.
Bij mij is rust dan ook het beste. Als ik wat doe wordt het alleen maar erger. Krijg jij dan ook onrustige gevoelens en gedachten erbij? ik heb daar dan wel veel meer last van. Blijf maar denken in mijn hoofd. En een oorzaak ervoor zoeken. Terwijl het de hormonen zijn.
Ik heb vorige week ook griep gehad, 5 dagen hoge koorts. Dat zal er denk ik zeker bij mij extra van invloed op zijn.
Afgelopen donderdag had ik ook zo last van die spierspanning en benauwd gevoel.
Had een halve oxazepam ingenomen om te kijken of het daar wat op zakte. Maar dat hielp daar niet voor.
Vandaag voel ik me opgefokt, onrustig in mijn lichaam. Werd vanmorgen wakker en voel het nare gevoel dan paar minuten zo in mijn lichaam opkomen. Vanmorgen klein rondje gelopen omdat ik me zo onrustig voelde. En wordt het soms zo zat hele dagen thuis binnen op bank en veel op bed voor de rust.
Was na lopen dan weer erg vermoeid erbij. Soms weet ik ook niet of het juist goed is om dan te lopen of niet. Soms zakt het nare gevoel en voel ik met wat beter na het lopen en soms dus niet. Verder neem ik echt mijn rust.

Lief dat je nog naar mijn man vraagt. Het gaat gelukkig weer beter. Hij is al een jaren bekend met hartritme stoornis. Vorig jaar nog operatie( ablatie) gehad aan zijn hart. En nu weer terug klachten. Nu weer cardio versie gehad. Gaat nu goed gelukkig.

Je tip van een banaan had ik al een poos geleden overgenomen. Ik eet er elke dag ook nu een. Ik had/heb alleen mn tijdens en voor de menstruatie last van hartoverslagen/ onrustig gevoel/ fladderen bij mijn hart. Nu is het de laatste tijd wel minder. Wellicht dat de banaan er positieve invloed op heeft.

Sterkte met alles Claire. Je komt op mij in je berichten over als een sterk persoon. Ook hoe je andere forumlezers beantwoord.

Groetjes Lientje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » ma 25 feb 2019 00:01

Hoi Lientje,

Dank voor je bericht.

Het gaat nu alweer wat beter met me. Ik dacht een hele lichte spotting te zien vanochtend, dus wellicht was dat de reden van mijn klachten. De nare klachten blijven nu blijkbaar niet meer wekenlang hangen, dat is een heel grote verbetering met eerst.

Denk zeker dat je griep invloed heeft op je hormoonbalans; het is stressvol voor je lijf. Het kan weken duren dat je je nog moe voelt na een griep. Dat helpt ook niet.

Wat fijn dat het beter gaat met je man. Ook dat heeft de nodige spanning gegeven natuurlijk en heeft invloed.

Wij vrouwen in de overgang zijn kwetsbaar en raken snel uit (hormoon)balans. Goed dat je je rust neemt en ook probeert wat wel gaat. Ik doe het ook zo en dat werkt bij mij het beste.

Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen.

Groetjes,
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 28 feb 2019 09:15

Nog even een update:

drie dagen geleden had ik uiteindelijk toch nog een beroerde dag met aan het einde een duidelijke spotting. De oorzaak dus voor de dip; mijn lijf probeert weer een menstruatie voor elkaar te krijgen met de nodige hormoonsveranderingen. Inmiddels gaat het gelukkig weer beter.

Groetjes,
Claire

Lientje74
Berichten van Lientje74
Menopauzejaar:

Bericht door Lientje74 » do 28 feb 2019 12:27

Fijn Claire dat het weer beter met je gaat en je het deelt op het forum
Duidelijk te zien waar je zo beroerd van was.

Zelf voel ik me nog steeds duizelig, misselijk, benauwd, onrustig etc..
De ene keer kan ik er meer in berusten dat dit het nu gewoon is En ik het er mee zal moeten doen nu.
Dinsdag en woensdag veel buiten in de zon gezeten. Kleuren vind in dan fijn.Ik heb kleurboeken voor volwassenen.
Kost me niet veel energie en geeft me wat afleiding.
Vandaag is het of er een orkaan in me woed. Voel me boos en ook woede. Ik weet waar de gevoelens vandaan komen.
Van onmacht wel wat te willen , maar niet te kunnen nu. Dit komt mede ook dat de kinderen nu vakantie hebben.
De oudste redden zich wel, maar de jongste 2 kinderen hele dagen om me heen is me gewoon te veel. Die hebben mijn zorg nog nodig.
Mijn man is een dag wat leuks met ze wezen doen. En ze zijn een paar dagen bij familie en vriendjes spelen. Natuurlijk erg fijn dat dit kan en die hulp er is. Maar de onmacht van niet zelf te kunnen...

Volgens mij heb ik het al gezegd tegen jou, maar erg fijn dat jij en ook andere dames wilt delen dat het beter mag gaan. En natuurlijk ook als je weer een terugslag hebt.
Ik lees veel op het forum waar ik veel steun aan heb. Maar kom ook veel berichten tegen van dames die wel een aantal keren hebben geschreven hoe beroerd etc ze zijn. Daar herken ik dan veel aan en dat is erg fijn. Maar daarna nooit meer hebben geschreven hoe het verder met ze is gegaan...
Ze schrijven niet meer, dus het zal dan ws wel beter gaan. Maar juist ook de berichten van jou, Lee etc geven me hoop en moed omdat jullie wel delen hoe het verder gaat.

Lientje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 28 feb 2019 14:39

Hoi Lientje,

O wat herkenbaar. Ik heb er aardig wat tranen om gelaten dat ik niet kon wat ik wilde.

Veel sterkte en houd moed!

Groetjes,
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 12 mar 2019 19:23

Hallo dames,

Inmiddels zijn we twee weken verder en ben ik gewoon flink ongesteld geworden.
De klachten zijn er weer (hartoverslagen, beroerd, moe) en het beste is maar gewoon rustig aan doen.
Benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren.

Groetjes,
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » zo 24 mar 2019 09:15

Hallo,

Eindelijk is de heftige menstruatie gestopt, lijkt het. Toch weer bijna drie weken flink ongesteld geweest.

Inmiddels begint mijn lijf weer allerlei gedoe te vertonen nu ik weer over moet van de ene hormonale toestand naar de andere. Bah, bah. De heftigheid is weer terug.

Ik werd vanochtend wakker en wilde het liefst weer gaan slapen, omdat ik dan het minste last heb. Dat is, als ik goed in slaap kom tenminste. Ik schrik toch een paar keer wakker happend naar adem met een snelle hartslag.

De opvliegers zijn ook weer terug en gaan van start met een flinke hartoverslag. Ik heb weer last van kokhalzen, moeheid, geen stap kunnen zetten (ben al blij, als ik de wc haal), achter mijn adem, moeilijk slikken, trillende benen.

Ik zal het er helaas mee moeten doen voor nu. Ik hoop dat het jullie beter vergaat.

Groetjes,
Claire

Lientje74
Berichten van Lientje74
Menopauzejaar:

Bericht door Lientje74 » ma 25 mar 2019 11:10

Beste Claire,

Wil je even bemoedigen en sterkte wensen na deze flinke hormoondip. Wat naar weer.
Duidelijk wat hormonen allemaal veroorzaken. Hoe duidelijk is dat bij jou. Wat je de afgelopen tijd beschreef je na een langere uitblijvende menstruatie ( 7 maanden is het toch weg gebleven?), jezelf beter te gaan voelen.
Wat valt het dan tegen dat de menstruatie nu weer is gekomen. Fijn dat je nu ook deelt hoe je je nu ook voelt.
Het bevestigt mij en steunt mij dat mijn klachten echt hormonaal zijn.
Rust is het beste. Je kan ook niet anders, het moet en is het beste voor je lichaam.

Vorige week had ik ook 2 dagen tijdens mijn menstruatie dat ik zo intens moe was. Net als jij beschrijft een stukje naar de wc is al topsport. Zelfs ademhalen is me somt al een opgaaf.

Zit nu ook naar trillend op de bank. Net ook even een huilbui. En die nare onrustige gevoelens. Bah!!

Sterkte maar weer.

Lientje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » ma 25 mar 2019 19:50

Hoi Lientje,

Dank voor je reactie; doet me goed.

Het is bij mij wel duidelijk dat hormonen een lijf volledig van slag kunnen brengen. Pfff.

Het was inderdaad 7 maanden geleden dat ik ongesteld was. Inmiddels gaat het gelukkig weer wat beter. Hopelijk kost het mijn lijf niet teveel moeite om weer terug te komen op het niveau van voor deze laatste menstruatie. Dat zou wel fijn zijn als ik niet te ver wordt teruggeworpen in de klachten.

Oh wat herken ik jouw klachten. Zo naar om je zo beroerd te voelen. Ook dat zo intens moe zijn en de onrust. Voor jou ook veel sterkte. Ik hoop dat je je snel wat beter mag voelen.

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » ma 01 apr 2019 16:50

Hallo allemaal.

Heb met veel herkenning jullie berichten gelezen. Heb ook vaak periodes met hardoverslagen en het op hol slaan ervan. Daarom ben ik dit onderwerp begonnen. Ik merk dat ik niet de enige ben helaas. Maar soms gaat het toch wat beter. Ben al een paar jaar niet meer echt ongesteld. Alleen wel zo nu en dan.spotting. Ik kan het merken wanneer het ongeveer komt. De opvliegers blijven uit. Opgejaagd gevoel in lichaam en hart. Ook een opgeblazen buik met lichte onderbuik pijn.
Als dat weer over is komen vaak de opvliegers weer. Totdat het hele verhaal weer begint. Alleen je weet nooit wanneer. ....het is echt geen fijne periode.
Hopelijk reageren jullie op mijn verhaal.
Herkennen jullie dit ook? ?

Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 02 apr 2019 11:12

Hoi Jans,

Ik herken zeker het verband tussen ongesteld/spotting en weer klachten.

Ben pas geleden weer ongesteld geworden na 7 maanden menstruatievrij te zijn geweest en dat ging gepaard met weer klachten. Ik zit nu in de periode na de menstruatie en heb nu vaker hartoverslagen (soms gevolgd door een opvlieger), maar ook weer meer energie.

Over de hele linie gaat het met mij gewoon het beste, als de menstruaties uitblijven en dat is iig hoopvol voor de postmenopauze. Heb jij ook het idee dat je dan beter af zult zijn? Ervaar jij ook dat als er geen spotting/menstruatie komt, je minder klachten hebt?

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » wo 03 apr 2019 22:19

Hallo dames

Ja dat is echt zo. Dan gaat het inderdaad beter. Je bent nooit klachtvrij maar het is beter re doen allemaal. Ik dacht ook van mijn menstruatie af te zijn. Dus spotting is misschien niet hetzelfde. ...de laatste keer zo'n buikpijn gehad dat je verwacht dat er veel los komt. Maar inderdaad een paar druppels misschien. Fijn dat je reageert hoor. Maar het hart voel ik elke dag verschillende keren. Koffie heeft ook een verkeerde invloed. .maar ik lust het zo graag en soms geeft het ff een oppepper. Schrijf maar lekker van je af. .het lucht een beetje op en zeker als je herkenning voelt.

Jans

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht