Ik word gek van de hartoverslagen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Chaootje
Berichten van Chaootje
Onderwerpen van Chaootje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Ik word gek van de hartoverslagen

Bericht door Chaootje » ma 08 dec 2008 07:28

Hallo dames,

tjemig het is om gek van te worden die onregelmatige hartslag .... ik heb het echt bijna de hel dag en nacht ... ik ga zo de huisarts bellen want ik kan het niet meer aan allemaal.
Ik ben echt super bang en voel mne zo slap als een vaatdoek van al die zorgen en slecht slapen pfff.
Iemand die dit herkent dat je er zoveel last van kan hebben en het lijkt wel erger wanneer ik ga liggen...

Ik voel me echt super verdrietig :cry:

Chaootje

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 69

Bericht door Kee » ma 08 dec 2008 10:05

Hoi Chaootje,

Ik herken het maar al te goed wat jij daar schrijft. Hartoverslagen de hele avond door. Soms ook nog tegen de morgen.
Moe en slap. Wattig in mijn hoofd. En dan net als ik het liefst weer naar bed. En dan maar hopen dat het een keer ophoud.
Ik houd moed. Het komt goed. Daar hou ik mij aan vast.
Chaootje ik leef met je mee.

Met vriendelijke groet Kee

Chaootje
Berichten van Chaootje
Onderwerpen van Chaootje
Menopauzejaar:

Bericht door Chaootje » ma 08 dec 2008 19:13

Hallo

Vandaag bij de huisarts geweest.
Hartfilmpje laten maken zag er goed uit en hij heeft geluisterd maar tuurlijk op dat moment was het rustig en bloed laten prikken op schildklier en hormonen.
Hij sloot de premenopauze niet uit.
en ik mag binnenkort een kastje om voor 24 uur om mijn hartslag te registreren.
Echt waarom heb ik er de hele dag last van en uitgerekend bij de huisarts niet?

Het lijkt nooit meer over te gaan. Bètablokkers zijn bij mij geen optie want ik heb al een langzame hartslag van zo'n 56 slagen per minuut.
Dus tja wat dan?
Ik wordt er echt super gek van hoor pfff...
Ik heb trouwens ook een afspraak gemaakt bij de overgangsconsulente en zij was niet vreemd met mijn klachten en heeft me het een en ander uitgelegd.
Zoals dat in deze fase alles steeds maar heen en weer schommelt wat de hormonen betreft waardoor je ook steeds weer allerlei andere klachten krijgt en waardoor je ook vaak niet echt iets uit een bloedtest haalt of thuistest.

Maar ja daar mee ben ik nu nog niet van mijn hartritmestoornissen af :S
Maar hopen dat ik vannacht beter slaap en dat het morgen weg is.

Chaootje

Chaootje
Berichten van Chaootje
Onderwerpen van Chaootje
Menopauzejaar:

Bericht door Chaootje » wo 10 dec 2008 11:53

Hallo dames

Gisteravond op de eerste harthulp beland na een tweede ecg bij huisarts.
Ik schrok me rot binnen drie kwartier lag ik vanaf huisarts aan de snoeren van een monitor.

Er werd heen en weer gefaxed met mijn eigen cardioloog in Nieuwegein waar al mijn gescheidenis ligt.
Goed het afwijkende ecg hoort bij mijn hart zegen ze maar de overslagen zijn wel veel meer aanwezig en geeft mij een hoop onrust.

Na 5 uur werd ik weer uit het zieknhuis ontslagen met de melding nog wel een holter onderzoek en het komt of van de stress, burn-out of de hormonen of .... verdere triggers maar dat mag de holter uitwijzen.
Tjonge jonge wat een rare wereld gister.
De schrik zat er goed in .. maar ondertussen nog steeds hartritmestoornissen pfff

Chaootje

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Alies39 » ma 15 dec 2008 09:37

Hallo lotgenoten,

Heb net weer een flinke hartoverslag gehad. Mijn hart lijkt te stoppen met slaan en haalt dit in met een harde slag. Dit gebeurt dan ongeveer 3/4 keer achter elkaar. Daarna is het ritme weer normaal en rustig.

Ik was samen met ons dochtertje van 2 onze zoon van 7 naar zijn klas aan het brengen en in de gang kreeg ik de "rikketak". Lekker handig moment dus! Ik doe mijn best dit rustig over mij heen te laten komen (lukte aardig), maar tjonge wat is dit toch beangstigend......

Heb een stoel gevonden en daar een minuutje gezeten. Omdat ik de opvlieger al aan voelde komen, heb ik snel afgemaakt waarvoor ik kwam. Terug in de auto en toen begon ik acuut te kokhalzen. Gelukkig hoef ik dan nooit over te geven.

Daarna volgt een periode van ongeveer een half uur waarin ik mij beroerd voel: moe, misselijk, warm, kokhalzen, onrustig. Daarna blijft de warmte hangen en nu (een uurtje later) zit ik achter de computer met een warm/rood gezicht, hals en oren. Hoe lang de warmte aanhoudt wisselt sterk.

pfff, wat een gedoe is het toch. En het komt echt op ieder (on)mogelijk moment. Compleet onvoorspelbaar (wandelen, zitten, liggen, maakt allemaal niets uit).

Zijn er vrouwen die dit herkennen?

Groetjes, Alies

Betty
Berichten van Betty
Onderwerpen van Betty
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Betty » ma 15 dec 2008 12:32

Hallo,

Ja, heel herkenbaar die overslagen, maar het valt bij mij niet samen met opvliegers of i.d. Ik had het laatst toevallig toen ik bij de huisarts zat en die heeft me doorgestuurd voor een hartfilmpje, maar die was verder goed. Je hart slaat dan een keer te vroeg en mist dan de volgende slag. Ik heb het soms ook een lange tijd achter elkaar, dan weer af en toe een slag, heel onvoorspelbaar. Maar het is onschuldig alleen erg vervelend en je kan er erg onrustig van worden.

Groet Betty-46

Olga0001
Berichten van Olga0001
Onderwerpen van Olga0001
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Olga0001 » di 13 mar 2018 18:57

Hallo

Heeft iemand ook dat als je op de bank zit na dagje werken je hartslag zakt bij mij naar 54 en dan zo'n raar gevoel krijgt?

Olga

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Jamilla » vr 16 mar 2018 20:16

Hi Olga,

Mogelijk herken ik wat je schrijft. Bij mij wordt de hartslag net voordat ik slaap val heel laag, ook zo tussen de 50-55 slagen per minuut. En ook ik voel me dan heel weeïg. Alsof ik te ver wegzak. Ook heb ik het gevoel dat ik dan te weinig adem. Of een hele tijd niet adem. Ik vind het niet fijn. Het lijkt wel hollen of stilstaan met het hart. Ook heb ik het gevoel dat m'n bloeddruk te laag wordt. Of zoiets. Raar bewustzijn.

Als ik dit heb voordat ik net in slaap val en als dit alles gebeurt, schrik ik ook met een schok wakker omdat ik bang ben dat ik erin blijf. Dan gaat de hartslag weer fors omhoog, natuurlijk. Ben soms bang om te gaan slapen hierom.

Groeten van Jamilla.

Tassie19
Berichten van Tassie19
Onderwerpen van Tassie19
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Bericht door Tassie19 » wo 13 mar 2019 10:03

Hoi,

Ik heb heel erg last ban overslagen op het moment! Ik ben wel ongesteld dus volgens mij is het daardoor erger. Normaal heb ik het voor mijn menstruatie wel erger maar nu tijdens en dan word ik toch weer onzeker..
Hebben jullie dat ook dat je soms denkt dat je hart heel snel klopt maar dan meet ik en dan slaat hij gewoon normaal. Het is net of mijn hele lijf tekeer gaat!
Ik word er echt verdrietig van dan denk ik; gaat dit nog een keer over of moet ik altijd maar met die overslagen blijven lopen..

Tassie

Pippo1
Berichten van Pippo1
Onderwerpen van Pippo1
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Pippo1 » wo 13 mar 2019 10:17

Hey Tassie,

je vraagt u eigen af of die hartoverslagen over gaan? Wel, ik kan je bevestigen dat die overgaan! Het hoort gewoon bij heel die overgang! 5 jaar terug had ik er dagelijks last van, en soms waren ze zo hevig dat mijn borstkast er pijn van deed en naar mijn borstkast greep.
Nu heb ik er nog last van, maar minder hevig en ook niet meer dagelijks. Wanneer ik zo n hartoverslagen krijg, weet ik, dat ik de andere dag het heel moeilijk ga krijgen qua overgang. Dan vieren de hormonen weer hoogtij.

Groetjes, Pippo

Tassie19
Berichten van Tassie19
Onderwerpen van Tassie19
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Bericht door Tassie19 » za 16 mar 2019 09:28

Hoi Pippo,

Bedankt voor je reactie..
Ik ben er 3 jaar geleden mee begonnen. Uit het niets had ik het ineens toen was het heel erg. 2 keer op hartafdeling terecht gekomen en daar constateren ze het idd maar zeggen ook kan geen kwaad.
Ik slik wel een bètablokker nu, heb ook geprobeerd mee te stoppen maar dan word het weer heel onrustig.
Tijdje redelijk gegaan maar nu heb ik er weer behoorlijk last van. Kan het normaal gesproken wel redelijk opvangen met de gedachten dat het vervelend is maar niet ernstig, maar als ik het dan weer zo erg heb als nu word ik toch weer onzeker en denk ik; moet er niet nog een keer naar gekeken worden..
Het is gewoon een heel vervelende kwaal maar weet ook wel dat het met hormonen te maken heeft maar blijft k...e. :((

Groet, Tassie

Pippo1
Berichten van Pippo1
Onderwerpen van Pippo1
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Pippo1 » za 16 mar 2019 13:28

Hey Tassie,

ik begrijp dat je u daar wat onzeker over wordt, maar je hebt de test laten doen en je kreeg de bevestiging dat het geen kwaad kan. Hou je daar aan vast ;) je eigen angst aanpraten is een slechte raadgever en dat zal je lichaam/geest niet ten goede komen!
Op deze site zie je zoveel verhalen voorbij komen met die vervelende hartslagen, dus het hoort zeker bij de overgang!
Persoonlijk heb ik daar nooit een probleem van gemaakt! Ik vervloekte ze wel omdat ik dan wist, hopla morgen weer een rotdag! Die hartkloppingen zijn voor mij een hormoonmeter. Kop op! Ooit betert het! Ik spreek uit ervaring

Groetjes, Pippo

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht