Tegen maximale rekbaarheid longen te ademen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Tegen maximale rekbaarheid longen te ademen

Bericht door Jamilla » vr 16 feb 2018 18:47

Dag vrouwen,

Op het moment heb ik het gevoel dat ik regelmatig tegen de maximale rekbaarheid van mijn longen zit te ademen. Alsof ze te klein zijn.

Het is zeer onprettig en wat pijnlijk. Het geeft me een paniekerig gevoel want ik had dit niet eerder.

Herkent iemand dit?

Lees graag van jullie.

Groetjes, Jamilla.

Mamanans
Berichten van Mamanans
Onderwerpen van Mamanans
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Tegen maximale rekbaarheid longen te ademen

Bericht door Mamanans » wo 28 feb 2018 13:38

Hallo Jamilla,

Ik heb dit sinds een paar weken ook. Het valt vooral op als ik net in bed lig. Hoewel ik altijd veel ademhalingsoefeningen heb gedaan lijkt dit op die momenten niet te helpen. Ik moet echt wat lezen of tv kijken om mijn aandacht hier vanaf te leiden.

Groetjes, Nancy

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Jamilla » vr 02 mar 2018 21:43

Hoi Nancy,

Zie je berichtje nu pas. Ondertussen heb ik wat hulp gekregen bij m'n klachten en dat is fijn. Misschien ook een tip. Er zijn fysiotherapeuten die mensen behandelen met psychosomatische klachten. Dit wordt dan vergoed uit de aanvullende verzekering.

Zij helpt me m'n aandacht te verleggen van het bovenste deel van mijn lijf naar het onderste deel van mijn lijf. Concentratie op voeten, benen, bekken. Het helpt me wel. (Haptonomie).

Het is sowieso fijn om wat hulp te hebben, merk ik, bij spanningsklachten. Lang heb ik alleen lopen te modderen en ik ben nu blij dat ik wat hulpvaardige handen grijp.

Ook heeft een huisarts vaak praktijkbegeleiders in dienst die even een luisterend oor kunnen zijn. Kan goed helpen. Maar zoals ik al zei; ik ben nu erg blij met die psychosomatische fysiotherapie.

Met de kwaaltjes van ademhaling is het zo lastig omdat je steeds je focus erop houdt en legt. Ik raak er soms wat in paniek van. Of het wordt steeds erger. Nu leer ik die aandacht te verplaatsen. Ben net begonnen maar het voelde al heel ontspannen. Misschien ook iets voor jou.

Stertke! Groetjes, Jamilla.

Faiza
Berichten van Faiza
Onderwerpen van Faiza
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Bericht door Faiza » ma 04 feb 2019 21:58

Hey Jamila,

Heel erg herkenbaar. Ik ben 39 jaar en een dik een jaar heftig in de overgang.
Bedankt voor de tip!

Gr. Faiza

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht