Net of hart 1 seconde niet klopt

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 54

Net of hart 1 seconde niet klopt

Bericht door Mymi » do 30 jun 2016 17:13

Hallo dames,

Weken lang heb ik me weer lekker gevoeld en ineens, patsboem is dat weer voorbij.
Waar ik vandaag de hele dag al last van heb is dat het lijkt of mijn hart af en toe 1 tel niet klopt.
Ik doe mijn vingers op mijn pols om mijn hartslag te voelen en af en toe voel ik um niet, heel eng, en op het moment dat ik niet voel kan ik ook bijna geen adem halen en word ook 1 tel beetje zwart voor mijn ogen, daarna is het weer over, gaat al de hele dag zo.
Ik vind dit heel naar, ik ben 2 jaar terug door de molen gegaan toen was alles goed .
Wie herkent dit ?

Groetjes Mymi

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Re: Net of hart 1 seconde niet klopt

Bericht door Friesje » vr 01 jul 2016 09:25

Hallo Mymi,

Dit herken ik zeker! Momenteel is het op dat gebied gelukkig even wat rustiger, maar ik heb het wel maanden achtereen gehad en dan om de 10 hartslagen een overslag..... Omdat ik er zo op was gefocust voelde ik ik alle overslagen.
Mijn hart is toen ook onderzocht maar alles was in orde, niks om me ongerust over te maken.
Zal wel niet nee..., maar dat doe je onbewust natuurlijk toch :cry: .

Momenteel is het dus wat rustiger allemaal, maar bij warm warm, extra stress of drukte dan heb ik er nog wel last van. Ik voel me dan vooral heel nerveus worden en onrustig van binnen en als ik dan aan mijn pols voel dan blijkt mijn hart weer over te slaan.
Het enige wat mij dan helpt is dat gevoel straal te negeren en er NIET mee bezig te zijn. Is moeilijk, ik spreek zeker uit ervaring, maar mij helpt het om er sneller van af te komen. Ik heb er dan ' maar' een paar dagen last van i.p.v. maanden :roll:

Maar eng blijft het,
sterkte ermee,
Friese

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 01 jul 2016 13:35

Hoi Friese,

Dank je wel voor je reactie, wat jij doet dat ben ik momenteel ook aan het doen, het negeren.
En waarom doe ik dat... omdat het uiteindelijk toch weer over gaat, het is nu ook weer over trouwens die overslagen.
Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden in de overgang gekomen en vanaf dat moment was het mis met me, elke week had ik wel een lichamelijke klacht, ik rende wat af naar de huisarts, als ik in mijn agenda kijk van vorig jaar..... niet normaal, helemaal vol met afspraken hier en daar.
Ik ben er mee gestopt omdat het uiteindelijk toch allemaal weer over ging, en ik ben van plan om me daar aan te houden, niet meteen naar de dokter vliegen.
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd beter gaat, maar als ik even iets van stress heb voel ik het altijd bij mijn hart, en als ik even bevestiging nodig heb dat het bij de overgang hoort dan schrijf ik het hier en dan krijg ik hier weer geruststelling, zoals nu van jou.
Sterkte met alles.

Groetjes Mymi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 31 mar 2017 20:49

Hallo dames,

Ik heb weer eens wat, en ik vind het een beetje eng, ik heb dus om de paar minuten dat het lijkt of mijn hart 1 seconde niet klopt, en daarna gaat het weer normaal.
Ik hou de hele tijd mijn vinger bij mijn pols om het te voelen en dan ineens gebeurd het....dan staat ie even stil lijkt het.
Wie heeft hier ook last van? Hoort het ook bij overgang? Ik weet dat hartkloppingen erbij horen maar dit....
Graag hoor ik van jullie, alleen al om geruststelling te krijgen dat het er bij hoort.

Groet Mymi

Luna0406
Berichten van Luna0406
Onderwerpen van Luna0406
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 53

Bericht door Luna0406 » vr 31 mar 2017 20:59

Hi Mymi,

Ik herken dit ook ik heb dat vooral als ik na een drukke dag in bed lig. Het lijkt idd of je hart even stopt en ik heb dan ook het gevoel dat ik dan weg val. Heel raar maar ik denk dat het bij de overgang hoort want ik heb het nog nooit eerder gehad.
De overgang doet rare dingen met je maar het is fijn om het hier te delen met lotgenoten :D

Groetjes Luna

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 31 mar 2017 21:20

Hoi Luna,

Dank je voor je snelle reactie, stelt me weer een beetje gerust dat ik niet de enige ben. Het zal dan idd bij de overgang horen,niet leuk maar ja het zij zo.

Groet Mymi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 01 apr 2017 19:01

Hallo dames,

Ik ben nog steeds behoorlijk radeloos, ik heb het nog steeds en verder weinig reacties van vrouwen die het ook hebben. Niemand verder die hier ook last van heeft ?
Ik ga me toch wel zorgen maken of het dan wel overgangsklacht is, helemaal nu Troelaatje schrijft dat haar man het ook heeft.
Voor de overgang had ik het in ieder geval nooit.
Als het niet over gaat ga ik denk ik toch naar de cardioloog.

Groet Mymi

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door SusanL » za 01 apr 2017 21:50

Dag Mymi

Als je bij 'zoeken' het woord 'hartoverslagen' intypt (want dat is wat je beschrijft) krijg je 692 (!) hits. Er is dus 692 keer eerder over geschreven.
Ik denk dat daarmee je vraag beantwoord is of er meer vrouwen last van hebben en ook meteen je vraag of het bij de overgang hoort. Je hoeft dus niet naar de cardioloog.

Groetjes Susan

Kaatje71
Berichten van Kaatje71
Onderwerpen van Kaatje71
Leeftijd: 47

Bericht door Kaatje71 » vr 07 apr 2017 12:09

Hoi Mymi

Heel toevallig heb ik hier ook last van sinds een week of 3.het is begonnen na een avondje sporten waarbij ik iets te fanatiek ben geweest. Ik weet ergens echt wel dat dat niet de oorzaak is of kan zijn. ...Maar zo voelt het niet. Ik heb het soms uren niet en dan ineens een paar keer achter elkaar. Dan slaat mijn hart 2x snel achter elkaar en dan slaat hij een slag over. En raar gevoel. Vooral s avonds in bed en dan kan ik t niet laten om steeds te voelen. .....ik heb t ook veel opgezocht en weet dat t veel voor komt maar t blijft niet prettig. Ik weet dat als ik me er minder op focus, het me minder doet. ...Maar dat lukt nog even niet helaas. Succes!

Kaatje

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 07 apr 2017 14:40

Hoi Kaatje,

Bedankt voor je reactie, ik heb er helaas ook nog steeds last van. ik ken mezelf als ik het niet laat onderzoeken dan blijf ik zenuwachtig, nu ben ik afgelopen dinsdag naar de huisarts geweest, hij vertelde dat heel veel mensen het hebben en dat ik me niet druk hoef te maken, maar ja makkelijk gezegd, hij heeft mijn bloeddruk opgemeten, mijn pols opgemeten (toen had ik natuurlijk geen overslag) en mijn hart geluisterd, alles was goed. Maar omdat ik zo een hypochonder ben heb ik de cardioloog gebeld, daar kan ik maandag al naar toe, de huisarts kan wel zeggen dat het goed is maar ik hoor het liever van de cardioloog, en misschien doet hij wat onderzoekjes, als dan blijkt dat het goed is dan kan ik het hoop ik naast me neer leggen, al blijft het een akelig gevoel.
Jij ook sterkte !!

Groet Mymi

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi

Bericht door Babsi » vr 07 apr 2017 20:03

Hoi Mymi

Ik heb het ook. Ik denk al n jaar of 10.
Toen ik heel veel overslagen kreeg (was continu) ben ik ook naar de huisarts gegaan. Heb toen n 24 uurs kastje gedragen.
Daar kwam uit dat er wel sprake was van een ritmestoornis maar die was onschuldig. De oorzaak lag buiten het hart.
In elk geval heeft mij dit wel rust gegeven.
Dus prima dat je het laat uitzoeken.

Trouwens je kan echt snel terecht bij de cardioloog.
Heb toevallig gisteren een afspraak gemaakt en kan pas 11 mei komen.

Sterkte
groetjes Babsi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 07 apr 2017 20:46

Hoi Babsi,

Zo zeg dan heb jij het echt al heel lang zeg, heb jij er nog steeds veel last van ?
En dat ik al zo snel terecht kan heeft er mee te maken dat ik niet naar een ziekenhuis ga maar naar een cardiologenpraktijk, daar ben ik al patiënt, vandaar dat ik al zo snel kan. :P.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Mymi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » ma 10 apr 2017 20:34

Hallo dames,

Vandaag naar de cardioloog geweest, hij heeft een hartfilmpje gemaakt, longen geluisterd en bloeddruk gemeten, was allemaal goed.
Nu krijg ik aanstaande donderdag een fietstest en 24 uurs holte, de uitslag pas in mei dat is wat minder.
Wat ik nog wilde vragen, ik heb het nu dus al 10 dagen en het gaat onverminderd door, hoe lang duurde het bij jullie voor het minder werd of nog beter...over ging?

Groet Mymi

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Jans52ha » ma 18 sep 2017 19:58

Hallo allemaal.

Hier nog zo een die dat regelmatig voelt op een dag. Brr ik kan er niet aan wennen. Blijf het een vervelend gevoel vinden. Noemen ze dat ook boezemfibrilleren? Bij de dokter geweest en die noemt het zo. Was geen overgangsklacht.... daar geloof ik inmiddels niets meer van.
Kunnen jullie gewoon naar je werk. ? Hebben jullie medicijnen? Zijn er triggers die het uitlokken? Hoor het allemaal graag.
Bedankt zover

Jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 04 jan 2019 07:35

Hallo dames,

Meer dan een jaar geleden zie ik dat ik over die hartoverslagen schreef, daarna weinig tot geen last meer gehad en vanochtend werd ik wakker en ineens weer helemaal terug bah !
Hartslag was ook hoog maar nu weer normaal maar overslagen blijven.
Het is toen nagekeken door cardioloog maar was onschuldig.
Vreemd dat het na lange tijd dan toch weer terug komt.
Waarschijnlijk zullen het wel weer die rothormonen zijn maar ik word er toch weer onrustig van.
Zijn er meer die hier na lange tijd ook ineens weer last van kregen?

Groet Mymi.

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Diaantje » vr 04 jan 2019 10:35

Hoi Mymi,

Ik noem het hartfladders. Erg vervelend. Heb er volgens mij ook al eerder over geschreven.
Toevallig lever ik vandaag de holter in die ik twee dagen gehad heb.
Nu heb ik ook wel dat ik ineens duizelig word, of dat mijn hartslag sneller klopt dan dat ik gewend ben.
Ik maak me daar erg veel zorgen over, vandaar dus die holter.

Ik zit momenteel wel in een stress volle periode. Heb een maand thuis gezeten van werk, overspannen, en ga het maandag weer proberen. Dat vind ik spannend. Gelukkig hoef ik nog maar 3 weken, dan ga ik weg daar maar toch.

Dus tja, waar komt het vandaan, ik weet het niet, ik weet wel dat het heel beangstigend is allemaal.

Groetjes,
Diana

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 04 jan 2019 12:13

Hoi Diana,

Bedankt voor je reactie, het is inderdaad heel beangstigend allemaal.
Ik ben vanochtend even naar de huisarts gegaan, ik had een vervanger maar maakt niet uit.
Mijn hartslag was nog steeds hoog, hij heeft geluisterd naar mijn hart maar was regelmatig, dat zal je altijd zien daar wel :) maar dat ik dit nu tik weer in volop overslagen.
Hij zei dat hij mijn schildklier voor zekerheid wilde nakijken dus er is bloed geprikt en voor die snelle hartslag zijn wel medicijnen zei hij maar daar wil ik nog niet aan beginnen.
Voor jou hoop ik op een goede uitslag en dat het allemaal goed is.
We moeten ons maar proberen niet zo druk te maken maar valt niet mee natuurlijk.
Heel veel sterkte

Groet Mymi

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Claire » za 05 jan 2019 00:44

Hallo Mymi en anderen,

Herkenbaar allemaal. Ook dat het een poos weg is en weer terug kan komen.

Wat bij mij helpt is iedere dag een banaan eten. Het duurde wel 2-3 weken voordat ik effect merkte, maar als ik het nu oversla of vergeet om een banaan te eten, komt het weer een beetje terug. Mss helpt het jullie ook.

Wennen doet het nooit die hartoverslagen. Heel naar gevoel.

Veel sterkte allemaal.

Groetjes,
Claire

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 05 jan 2019 09:14

Hoi Claire,

Wat een toeval, wat is het geval namelijk...Ik at altijd iedere avond een banaan maar was daar even mee gestopt ,ik had er geen trek meer in.
Maar nu ik dit lees van jou ga ik er maar weer mee beginnen, toevallig had ik er gisterenavond wel 1 genomen, heb nu ook minder last dan gisteren.
Bedankt!

Groet Mymi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht