Geen grip op jezelf of geen grip op je klachten

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Geen grip op jezelf of geen grip op je klachten

Bericht door GerdaW » do 13 feb 2003 11:32

Hoi allemaal

Ik heb een vraag misschien herkent iemand zich hier in.
Heb het gevoel of ik zelf geen grip heb op mijn klachten en dat ik dit probeer te krijgen door te gaan poetsen wie herkent dat?
De ene moment laat ik bijv mijn planten verwaarlozen de andere moment weer dat pietje precies en daar raak ik dus helemaal van in de war want door al die klachten weet ik dus niet meer wie ik echt ben?
Dus door dat ik geen grip heb op de derealisatie vreemd voelen concentratieverlies dan dood op dan nergens zin in noem maar op dan ergens houvast zoeken is het dat?

groetjes Gerda

Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Re: Geen grip op jezelf of geen grip op je klachten

Bericht door Lilly1948 » do 13 feb 2003 15:49

Hi Gerda,

Ja dat herken ik. Ik heb precies hetzelfde. De ene dag on top of the world, de andere dag totaal in de vernieling.
Word er stapelgek van. Gisteren en eergisteren b.v. waren weer "offday's". Ik voelde me vreselijk. Alles deed zeer, ook op plekken die ik dacht niet te hebben.

Vandaag gaat het weer en dan ga ik als een speer door het huis, wc en de badkamer schoonmaken, stofzuigen enz. Vanavond ben ik dus afgepeigerd en ga dan ook vroeg naar bed. Rust is dan het lekkerst.

Elke dag is het weer een verrassing hoe ik me voel. Ben al heel lang aan de sukkel met de overgang dus het is nu niet zo beangstigend meer als een paar jaar geleden toen ik dacht dood te gaan.
Nu laat ik het maar gelaten over me heenkomen.

Het is alleen ontzettend vervelend als je afspraken wilt maken want ik weet van te voren nooit hoe ik me dan zal voelen.
Ik hou het glas maar halfvol, als je begrijpt wat ik bedoel. De eeuwige optimist.
Eens, eens komt er een dag dat het over is.
Tot dan gaan bij mij de plantjes ook dood en ligt er vaak stof overal, het zij zo.

Groetjes en sterkte Lilly

GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:

Bericht door GerdaW » za 15 feb 2003 15:17

Hoi Lily

Bedankt voor je reageren. Heb jij dan ook dat je gaat poetsen om controle te krijgen en dan bedoel ik het volgende want dat haalde ik er niet echt uit .
Ik heb geen grip op die derealisatie vreemd voelen concentratieverlies en dan ga ik poetsen als een soort houvast omdat ik geen controle/grip heb op die rare klachten .
Maar van het poetsen gaan ze niet weg en ik heb het idee dat het een nep controle is want de oorzaak van die derealisatie daar kom ik dan niet uit. Snap je het nog ?
Hoe hebben andere vrouwen met de zelfde soort klachten dat of is het gewoon een kwestie van de boel loslaten dan maar geen controle meer?

groetjes Gerda

NinaE
Berichten van NinaE
Onderwerpen van NinaE
Menopauzejaar:

Bericht door NinaE » za 15 feb 2003 21:40

Beste Gerda,

Al een poosje jouw strijd in de depersonalisatie/derealisatie gevolgd. Ik heb nl. ook die klachten, alleen begrijp ik jouw relatie met controle en poetsen niet.

Nina

Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Lilly1948 » zo 16 feb 2003 12:36

Hi Gerda,

Echt exact voelen wat jij voelt kan ik natuurlijk niet maar om de situatie het hoofd te bieden kan ik wel op de loop gaan. Ik doe dat vooral door maar bezig te blijven.
Het gevoel hebben "gek te worden" ontloop ik door heen en weer te rennen door het huis. Ik neem ook haast geen tijd om me te ontspannen.
Vroeger was ik een "leesbeest" ik vrat boeken om het plastisch uit te drukken. En nu? De krant ja, 's ochtends. Maar lekker met een boek op de bank zit er niet meer in. Dat heeft zeker te maken met concentratie denk ik. Het idee om rustig op de bank te zitten jaagt me al in de gordijnen. Nee, niet zitten, niet denken....doen!

Ik denk ook dat het heeft te maken met je hormonen die je een weg laten zoeken in dit "ander" soort leven (die NA de overgang). Hoe ga ik het invullen, wat brengt de toekomst en hoelang heb ik nog om de dingen te doen die je nog wilt doen?
En die gedachten zijn soms beangstigend en dan ga je poetsen om zo nog het idee te hebben dat je er nog bent en nog ergens controle over hebt, al is het maar dat stomme gepoets.
Een soort vlucht denk ik. Althans zo voelt dat bij mij.
We zullen er doorheen moeten, zucht......

Groetjes Lilly

NinaE
Berichten van NinaE
Onderwerpen van NinaE
Menopauzejaar:

Bericht door NinaE » zo 16 feb 2003 19:07

Hoi Gerda,

Bij mij zijn de klachten in 2000 begonnen. Na een lange zoektocht in boeken en op internet kwam ik erachter, dat ik niet gek aan het worden was, geen Alzheimer aan het ontwikkelen was of schizofreen werd, maar dat het met hormonen te maken kon hebben.

Ik ben altijd al gevoelig voor hormoonschommelingen, wat ook bleek bij menstruatie en zwangerschappen.

Bedoel je met controle krijgen eigenlijk niet afleiding zoeken?

Ik maak graag uitstapjes, ga winkelen enz., want dan kom ik in aanraking met nieuwe dingen en ervaar ik de derealisatie minder.

Groetjes,
Nina

GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:

Bericht door GerdaW » zo 16 feb 2003 21:41

Hoi Nina,

Ik heb graag de touwtjes in handen en nu heb ik het gevoel dat ik door iets geleefd word. En winkelen vond ik voor mijn klachten wel leuk maar nu kan me dat echt gek maken teveel indrukken ed ik kan er niet echt van genieten en trouwens door die derealisatie is het gevoel van genieten er ook niet .

groetjes Gerda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht