Voorfase overgang en veel onrust klachten voor menstruatie

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
DaantjeDee
Berichten van DaantjeDee
Onderwerpen van DaantjeDee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Voorfase overgang en veel onrust klachten voor menstruatie

Bericht door DaantjeDee »

Hallo allemaal,
Ik heb al een aantal discussie/gesprekken gelezen en wat fijn dat we elkaar op deze manier kunnen helpen.

Ik weet al een aantal jaren dat ik in de voorfase voor de overgang zit. Sinds een aantal jaar merk ik veel veranderingen in mijn lijf. Meer onregelmatige menstruatie, tussentijds bloedverlies, heel gevoelig voor kou, meer kwaaltjes en ander ongemak. Wat echt problematisch is is dat ik sinds een aantal maanden een burn-out/overbelasting heb. Ik ben ontzettend onrustig, slaap slecht, slechte eetlust, moe en kan me niet ontspannen. Na een paar weken gaat dat beter totdat een menstruatie zich aandient en ik weer 'terugval' naar dezelfde klachten. Ik heb coaching, doe aan mindfulness en probeer zoveel mogelijk te bewegen en mn balans id gaten te houden. Maar begin me echt af te vragen of hormonen niet elke keer de balans weer opnieuw verstoren. Zijn er vrouwen die dit herkennen en ervaring hebben met eventuele oplossingen?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie(s).
Groeten, DD

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Re: Voorfase overgang en veel onrust klachten voor menstruatie

Bericht door Lia »

DaantjeDee schreef:
zo 23 apr 2017 18:15
Maar begin me echt af te vragen of hormonen niet elke keer de balans weer opnieuw verstoren.
Hallo DD,

Je beschrijft zelf al hoe e.e.a. op en af gaat met de hormoonschommelingen van je cyclus.

Eenmaal in de overgang volgt je hormoonhuishouding een ander patroon. Sterker wisselend en veel grilliger meestal.
Het proces van de hormonen die veranderen stuurt zichzelf, om de overgang kun je ook niet heen.
Maar het wordt wel meer wisselend en grilliger naarmate draagkracht en draaglast meer uit balans zijn.

Lia

DaantjeDee
Berichten van DaantjeDee
Onderwerpen van DaantjeDee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Re: Voorfase overgang en veel onrust klachten voor menstruatie

Bericht door DaantjeDee »

Hallo Lia,

dank je wel voor je reactie. Klopt helemaal.
Heb je toevallig ook tips?

Groeten, DD

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht