Na een inspanning gieren de hormonen door mijn lichaam

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Sandra2005
Berichten van Sandra2005
Onderwerpen van Sandra2005
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Na een inspanning gieren de hormonen door mijn lichaam

Bericht door Sandra2005 » di 28 feb 2017 12:28

Hallo dames

Herkent een iemand van jullie dit? Gezellig weekendje Londen geweest met man & zoon. Veel gewandeld, genoten, wijntje gedronken en lekker gegeten.
Alleen maar leuke positieve dingen.
Bij terugkomst naar het hotel gingen we even zitten voor een kopje koffie. Leek alsof mijn hormonen door mijn lichaam gierden, trillen van binnen, compleet onrustig, heel akelig gevoel, zweverig gevoel in het hoofd, net of ik niet vast op mijn benen meer kon staan.
Na een tijdje nam het weer af maar nu ben ik weer dag erna thuis en voel me heel naar, onrustigheid is iets afgenomen, maar duizelig nog en angstig.
Ook merk ik dat mijn stemming opeens van positief naar heel negatief gaat, terwijl ik daar geen reden toe heb. Misschien naderende menstruatie? Gebruik geen anticonceptie (al 10 jaar niet meer) maar huisarts stelde me voor om spiraaltje te proberen maar heb ik tot nu toe afgewezen. Merk ook dat mijn gewicht heel erg schommelt, meer vocht vasthoud. En verder oorsuizen neemt ook opeens toe. Menstruatie rommelt al 1 jaar. Ik heb menstruaties van 14 dagen lang of van 6 dagen lang en om de 14 of 28 dagen ongesteld, ook niet echt regelmatig om maar te noemen.
De afgelopen maanden ging het heel goed, voelde me fit (gebruik ook maca en dr lee natuurlijke progesteron crème), sporten ging lekker, gewicht ging omlaag, geen onrust maar nu merk ik dat ik in een klap alles weer volop terug krijg.

Sandra

Silvia1969
Berichten van Silvia1969
Onderwerpen van Silvia1969
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Na een inspanning gieren de hormonen door mijn lichaam

Bericht door Silvia1969 » di 28 feb 2017 16:22

Hallo Sandra

Herken het. Overgang gaat met horten en stoten zo weken geen last en dan toch weer een terugval.

Silvia

Yvo2008
Berichten van Yvo2008
Onderwerpen van Yvo2008
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Na een inspanning gieren de hormonen door mijn lichaam

Bericht door Yvo2008 » zo 16 jul 2017 09:16

Hallo

Herkenbaar!! Eng gevoel he? Ik vond het doodeng, had ook mijn eerste paniekaanval. Nog nooit gehad! Het gevoel dat ik mijn lichaam niet meer kan vertrouwen en dat ik de controle verlies over mezelf. Maar gelukkig lees ik dan weer hier dat ik niet de enige ben en dat het niet raar is dat geeft steun!!! Goede ademhalingstechnieken voor ontspanning helpt!! Het gaat voorbij gelukkig!!

Yvo

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht