Elke maand weer wat nieuws...heb er genoeg van!

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Elke maand weer wat nieuws...heb er genoeg van!

Bericht door Ingmart5860 » do 26 mei 2016 11:55

Soms kom ik hier wat lezen, puur om erkenning te vinden maar heb niet altijd zin om zelf te gaan schrijven.

Maar nu heb ik het weer eens nodig om het van me af te schrijven. Tranen in de ogen omdat ik weer op een laagtepunt zit.

Alles draait vierkant.

Het lijf wil niet mee. Je krijgt op den duur het gevoel, hier moet toch wel echt iets mis zijn. Angst voor erge ziektes, en zeker als je weer iemand weet te sterven en denken, goh...ik wil nog zoveel gaan beleven na de overgang want nu kom ik er niet aan toe. De klachten hebben mijn wereld heel klein gemaakt.

De laatste weken is het vooral de maag..hoe kan ik het gevoel uitleggen, een soort van hongerpijn. Maar eten helpt niet. Het betert wanneer alles begint te rommelen in buik en wanneer ik goed naar de wc kan. Boeren laten, vreselijk! Maar echt weg is het niet. Naar de huisdr en darmen waren weer opgezwollen. Stress...rug die vatszit ter hoogte van bh bandje, sta hierdoor scheef naar 1 kant. Schouder en nekspieren doen pijn. Krijg armen niet eens meer de hoogte in. Ook onderaan de rug soms pijn en uitstraling naar bil en been. Niesbuien zijn ook weer van de partij.

De huid, krijg ik goedaardige poliepjes, ik dacht dat het wratjes waren. Hupsakee, wegvriezen. En andere rare dingen, steekwratjes in je nek. Waar is mijn gladde huid van toen.

Ik baal van mijn lijf en mijn kwalen. Ik kruip door de dagen heen...waar is die dynamische vrouw van toen?

Ik maak me iedere dag zorgen over wat ik voel. Binnenkort weer jaarlijks bloedonderzoek en angst voor de uitslag. Ook jaarlijks oogonderzoek en cardiologisch onderzoek.

Ruzie met de stiefkinderen...ik laat me niet meer gebruiken als babysit van dienst om tussentijds uitgescholden te worden, achter mijn rug weliswaar. Altijd voor hen klaargestaan, soms werd de ene jaloers op de andere vanwege teveel aandacht voor de andere. Het vreet aan me. Ik kan niet tgn onrechtvaardigheid en achterbaksheid en laat net zij daarin uitblinken. Moet ik dan het spel meespelen om hen te vriend te houden? Jaren hebben de 2 zussen mekaar geen blik gegund en nu ik hen niet meer wil zien, stroomt de stroop eraf. Bah!
Mijn man geeft me volmondig gelijk en heeft hen dit ook gezegd, ze moeten mij bij hem niet komen zwart maken want ik spreek de waarheid.

Maja...eigenlijk ben ik zo niet maar ik ben erg veranderd met het ouder worden. It is me and the world, ik trek me alles zo hard aan...loslaten ja maar je moet het ook kunnen!

Ik ben best eenzaam en alle creativiteit is weg. Ik sluit me op achter mijn ipad. Solliciteer me te pletter maja 58 jaar...forget it!

Life is a dirty bitch geworden.

Wat moet ik er allemaal mee?

Ingrid

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Elke maand weer wat nieuws...heb er genoeg van!

Bericht door Mrsx » do 26 mei 2016 16:05

Hallo

geef niet op met solliciteren.... mijn moeder was op haar 60e weg bezuinigd en vond na 2 jaar knoerthard solliciteren weer een baan (fulltime) en is inmiddels al weer bijna 1.5 jaar aan het werk...

en vd rest: sterkte... ik sta pas aan het begin vd overgang...

Mrsx

Doeleentje
Berichten van Doeleentje
Onderwerpen van Doeleentje
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 59

Bericht door Doeleentje » vr 27 mei 2016 12:38

Hallo Ingrid,

Je man steunt je, en dat is het belangrijkste. Je zult nu even voor de spiegel moeten gaan staan en jezelf ferm moeten toe spreken.
Ik was ook zo'n soort ambassadrice die overal tussen zat. Ik kwam niet meer aan mezelf toe en cijferde me compleet weg.
Van de stress (ik ontkende dat ik stress had) kreeg ik allerlei kwaaltjes. Complete medische molen door geweest wat niets opleverde.
Op een gegeven moment heb ik tegen mezelf gezegd:"En nu is het genoeg. Het komt maar zoals het moet komen".
Op zich heb ik niet veel last van overgangsklachten behalve, dat mijn gewicht met 15 kg is aangekomen.
Ik heb een tijd gehad, dat ik van mijn lichaam walgde.
Ik sport en ben veel in beweging, maar niets helpt meer om af te vallen.
De uitspraak mijn lichaam is mijn tempel gaat voor mij niet meer op ik bezie het nu meer als een ruine. Ik dij uit waar ik wil niet enz..
Ik vind het prima zo. Ik laat me er niet meer door beïnvloeden.
Heb ik ergens last van dan denk ik het vanzelf gekomen dan gaat het ook weer vanzelf weg. Het zoekt het maar uit.

Je zult nu toch echt voor jezelf moeten kiezen. Bepaalde dingen aan je lichaam zul je zoveel mogelijk moeten accepteren hoe moeilijk dit ook is.
Je er tegen verzetten levert alleen maar meer frustratie op.
Word iets meer onverschilliger, en plaats jezelf op de eerste plaats.

Je man steunt je, en de kinderen zijn volwassen,en die moeten zichzelf maar redden. Komen ze klagen of hebben ze ruzie dan lossen ze het zelf maar op.
Ik gun jou en je man een rustiger leven, en geniet zoveel mogelijk van elkaar, en laat de rest het maar uitzoeken.

vr gr
Aukje

Dvdm08
Berichten van Dvdm08
Onderwerpen van Dvdm08
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 42

Bericht door Dvdm08 » za 28 mei 2016 21:31

Hallo

Ik leef met je mee, meer kan ik niet doen. Ben 38 en klachten behorende bij een vervroegde overgang verpesten mijn leven op dit moment. Ik kan er niets aan doen?? Wat is het toch jammer dat artsen hier niets aan kunnen doen en er al helemaal geen weet van hebben. Net wat jij ook zegt: elke maand weer andere klachten, elk jaar, elke week en elke dag..... Klachten komen en gaan en elk jaar nieuwe klachten erbij. Niet normaal dat dit voelt als een ziekte en dat er zoveel meer vrouwen zijn, niet alleen op dit forum maar ook op buitenlandse forums met steeds dezelfde verhalen.

Zoals ik begrijp maken de omstandigheden het er niet makkelijker op en dat zijn nou juist de dingen die je niet kunt gebruiken. Op je 58e nog moeten solliciteren terwijl het lichaam juist rust nodig heeft.

Dvdm08

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht