Wanneer ben ik eindelijk "over"?

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Angsthaas
Berichten van Angsthaas
Onderwerpen van Angsthaas
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Wanneer ben ik eindelijk "over"?

Bericht door Angsthaas »

Hoi dames,

Hebben jullie daar ook zo last van? Elke keer dat het een tijd weer beter gaat, een enorme terugval?
Ikzelf zit al ongeveer 5 jaar in de overgang, met heel veel klachten op gebied van hart, ademhaling, angst...
Heb een heel medisch gedoe achter de rug, meerdere malen ehbo, medicijnen,psycholoog. Altijd maar weer die angst.... Een hart wat tekeer gaat, fladdert, bonkt, enz. en altijd maar weer die angst dat deze keer het echt verkeerd gaat.
Tot mijn grote blijdschap heb ik er een aantal maanden geen last van gehad, en hoopte ik een beetje dat het allemaal voorbij zou zijn... Tot vandaag.
Bam! In alle hevigheid hartklachten, ademhaling op hol, angst, huilen....
Op 1e kerstdag. Zou een heerlijke relaxte dag samen met mijn man worden... Kinderen allebei iets leuks aan doen met schoonfamilie, alles super geregeld, geen spatje stress zou je denken.
Hoe kan dit dan?? En als het dan geen stress kan zijn, zou ik dan toch echt wat mankeren??
Als je iets herkent, laat het me alsjeblieft weten?
Dank je wel voor het lezen.....

Angsthaas

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Wanneer ben ik eindelijk "over"?

Bericht door Mrsx »

Hallo Angsthaas

Ja herkenbaar ik heb het in periodes van stress.. is iets met hormonen en stress en dan weer angsten en dan zakt het weer af...

Mrsx

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Iris69 »

Hoi,

Ik heb ook een paar dagen magnesiumcitraat gebruikt, maar beide keren kreeg ik diarree! Eerst 2 tabletten en toen eentje maar zelfde resultaat! :( Ook ik wil graag van dat gefladder af, zodat ik beter slaap.
Je wordt er inderdaad erg onzeker van. Ik had van de huisarts een slaapmiddel gekregen maar na twee nachten er mee gestopt want ik kreeg enorme last van ontwenningsverschijnselen! :o Nu lig ik met hartkloppingen en opvliegers de nacht door te komen maar slapen... Hoe maar!

Angsthaas, ik snap je helemaal. Ik heb nu "pas" zo'n jaar of 3 klachten maar die waren sporadisch en licht. Werden wel steeds meer maar redelijk handelbaar. Maar sinds mijn laatste menstruatie lijkt het hek van de dam! Hartkloppingen en opvliegers daardoor dus slecht slapen waardoor meer stress. Als ik hier lees, kom ik al mijn klachten wel tegen maar ik heb ook vaak de angst van, wat nu als het niet de overgang is met stress. Maandag weer een afspraak met de huisarts want ik had afgelopen zondag op de ic geleden met hartklachten wat een paniekaanval lijkt te zijn. Ze wil me in de gaten houden tot ik bij een psycholoog terecht kan. Ik hoop ook dat het snel weer zakt en ik weer kan slapen en eten. Want door de spanning eet ik al een tijdje erg slecht! :S Sterke!!

Groetjes, Iris

Marjan
Berichten van Marjan
Onderwerpen van Marjan
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Marjan »

Iris69 schreef:
za 26 dec 2015 04:31
Ik heb ook een paar dagen magnesium citraat gebruikt, maar beide keren kreeg ik diaree!
Hoi Iris,
Diarree kan een teken zijn van teveel magnesium!!!

Iemand kan klachten hebben door bepaalde tekorten.
Iemand kan klachten hebben die een hormonale reden hebben.
Dat zijn twee verschillende dingen.

Marjan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht