Moe van alle vage klachten

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Ingie1
Berichten van Ingie1
Onderwerpen van Ingie1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Moe van alle vage klachten

Bericht door Ingie1 » di 17 feb 2015 11:30

Hallo,

Ik ben Ingrid en zoals velen van jullie hier heb ik al geruime tijd last van allerlei vage klachten. Ik heb al veel gelezen hier op het forum maar had nu toch ook de behoefte om een berichtje te plaatsen omdat af en toe de twijfels toeslaan of alles nu te wijten is aan de overgang.
Het zijn ook steeds weer andere klachten, hoewel sommige inmiddels herkenbaar zijn en ik zeker weet dat ze aan de hormonen liggen.
De laatste maanden gebeurt het bijvoorbeeld steeds vaker dat ik tijdens mijn menstruatie (ja die heb ik nog al wordt die steeds minder) ook ontzettend veel last heb van maag-darm klachten. De ene keer heb ik ontzettend veel maagpijn, dan heb ik ineens weer diarree, zoals gisteravond. Afgelopen nacht heb ik de halve nacht wakker gelegen van het gerommel in die regio en besloot dus toen om maar eens hier mijn frustratie te spuien. ...

Andere klachten zijn de welbekende onrust, zo nu en dan ineens slecht slapen(van wakker liggen tot na een uur klaarwakker zijn of wakker liggen van een op hol slaand hart), overal vage pijn, weinig kunnen hebben, somber en ga zo maar door. Daar komt dan ook het onvermijdelijke schuldgevoel bij naar mijn man en kinderen, omdat ik af en toe niks kan hebben.

Vanwege de eerder genoemde twijfel over sommige klachten, heb ik het gevoel dat ik de laatste tijd de deur plat loop bij de huisarts terwijl ik normaal bijna nooit ga. Ik heb al bloedonderzoek gehad, echo's maar nergens iets te zien, gelukkig natuurlijk. Maar als ik ter sprake breng dat het misschien beginnende overgang is, word ik wat vreemd aangekeken.

Gelukkig herkennen dames in mijn omgeving ook bepaalde verschijnselen en kunnen we tegen elkaar klagen maar ik ben iemand die graag overal een verklaring voor heeft en als ik die niet heb, slaat de paniek soms toe. En internet brengt dan ook niet altijd geruststelling...

Afijn, ik heb even van me af geschreven hier. Ik vroeg me wel af of er meer dames zijn die de bovengenoemde maag/darmklachten herkennen.

groetjes
Ingrid

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Moe van alle vage klachten

Bericht door Lunar » di 17 feb 2015 12:06

hoi Ingrid,

ja helaas herken ik alles, plus daarbij nog meer klachten.
van de maag en darmen word ik heel moe (letterlijk ook), misselijk, opgeblazen, kramperig.. gevoel dat ik honger heb tussendoor..
als ik gegeten heb: voelt het weer niet fijn.
ontlasting wisselt voortdurend..
en daarbij voel ik me dan ook als gevolg van die buik : moe, hangerig, labielerig, down.
moet ik nog doorgaan :oops:??
tot nu toe niet met deze specifieke klacht naar arts geweest, want was al bekend met spastische darm ..daar hou ik het maar op : geen zin in weer een rot onderzoek plus : als ik vraag of het met de overgang te maken heeft krijg ik toch geen antwoord.
maar het valt niet mee momenteel..buik ging tijdje beter, nu weer niet
dus als je mij vraagt : zelfde als jouw klachten..

sterkte
groet
luna

Ingie1
Berichten van Ingie1
Onderwerpen van Ingie1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Ingie1 » di 17 feb 2015 19:20

Hoi Luna,

dank je voor je reactie. Ik heb helaas ook last van een prikkelbare darm, maar dat die ook onder invloed van hormonen "dwars" kan gaan liggen dat was toch wel nieuw voor me. Het is in ieder geval altijd fijn te horen/lezen dat ik niet de enige ben met dit soort klachten.

groetjes
Ingrid

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:

Bericht door Lunar » di 17 feb 2015 20:39

hoi Imgrid,

nou over maag-darm klachten is hier veel te lezen hoor..
al gewoon puur als overgangsklacht: omdat ik al. PDS had vind ik het helemaal niet vreemd dat dat nu juist erger is bij mij.
bovendien wordt PDS ook juist verergerd bij spanningen, dus daar ga je.
ben benieuwd waarom jou dat verbaasd ? heb jij het idee dat al die spanning
en onrust zoals je zegt geen invloed op je PDS zou hebben ?

groet
luna

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » vr 24 jul 2015 00:41

Hallo,

Hier ook steeds maagklachten, en het engste vindt ik nog alsof mijn adem stilstaat in me maag, soort achtbaangevoel, heel even maar lang genoeg om weer in de stress te schieten.

Groetjes Flippertje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht