Infectiegevoelig door de overgang?

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Infectiegevoelig door de overgang?

Bericht door Fiene » zo 18 jan 2015 10:03

Beste Allemaal,

Sinds oudjaarsdag flink verkouden wat na 2 dagen overging in griep, 5 dagen mijn bed niet uit geweest en daarna heel langzaam aan het opknappen. Nu na twee weken ben ik nog steeds bij de kleinste inspanning uitgeput en voel me nog beroerd.
Hiervoor in de maand december ook al twee keer grieperig geweest dat ik een paar dagen op bed heb gelegen. Toen herstelde ik met een paar dagen.
Komt het nou door de overgang of is het verminderde weerstand dat ik elk virusje op pak en de griep zolang aanhoud.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben.

Fijne zondag!
Fiene

IngridV
Berichten van IngridV
Onderwerpen van IngridV
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Infectiegevoelig door de overgang?

Bericht door IngridV » zo 18 jan 2015 19:35

Hallo

Ik hoor meer vrouwen die erger de griep of verkoudheid hebben dan andere jaren en die zijn niet in de overgang. Duurt veel langer eer ze weer fit zijn. Ik ben zelf wel in de postmenopauze en ben dit jaar ook voor het eerst een week thuis geweest van mijn werk door de griep. Maar ik relateer het niet aan de overgang.
Op naar het voorjaar!

Groetjes,
Ingrid.

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » vr 23 jan 2015 08:57

Hallo Fiene,

Ik heb dat ook, het lijkt zelfs wel of ik elke dag zieker word. Althans zo voelt het. De klachten variëren van licht in mijn hoofd, nekklachten, pijn in de hoofd spieren, keelpijn met moeilijk slikken, opgeblazen gevoel, algeheel malaisegevoel en nergens zin in hebben, gewoon heel lusteloos, alsof al mijn energie wegloopt. Ik slaap gelukkig goed, maar wordt altijd weer wakker met die vreemde lichamelijke klachten. Ik ben echter niet moe. Ik wil wel maar die klachten houden me heel beperkt zodat ik me thuis het veiligste voel. Raar he? Ik heb eigenlijk geen goede dag meer, er dient zich altijd wel iets aan.
Dan weet ik niet wat ik met mezelf aan moet. Ik ga vanmiddag maar eens naar de huisarts sinds maanden.....

Groet
Loutje.

Fraxina
Berichten van Fraxina
Onderwerpen van Fraxina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Fraxina » vr 06 feb 2015 13:05

Hallo Fiene,

Ik heb ook gemerkt dat ik de laatste jaren (sinds ik heftig in de overgang zit) veel minder weerstand heb. Ik krijg nu veel vaker een virus, heb ook een keelontsteking gehad, de griep e.d. Voorheen heb ik echt wel een jaar of 20 een zeer sterke weerstand gehad. Nooit griep, slechts een enkel keertje wat verkouden.
Ja de overgang heeft op zoveel vlakken zijn invloed, helaas....

Fraxina

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wiske » vr 06 feb 2015 14:03

Hoy Fiene,

Ja minder weerstand, kleinkindjes ziek, oma ook.
Telkens deel ik in de klappen.
Verkoudheden, bronchitis, keelontsteking, noem het maar,bijna een hele winter lang.
Ik neem al extra vitamine D maar toch.....
En ook sinds de overgang heel gevoelig voor alle nevenwerking van medicatie.
Ik kan bijna niets nemen zonder een bijwerking te hebben.
Zelfs een gewone pijnstiller, te veel dagen achter elkaar, geeft problemen
Dus neem ik bijna niks en vecht er zo maar tegen.
Vanmorgen zei mijn huisarts nog: Er zelf tegen vechten versterkt uw afweersysteem. :S kan wel zijn. Maar voel mij niet minder beroerd.

veel sterkte
Wiske

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:

Bericht door Pharms » vr 06 feb 2015 23:58

Hallo

Ik ben jaren niet ziek geweest tot de overgang zich aandiende. Om de haverklap mankeert mij van alles. Blaasontsteking-achtige klachten, hoesten uit het niets, bah! Ik slik allerlei supplementen en probeer veel fruit en verse groenten te eten maar nog houd ik allerlei kwaaltjes niet weg .... zucht ....

Pharms

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:

Bericht door Fiene » wo 04 mar 2015 19:47

Beste allen,

Bedankt voor jullie reacties, fijn om te lezen dat er meer zijn die dezelfde klachten hebben.
Het viel mij gewoon op, zodra de winter, najaar begint begin ik te kwakkelen. Het een volgt het ander op.
Sterkte allemaal!

Fiene

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sandra42 » do 05 mar 2015 14:07

Hallo Dames.

Hier nog zo een.
Ik heb hier nu al 5 jaar last van.
Altijd verkouden, hoofdpijn,moe grieperig.
Zins ik in de overgang ben, ben ik altijd ziek.
Het hoort er nu eenmaal bij hoor ik dan.
Het is wel vervelend.
Ik wens jullie ook heel veel sterkte.

Groetjes Sandra

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht