Bijna 44, en heb nog nooit zo slecht in m'n vel gezeten

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Ine1977
Berichten van Ine1977
Onderwerpen van Ine1977
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bijna 44, en heb nog nooit zo slecht in m'n vel gezeten

Bericht door Ine1977 »

Hallo dames

Een verhaal zoals ik al vele hier gelezen heb. Maar toch die ellendige onzekerheid! Ik moest altijd een beetje grinniken in mezelf als iemand elke maand een andere ziekte dacht te hebben. Nu ben ik zelf zo iemand aan het worden. En elke keer als ik zover ben dat ik een afspraak bij de dokter wil maken, dan wordt het weer wat minder of veranderen de klachten. 2 jaar geleden kreeg ik spiertrekkinkjes eerst weken bij m'n mond, later overal, zo hevig dat je het ook echt zag als je er op lette.

Daarna kreeg ik tal van andere klachten erbij...warme gloed door benen of voeten. Maar ook periodes dat ik constant een beetje doof/ koud gevoel in mijn voeten heb...en dat ook dagenlang. Duizelingen, regelmatig heel erg borrelende maag (erg als je in een gezelschap ben) momenteel heb ik in mijn duim en pink onverklaarbare pijnlijke plekken, niet rood of dik en constante pijn, maar een nare pijn die een.paar keer per dag komt opzetten.
Mijn menstruatie wordt ook anders, ik kan het niet meer op de dag zeggen, en heviger en langer.
Ik lees regelmatig op het forum, en dan denk ik met mijn bijna 44 jaar....ja het moet echt het begin van de overgang zijn. Maar nog veel vaker twijfel ik....ik wordt hier ontzettend wiebelig van. Één keer bij de dokter geweest, maar die weet het aan mijn drukke gezin. Ik geloof dat niet zo.
Ik hoop hier lotgenoten te vinden om elkaar wat moed in te spreken.

Groetjes Ine
123aze
Berichten van 123aze
Onderwerpen van 123aze
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Bijna 44, en heb nog nooit zo slecht in m'n vel gezeten

Bericht door 123aze »

Hallo Ine

begrijp helemaal hoe je je voelt;
alles wat er in je lichaam gebeurd, dan denk je dadelijk, misschien is er iets ergs aan de hand.
heb ik ook erg gehad, je voelt je machteloos, ook al heb je de huisarts; die het soms niet echt weet, als wij dames met zo een klachten komen.
om van je onzekerheid af te komen; ga je langs de huisarts, je wacht eerst jouw menstruatie af, en 3 dagen daarna vraag je een bloedafname, daar kan men wel zien of je hormoonwaarde al dan niet verhoogd zijn, ook kan je een gynaecologisch onderzoek vragen, dan ben je daar ook gerust in.
ze zullen beide wel zeggen dat je nog niet in de overgang bent, daarvoor moet je een jaar niet meer menstrueren.
ik hou nu zelf een boekje bij waar ik elke dag opschrijf hoe ik me voel, misschien kan ik dan een patroon terugvinden de komende maanden.
informeer ook eens bij je mama, op welke leeftijd het begon?
heb al slechte dagen achter de rug, misselijk met vlagen, druk op de borstkas, branderig gevoel op de lippen, draaierig, gezellig !
misschien dat ik een zelftest ook eens ga doen
volhouden, hoort er allemaal bij, niet ongerust zijn, jouw gevoel zal wel kloppen!

Aze
Ine1977
Berichten van Ine1977
Onderwerpen van Ine1977
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Re: Bijna 44, en heb nog nooit zo slecht in m'n vel gezeten

Bericht door Ine1977 »

Hallo Aze ,

Dank voor je reactie. Ik geloof ook nog niet dat het de overgang zelf zal zijn, maar mogelijk voortekenen? Ik ben bang dat de dokter nog niets in zo'n test ziet. Maar het is te proberen. Wel fijn om te horen dat er meer mensen met soortgelijke problemen te maken hebben op deze leeftijd.

Groetjes Ine
Plaats reactie