Overgang?

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112
Menopauzejaar: 2019
Leeftijd: 49

Overgang?

Bericht door Pris112 »

Hallo dames

Ik zit al een tijdje op dit forum en vraag me toch iets af wat ik nergens lees....sinds 2 jaar heb ik geen menstruatie meer...het begon met een half jaar niet toen nog een keer wel en daarna dus niks meer...ook niet vloeien of iets ...maar sinds vorig jaar heb ik pas echt de klachten van de overgang en lijken ook steeds heftiger te worden...maar ja is het nog wel " overgang " als het al 2 jaar weg is? De hele dag opvliegers...trillen..geen kracht..hartkloppingen..duizelig..moe nou ja eigenlijk wat niet? Zijn er vrouwen die ook al paar jaar zonder menstruatie zitten en toch nog deze klachten hebben...??

Groet, Pris
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 65

Re: Overgang?

Bericht door Laila »

Hoi Pris,

Ik ben al ruim 12 jaar postmeno en heb ook nog volop klachten, ook vaak klachten die nieuw zijn voor mij.
Of het overgang is, weet ik niet, maar mijn lijf is kennelijk nog niet aan de nieuwe hormoonbalans gewend. Het kan soms best beangstigend zijn, inderdaad, maar als ik naar de dokter ga, of een onderzoek heb gehad, word ik toch altijd weer gerustgesteld.
Ik heb ook goede, minder goede en heel slechte dagen. Er valt geen pijl op te trekken, soms overvalt me zomaar een somber depressief gevoel en soms voel ik me ineens heel positief. En daartussenin is alles mogelijk.
Mijn klachten begonnen ook pas nadat ik geen menstruatie meer heb gehad.

Groetjes Laila.
Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112

Bericht door Pris112 »

Hoi Laila

Dank je voor je reactie...ik begin nu pas te begrijpen dat ik in de postmenopauze zit...ik zei steeds ik ben in de overgang maar schijnbaar als je een jaar geen menstruatie hebt gehad dan zit je in de postmenopauze....( en ik heb nu 2 jaar niks meer ) maar de klachten zijn eigenlijk nu pas begonnen en heb daarvoor eigenlijk geen klachten gehad... daarom vroeg ik mij af of dit kon ...heb de hele dag door opvliegers... ben erg trillerig.. en zo slap in de spieren... voel me al weken beroerd... maar durf geen bloed te prikken... :|
Ik weet dat ik het beter wel kan doen maar omdat in m'n vriendenkring iemand borstkanker heeft en ik nogal hypochondrie heb, ben ik bang voor de uitslag. Maar lees veel op dit forum... snap alleen niet waarom ik op sommige berichten niet kan reageren... er staat dat het onderwerp te oud en dus gesloten is maar zie dat anderen dan nog wel kunnen reageren... waarom ik dan niet?
En krijg vaak foutmeldingen bij het versturen....nou nogmaals dank Laila...fijn dat je het wilde delen met me.

Pris
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Pris,

Ik ben ook een enorme hypochonder, altijd al geweest, maar na de overgang is het nog veel erger geworden. Ik durf ook nooit meteen naar de dokter als ik ergens last van heb. Maar de angst bouwt zich dan zo op, dat ik in uiterste wanhoop toch maar een afspraak maak. En daar kan soms maanden overheen gaan. En dat zijn dan hele nare maanden vol angst en onzekerheid. Dan denk ik wel eens, volgende keer toch gewoon meteen een afspraak maken, niet zo lang wachten, dan zit je ook niet zo lang in angst. Maar ja, dan durf ik toch weer niet. :roll:
Nee, op oude onderwerpen kun je niet reageren, maar sommigen weer wel, hoe dat kan weet ik ook niet. Maar je kunt over dat onderwerp natuurlijk wel even een nieuw onderwerp aanmaken.

Groetjes, Laila.
Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112

Bericht door Pris112 »

Ja Laila

Dat herken ik ook...heb ook voor komende dinsdag een afspraak staan dus ga ik maar weer eens alle klachten beschrijven...alleen weet nu al dat hij dan eerst bloed wil prikken en dat dan wil afwachten...en dat vind ik altijd het ergste dat wachten op de uitslag...over de overgang of postmenopauze zegt hij nooit zo veel heb altijd het gevoel dat de arts er weinig vanaf weet...gelukkig dit forum 😊🙏

Groetjes Pris...
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Pris,

Ja, dat wachten is killing!
Sterkte met het doktersconsult. En de overgang, daar weten huisartsen inderdaad weinig van. Gelukkig hebben wij dit forum, dat heeft mij al zo vaak geholpen!

Groetjes, Laila
Plaats reactie