Overgang en het benauwd hebben?

Algemene vragen en informatieve onderwerpen over wat de overgang is
Ook aankondigingen van nieuwsbrieven of evt. huishoudelijke medelingen zullen we op dit forum plaatsen.
Mirandatje
Berichten van Mirandatje
Onderwerpen van Mirandatje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Overgang en het benauwd hebben?

Bericht door Mirandatje »

Hallo

Ik merk dat ik de laatste tijd wat klachten heb, vooral voor dat ik ongesteld moet worden
Dan denk ik.. ja ik moet weer ongesteld worden
Zo heb ik ook af en toe dat ik het van te voren benauwd heb!,
Maar nu is het al weer een week voorbij en ik heb het nog steeds benauwd...
Het gaat niet over...
Had vorige week ook de dokter gebeld, mijn verhaal uitgelegd maar ik moest me eigen maar testen op Corona
( dit begrijp ik ook wel)
De test was negatief dus geen Corona...
Ik moet af en toe ook heel veel gapen en soms kan ik niet goed door ademen
Is er iemand die deze klachten herkent?.
Weet nu niet wat ik moet doen

Miranda

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd: 60

Re: Overgang en het benauwd hebben?

Bericht door Helena »

Hoi Miranda,

Wat bedoel je met benauwd hebben? Warm hebben? Of een benauwd gevoel in je lijf/luchtwegen hebben, zodat je moeilijk kan ademen?

Dat veel gapen heb ik ook af en toe. Het niet goed door kunnen ademen.. dat heb ik dacht ik niet. Het rare is dat ik ook een tijd niet gegaapt heb. Heel vreemd.

Probeer dan ademhalingsoefeningen te doen, zou dat helpen, als je het gevoel hebt dat je niet goed door kan ademen?

Benauwd hebben in de zin van warm hebben, terwijl het niet warm is (maar ook als het warm is) heb ik wel.

Groetjes,
Heleen
Mirandatje
Berichten van Mirandatje
Menopauzejaar:

Hallo

Ik heb vooral het gevoel dat ik niet door kan ademen, het lukt meestal een keer
Of tijdens het gapen
Maar daarna kan het een tijdje niet

Miranda
Mirandatje
Berichten van Mirandatje
Menopauzejaar:

Ik weet het niet meer?

Hallo

Heb een paar dagen geleden ook een berichtje geplaatst! Dat ik het zo benauwd had
En dat ik heel veel moest gapen
En door dat ik me eigen daar heel druk over maakte ben ik toch maar even bij de dokter geweest
Had ze ook uitgelegd dat ik dit gevoel ook had ongeveer een week voordat ik ongesteld moest worden
En als het dan zover was, dan was het over!
Maar nu had ik ook meer klachten, ik had er heel veel last van, hoofdpijn, moe enz...
Ze heeft toen alles na gekeken, mijn longen waren goed, het zuurstof in mijn bloed ook, er zat niets raars in mijn keel
Dus ik maar weer naar huis met een puffer en ze zei dat ik maar ademhalingsproblemen oefeningen moest doen
Dat hielp wel een beetje?.
Op dit moment zit ik nog steeds met een raar gevoel in mijn keel, en moet nog veel gapen, gisteren had ik ook buikpijn
Mijn gevoel zegt dat ik ook nu weer ongesteld moest worden...
Die ook wel onregelmatig is,.. laatst had ik het 2 keer in de maand

Miranda
Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd: 60

Bericht door Helena »

Hoi Miranda,

Vervelend die klachten!
Waarom een puffer als alles verder goed is? Maar je kan het wellicht proberen, wie weet, helpt het.
Weet niet wat er in die puffer voor middelen zitten.
Het kan best samenhangen met de overgang, die klachten die je hebt.

Probeer in ieder geval die ademhalingsoefeningen te doen.
Maar misschien dat andere vrouwen je klachten herkennen.. benauwd hebben herken ik niet zo namelijk. Heb wel heel veel andere klachten, helaas...

Heb je trouwens al gezocht op het forum?
Ik vond o.a. deze: Iedere dag benauwd

Sterkte en succes!

Helena
Tessa
Berichten van Tessa
Onderwerpen van Tessa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Tessa »

Hoi Miranda,

Ik herken dat zeker, niet goed door kunnen ademen. Had er vooral 2 jaar geleden last van. Het was toen zomer en ik dacht dat het kwam omdat het zo warm was. Had het gevoel niet genoeg zuurstof in mijn longen te kunnen krijgen. Ik ging er ook van gapen. Het is na een paar weken vanzelf weer over gegaan. Nu terugkijkend ben ik ervan overtuigd dat ook dat me de overgang te maken heeft.

Goeds,
Tessa
Citroentje
Berichten van Citroentje
Onderwerpen van Citroentje
Menopauzejaar: baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 50

Bericht door Citroentje »

Hoi Miranda,

ik heb het soms ook benauwd, maar wel vooral als het heel warm is, zoals een paar weken geleden en vorige zomer. Die benauwdheid houdt dan ook nog aan als de hitte weer voorbij is. Toen heb ik ook gegoogeld en kwam ik tegen dat je dan misschien te weinig zout hebt naar verhouding en dat het dan goed is om een kop bouillon te drinken, of twee. Maar ik weet niet of dat hetzelfde is als wat jij hebt. Het lijkt mij dat je misschien inderdaad ademhaling- of ontspanningsoefeningen moet doen. Sterkte ermee.

Groetjes, Citroentje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht