Alles wordt me teveel

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Karin44
Berichten van Karin44
Onderwerpen van Karin44
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Alles wordt me teveel

Bericht door Karin44 » vr 13 feb 2009 09:53

Hallo dames,

ik zit op dit moment echt in een veranderingsfase. Heb een drukke maar heel leuke baan (32 uur) waarvoor ik 3 x per week 1,5 uur heen en terug moet rijden. Maak dus dagen van pakweg 12 uur. Daarnaast werk ik een halve dag thuis. Jullie snappen dat ik op die dagen 's avonds compleet op ben. Vorig jaar hebben we een huis gekocht en daar moet uiteraard wel het een en ander aan gebeuren (ons oude huis hebben we ook nog, bleh). Dat vergt ook weer energie. Heb 2 basisschoolkinderen. Nu heb ik onlangs gesolliciteerd op een baan die me heel leuk lijkt en die maar een half uur rijden is.

Eergisteren gesprek gehad en ben gelijk gisteren al gebeld dat ze me willen. Helaas wordt er fors minder betaald voor de baan en dat kan ik ook niet compenseren met meer uren: het is een 24 uurs baan. Ik wil die baan maar mijn man vindt het niet verstandig: het geld van mijn andere salaris hebben we nodig vanwege de dubbele lasten. We hebben er vorig jaar beiden voor gekozen de stap te zetten dus je zou kunnen zeggen dan moet de gevolgen onder ogen zien maar ik merk dat ik er niet zo lang meer zin in heb. Vooral dat rijden breekt me op.

Heb soms angstaanvallen in de auto die ik met hard zingen, praten of eten probeer weg te krijgen of raam open ondanks de kou of regen. Die lange dagen breken me op vooral ook omdat ik ook nog al die overgangsklachten heb: slecht slapen, misselijk wakker worden, hartkloppingen, duizelingen: ik voel me kortom bij vlagen zo ellendig (zoals bij zovelen van jullie niet voortdurend).

En dan wacht er ook nog een huishouden, waar ik steeds minder zin in heb. Mijn man lijkt het niet te zien (ga er vanavond maar eens over praten)
Zijn er ervaringsdeskundigen die weten wat ik het beste kan doen?

Groetjes Karin

Daan
Berichten van Daan
Onderwerpen van Daan
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 62

Re: Alles wordt me teveel

Bericht door Daan » vr 13 feb 2009 18:45

Hoi Karin,

Met aandacht heb ik je verhaal gelezen en mijn gevoel gaf direct aan dat de zaak wel klem zit. Probeer als eerste je man in te lichten wat de overgang nu met je doet, wellicht kan dat (als hij er voor open staat) helpen.
De situatie is natuurlijk voor hem ook benauwend gezien de financiële kant van het verhaal. Eventueel wat taken anders met elkaar gaan verdelen want als ik lees dat de paniekaanvallen in de auto zich manifesteren dan is voorzichtigheid geboden en is het alarm toch echt wel afgegaan.

Je kunt hier erg veel lezen en dus veel vergelijkingen maken en ook 'leren', heb ik ook destijds gedaan en kreeg behoorlijk inzicht over de overgang en mijn eigen situatie. Het voorbij racen of door racen gaat niet meer lukken, dat kan ik je verzekeren dus er mag een veer hier of daar gelaten worden.

Bekijk desnoods opnieuw de financiële situatie zodat er misschien toch een mogelijkheid openstaat voor de nieuwe job.

Let goed op jezelf, de overgang geeft erg veel aan, negeer dat niet en ik wens je iig veel sterkte toe.

Groet Daan.

Karin44
Berichten van Karin44
Onderwerpen van Karin44
Menopauzejaar:

Bericht door Karin44 » wo 18 feb 2009 10:52

Hallo Daan,

bedankt voor je advies. Ik weet dat ik moet opletten en ik wil ook niet langer meer racen. Maar als ik alle ellende lees en hoor over de recessie dan durf ik niet goed toe te geven aan wat ik werkelijk voel. Ik ben bang dat ik het me niet kan permitteren om me beroerd te voelen en juist nu een stap terug te doen. Heb er met mijn man over gehad en gezegd dat we er ook niets aan hebben als ik straks helemaal vastgelopen ben. Dat beaamde hij. Dus hij wil ook wel dat ik die baan accepteer maar ik moet wel proberen het onderste uit de kan te halen. Mannen zijn zo anders.. Voor dat geld heb ik trouwens wel een creatieve oplossing gevonden: de uren zo verdelen dat de kinderen geen buitenschoolse opvang meer nodig hebben.
En durf ik het nu wel aan een jaarcontract te accepteren terwijl ik een leuke vast baan heb (en ook baanzekerheid!)?

Het is zo moeilijk. Ik merk dat ik er stik chagrijnig van word. Kribbig tegen de kinderen, heb minder zin in alles.

Groet Karin

Yvonneke
Berichten van Yvonneke
Onderwerpen van Yvonneke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Yvonneke » wo 18 feb 2009 16:30

Karin,

zeg nou zelf wat is het belangrijkste. Doen wat je hart je in geeft lijkt mij, en wat jij dus nu nodig hebt.
En je lijf geeft je genoeg signalen, luister daar a.u.b na, ik heb het in het verleden niet gedaan, en uit die ervaring kan ik je vertellen dat dat hele nare gevolgen heeft.
Ik zou zeggen ga voor je nieuwe baan, en wat meer rust en ruimte voor jezelf. En echt geld maakt niet gelukkig!!

Ik bedoel het goed,
Yvonne

Gittje
Berichten van Gittje
Onderwerpen van Gittje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Gittje » zo 22 feb 2009 08:00

Dag Karin

Als ik je berichtjes doorneem, weet je goed waar je naar toe wil maar aarzel je omwille van een financiële terugval.

Je zou dan nog mogen kiezen om je huidige baan te behouden, als de draaglast groter wordt dan de draagkracht, vrees ik dat je het niet gaat trekken. Niet alleen jij, maar ook je omgeving (man & kinderen) hebben er alle baat bij dat je er niet onderuit gaat & dat je je goed voelt.

Je weet wat goed voor je is en met de nodige aanpassingen kan je het financieel verlies temperen. Ik zou er dus voor gaan : levenskwaliteit lijkt mij belangrijker dan geld.

Groetjes
Gittje

Karin44
Berichten van Karin44
Onderwerpen van Karin44
Menopauzejaar:

Bericht door Karin44 » vr 03 apr 2009 11:19

Hallo dames,

hier toch maar weer een berichtje van mij. De baan is niet doorgegaan omdat ik voor een jaarcontract in deze tijd toch maar niet mijn vaste baan opzeg. Tja, toch heel rationeel geredeneerd. Heb wel veel nagedacht over jullie adviezen en heb op mijn huidige werk geregeld dat ik meer thuis kan werken. Ik werk nu een hele dag thuis en dat gaat prima en kan daarom op de dagen dat ik op mijn werk ben eerder naar huis. Nu het weer beter wordt vind ik het rijden ook minder erg. Bovendien is het licht als ik vertrek en als ik thuiskom. Is ook een pluspunt. Voorlopig blijf ik toch maar zitten waar ik zit. Dat is het meest verstandig lijkt me. Uiteindelijk ben ik er toch beter van geworden en ben nu ook veel rustiger (hoewel ik weet dat dat in deze fase van ons leven ook zo weer kan omslaan).

Groet Karin

Hgr
Berichten van Hgr
Onderwerpen van Hgr
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Hgr » zo 10 jan 2010 15:02

Hallo

ik had vele klachten. zonder duidelijke oorzaak. wist niet wanneer de overgang zou komen .
de baarmoeder is enkele jaren gelden verwijderd.
ik had zelf het gevoel met een soort burn-out te zitten, al die stemmingswisselingen, alles vergeten, het moeilijker iets kunnen lezen ,enz.
dacht dat bij de overgang eigenlijk de hoofdmoot opvliegers waren .
dit met het samen gaan van een andere baan (sterss)
door het lezen ging er wel een lichtje branden .
vervelend voor al die vrouwen die met de zelfde klachten zitten
maar tevens een grote opluchting
en duidelijkheid dat ik gewoon wat rustiger aan moet gaan doen
en mezelf niks moet verwijten als er weer eens wat vergeten of fout gedaan wordt.
er is een ander woord voor ik ben niet gek aan het worden maar stevig in de overgang

Hgr

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht