Piekeren over mijn gezondheid

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Mutsje
Berichten van Mutsje
Onderwerpen van Mutsje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Piekeren over mijn gezondheid

Bericht door Mutsje » ma 18 mar 2019 07:02

Hallo dames

Ik weet het allemaal even niet meer. Vroeger heb ik last gehad van een angststoornis. Inmiddels ben ik 45 en het lijkt alsof deze weer in alle hevigheid toeneemt. Ik pieker de hele dag over mijn gezondheid, dat ik dood ga en mijn man alleen achterblijft met de kinderen, in de auto heb ik opeens het gevoel dat ik dood ga (trillen, gevoel flauw te vallen, helemaal in paniek) en ga zo maar door.
Ik zou heel graag jullie ervaringen willen horen, twijfel NL heel erg of het van de overgang komt omdat ik pas 45 ben.
Ik ga dan weer heel erg twijfelen of er echt niet iets goed mis is met mijn gezondheid.

Mutsje

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Piekeren over mijn gezondheid

Bericht door Diaantje » ma 18 mar 2019 09:57

Hoi Mutsje,

Hier het zelfde verhaal. Ik denk dat onze hormonen hier zeker een rol in spelen.
Maar ook onze eigen psychische gezondheid.
Het is bij mij jaren goed gegaan, nu weet ik zo af en toe niet waar ik het zoeken moet.
Een huisarts die niet met me mee denkt werkt ook niet echt mee.
Morgen weer sinds lange tijd afspraak bij psycholoog, eens kijken of ik daar wat handvatten kan krijgen om door te gaan.

Sterkte met alles.

Diana

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Piekeren over mijn gezondheid

Bericht door Annabel71 » ma 18 mar 2019 17:28

Hallo Mutsje,

Ik was 43 toen ik vanuit het niets helemaal flipte omdat ik dacht dat ik een enge ziekte had. Ik had al tijden last van mijn nek, en hoofdpijn en duizelingen. Toen dacht ik ook nog een klier in mijn nek te voelen, en de paniek sloeg toe. Dit soort paniek hoor ik toch wel regelmatig bij vrouwen boven de 40.

Groetjes
Annabel.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht