Ik ben t even helemaal zat!

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Ik ben t even helemaal zat!

Bericht door Bloem68 » za 11 aug 2018 13:48

Hallo Dames ..

Ik ben t even helemaal zat! De overgang met wat daar allemaal bij komt kijken, de onzekerheid, de slapeloze nachten, de warmte aanvallen, de vermoeidheid, t zorgen voor, geen keuzes kunnen maken, veel verdriet, mijzelf slecht voelen.

Ik heb sinds een paar dagen lijkt t de griep te pakken en dat heb ik best vaak. Verhoging, geen energie en op bed blijven liggen, alles is teveel. Wel laat ik de hond uit en doe ik de was. Maar t kost zoveel moeite.

Mirenaspiraal is eruit sinds 15 juni en t leek of t beter ging.
Ik zoek en kijk naar tips overal om mezelf weer happy te voelen. Ben nu 1 week vrij vd drie weken vakantie en weet gewoon niet wat ik wil!

Vandaag zou ik naar een vriendin gaan en heb afgezegd.
Voel mij gewoon niet goed, moet ook dan nog 2 en half uur met de trein..
Nu schaam ik mij omdat ik niet gegaan ben, terwijl ik gewoon geen energie heb.

Bloem

Vesta
Berichten van Vesta
Onderwerpen van Vesta
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Ik ben t even helemaal zat!

Bericht door Vesta » za 11 aug 2018 14:07

Hallo Bloem,

Denk dat heel veel vrouwen in de overgang het momenteel zwaar hebben. Al die stress die zo'n langdurige hitte periode met zich mee brengt is niet niks.
Vroeger was ik na een paar koele dagen wel weer hersteld, maar dat is nu heel anders. Ik ben er nog bekaf van.
Ik weet intussen dat het nog wel enige dagen gaat duren voor ik me weer een beetje op 'normale' overgangsstaat voel, waar in het zat zijn en vermoeidheid sowieso al aanwezig zijn.
Maar dit zijn echt weken die er flink in hakken en dus ook je weerstand verlagen.

De komende dagen blijf ik nog regelmatig lekker op bed duiken, al of niet met een boek. De wereld wacht maar even op me....

Vesta

Muna68
Berichten van Muna68
Onderwerpen van Muna68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Muna68 » za 11 aug 2018 17:08

Dag Bloem,

Ik snap je helemaal. Het valt ook niet mee. Waarschijnlijk zal jouw vriendin dat ook heus begrijpen als je het haar uitlegt. Vanmorgen heb ik lang gevideo-chat met mijn vriendin. Beide met duffe hoofden vanaf onze eigen bank. We hebben dan ook de grootste lol en zijn daarnaast ook serieus. Wie weet ook een idee voor jou. Je hebt dan toch tijd voor elkaar en contact en je hoeft er niet voor te reizen. Ideaal. :D Wat mij helpt is om helemaal niets te doen, lekker hangen, uitgebreid, op de bank, filmpje erbij. Dat kostte me eerder echt moeite omdat ik dat helemaal niets vond en vooral iets voor luie pubers, hahaha. Nu kan ik er echt van genieten. Ik hoop dat je er een fijne vakantie van maakt, op jouw manier.

Groet, Hestermaria

Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Bloem68 » za 11 aug 2018 18:17

Dank dames voor jullie reacties!

Ja, t is wat die overgang en het accepteren dat het erbij hoort is ook nog zoiets.
Maar ik neem jullie tips ter harte, heb er zelfs al een paar toegepast. :)

Vriendin nog even gebeld en gewoon mijn rust genomen vandaag..
Dat stemmetje in je hoofd grrr die moet ik dan nog proberen te onderdrukken.

Bloem

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht