Klachten door stress erger geworden

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Roos1967
Berichten van Roos1967
Onderwerpen van Roos1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Klachten door stress erger geworden

Bericht door Roos1967 » zo 02 apr 2017 15:44

Hallo allemaal

Ik heb dit forum net gevonden, en wat een herkenbare verhalen.
Ik ben Roos en 50 jaar, getrouwd met mijn jeugdliefde samen 2 dochters van 30 en 25. 3 prachtige kleinkinderen waar er 1 een sterretje is.
Sinds 3 jaar al geen menstruatie meer.
Toen ik 46 was naar mijn huisarts geweest en een bloedtest gehad, hij zei al gelijk dat zal het niet zijn, omdat ik nog te jong was.
Verassing na twee weken moest hij mij toch gelijk geven.
Ook al door eerder trauma en paniek aan de AD wat goed hielp.
Nu in de laatste 3 jaar te veel ellende mee gemaakt (kleinzoon 2 jaar gelden overleden, en mijn oudste dochter van 30 heeft binnen 3 weken 2 zelfmoordpogingen gedaan waarvan de laatste afgelopen maandag.)
En nu trek ik het niet meer heb al lorazepam gehad van mijn huisarts maar heb daar pas 1 kwart van ingenomen.
Ik merk dus dat door al die stress de klachten weer erger worden vooral de opvliegers angsten, onrust.
Een voordeel het slapen gaat nu goed.
Verder zorg ik voor ontspanning (wat niet goed lukt) ga wandelen met de hond, pas 2x pw op mijn kleinzoonte.
Drink kamillethee met honing enz enz.
Ik ga dit formulier maar eens goed door lezen voor tips.
Alle dames heel veel sterkte en als ik het mag geloven gaat het ooit eens over zeggen ze.

Groetjes Roos

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Klachten door stress erger geworden

Bericht door Flippertje » zo 02 apr 2017 20:26

Hallo Roos,

Pfff, je krijgt ook heel wat voor je kiezen, zonder de overgang erbij is het al heftig genoeg laat staan met al de klachten die die shit overgang mee brengt.
Ik hoop dat je veel info vindt hier en dat je er wat voordeel mee kunt halen.
Ik wens je ook veel sterkte toe!

Groetjes Flippertje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » ma 03 apr 2017 09:01

Hallo Roos,

Dat is natuurlijk ook heel heftig. In deze periode van ons leven reageren we nog heftiger op zware life-events. Is heel logisch maar zeker niet fijn.

Heel veel sterkte,

Madu

Ffpauze51
Berichten van Ffpauze51
Onderwerpen van Ffpauze51
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 54

Bericht door Ffpauze51 » vr 14 apr 2017 10:00

Hoi Roos,

wat een verdriet lees ik in jouw bericht, het is zeker niet niks wat jij en natuurlijk jouw dochter voor de kiezen hebben gekregen.
dat jou klachten erger worden is dan niet gek, jij bent al wel heel goed bezig met goede ontspanning zoeken, Petje af zeg.
ik wil je vanuit hier heel veel kracht toewensen.

Warme groet,
Ffpauze

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht