De kleinste klusjes zijn te vermoeiend

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

De kleinste klusjes zijn te vermoeiend

Bericht door Tessel »

Hai Dames

Het is weer eens zover. De extreme vermoeidheid heeft weer toegeslagen.
Waar komt het toch vandaan???
Er komt werkelijk niks uit mijn handen. De kleinste klusjes zijn te vermoeiend. Ik doe de hele dag dus niks. Gevolg is omdat ik geen beweging krijg ik nog stijver en strammer word.
Wat is hier tegen te doen?? Ik slik me al gek aan vitamines en magnesium. Maar het wordt steeds erger.Zelfs mijn werk gaat hier onder lijden.
Ik merk dat ik niet de leukste persoon op aarde ben geworden. Janken om alles en bij vlagen het leven totaal niet leuk meer vinden.
Wie heeft er tips??

Groet Tessel

Jenny1965
Berichten van Jenny1965
Onderwerpen van Jenny1965
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: De kleinste klusjes zijn te vermoeiend

Bericht door Jenny1965 »

Hallo iedereen.

Laat ik beginnen dat ik in de overgang zit, en dat door mijn huisarts bevestigd is d.m.v. bloedonderzoek. Ik menstrueer wel nog heel onregelmatig. Slik al vanaf 2014 geen pil meer. En daarna begonnen de problemen. Tegelijkertijd is mijn b12 bij tijd en wijle laag en die heb ik volgens bloedonderzoek nu weer op pijl d.m.v. injecties. Ik heb al heel wat onderzoeken gehad en ben nu bij n orthomoleculair arts. Volgens haar is mijn hormoonhuishouding niet in disbalans m.a.w. goed....

Mijn klachten zijn extreme vermoeidheid, zweverig gevoel, licht in hoofd veelal bij inspanning. Soms last van spieren, branderig gevoel rondom oksels, onrustig gevoel onder de huid ( oftewel speldenknopjes gevoel las ik hier ).

GEEN opvliegers, alleen maar atypische klachten.

Herkent iemand dit ? Kan ik er iets tegen doen ? Hoelang gaat dit duren ?

Aan t einde van mijn latijn voel ik me, ik ben 50 jaar, altijd fit geweest, gesport en gezond geleefd. Nu voel ik me vanaf begin vh jaar dagelijks zo onwel...

Jenny

Es71
Berichten van Es71
Onderwerpen van Es71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Es71 »

Hoi,

Ik heb geen tips voor je maar herken het wel ..
Van de ene op de andere dag super moe .. Het liefst de hele dag op de bank liggen en zelfs dan nog beroerd voelen..
Ik ben er ook duizelig en licht in mijn hoofd bij en was ook weken lang misselijk . Maar de misselijkheid en duizeligheid zijn momenteel iets minder ( voor zo lang als het duurt :roll: )
Ik geef er maar een beetje aan toe en geef wat meer uit handen, en verder wachten op betere tijden, ooit stopt die rottige overgang :D

Sterkte ,
Es

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 56

Bericht door Annita »

Heel herkenbaar.

Dit begon bij mij in 2011 na t stoppen met de pil.
Wel heb ik sindsdien heftige opvliegers en dat elk uur sindsdien om radeloos van te worden.
Veel geprobeerd regulier en alternatief..Helaas niks geen resultaat.
Ik ben nu bezig met overgang totaal plus overgang extra voor opvliegers op aanraden van dr vogel adviseur..het lijkt soms iets beter te gaan.
Sinds ik in postmenopauze zit is t 1 groot drama. Bij het werken 's morgens ben ik bang dat ik nog een keer door mn benen zak. En dan de andere klachten nog nee geen pretje...tja ik vrees uitzitten

Aan de vermoeidheid geef ik tegenwoordig maar aan toe, kan verder weinig daarmee dan kan ik ook geen stap meer zetten.
Blij dat ik t werken nog net kan volhouden..18 uurtjes.. belachelijk gewoon.
Verder heb ik ook geen oplossing maar dat t van de hormonen komt staat bij mij vast!

gr annita

Marie68
Berichten van Marie68
Onderwerpen van Marie68
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Marie68 »

Hallo

Toch wel fijn om dit te lezen, ik ben ook extreem moe en weet me af en toe geen raad. En dan ineens kan het soms zomaar over zijn en gaat het weer een paar dagen goed. Ik had gehoopt dat iemand een tip had, want zelf weet ik het niet meer. Ik werk nog wel, maar ben bang dat ik dat op deze manier niet lang meer volhoud.

Groetjes Marie

Plaats reactie