Zo geen zin, en nul interesse

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Roos1964
Berichten van Roos1964
Onderwerpen van Roos1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Zo geen zin, en nul interesse

Bericht door Roos1964 »

Hallo dames,

Hebben jullie dit nu ook..? Ik kan me met tijden gewoon nergens voor interesseren. Het lijkt wel of de wereld langs me heen glijdt. Kom ik thuis van een dag werken, kan ik alleen nog maar op de bank zitten en denken aan vroeg naar bed gaan.
Ik slaap als een os, dus t is wel lekker ook..
Alleen het is zo weinig zinvol. Straks ben ik oud zonder dat ik er erg in heb.
Daarnaast heb ik een baan die me na 30 jaar bij dezelfde werkgever steeds meer gaat tegenstaan... Maar ja brood moet op de plank en een carrière move op mijn eenenvijftigste voelt erg risicovol.
Dus ik sleur maar door. (En leef op als het weekend nadert).
Fijn om het even neergeschreven te hebben..! Dat doet even goed.

Roos

Wendyh30
Berichten van Wendyh30
Onderwerpen van Wendyh30
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Re: Zo geen zin, en nul interesse

Bericht door Wendyh30 »

Hoi Roos,

Dit is voor mij ook heel herkenbaar. Ik ben vanaf mijn 36 al in de premenopauze. Althans dit kwam eruit bij de gynaecoloog.
Dit kwam eruit na allerlei klachten. Ik ben toen aan de pil gegaan en mijn klachten verdwenen. Echter nu ik pas 40 ben geworden lijkt het net alsof de spirit eruit is, ondanks dat ik de pil slik. Het lijkt net of ik niets meer leuk vind. Ik sta 's morgens met tegenzin op omdat ik mij leeg voel en niet weet wat te doen. Soms lijkt het alsof ik een glazen bol om mij heen heb hangen. Ik had dit toch niet verwacht omdat ik nog steeds de pil slik op dringend aanraden van mijn huisarts.
Ik ervaar deze klachten nu al twee weken en zit te twijfelen of ik niet in een depressie ben beland. Ik kijk het nog een tijdje aan en als het niet weg gaat ga ik naar de huisarts.

Wendy

Joendroe
Berichten van Joendroe
Onderwerpen van Joendroe
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Joendroe »

Hallo dames,

Zo herkenbaar.
Geen zin... nergens in...
Geen zin in bezoek, geen zin in uitgaan, geen zin in ditjes en datjes!!!
In mijn hoofd maalt er van alles. Ik wil wel, maar ik kan het niet opbrengen.
Ik moet mezelf verplichten eens tot bij mijn moeder te gaan!?
Ik denk dan dat ik zoals iedereen een hobby zou moeten nemen, maar ik kan niks bedenken waar ik plezier zou aan beleven :S
Dan die feestdagen voor de deur. Mensen om je heen maken plannen en vragen familie en ouders, maar ik wil de feestdagen op het gemak, zonder te veel poeha willen laten door gaan. Maar dan voel ik me onmiddellijk schuldig dat mijn moeder -die alleen is- niet gevraagd wordt door haar dochter :(
Lichamelijk voel ik me een wrak: oorsuizen tegen 100 per uur, pijnlijke gewrichten, oedeem, frequent hoofdpijn, kortademig, verkouden,...
Ik voel me moe en wil slapen! Het liefst zou ik een paar dagen diep slapen en dan wakker worden en me dan weer fit en levenslustig voelen.
.... wat een toestand!!!
Dames, probeer net zoals ik, de moed erin te houden en tot later!

Joendroe

Carola51
Berichten van Carola51
Onderwerpen van Carola51
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Carola51 »

Hallo dames,

Ook voor mij zeer herkenbaar. Ik doe de noodzakelijke dingen, werk met grote tegenzin, in het huishouden het hoognodige, wandelen met de hond, sociale verplichtingen beperk ik tot het minimum, vaak te moe en vooral geen puf...Bij vlagen wilde plannen om cursus of opleiding te volgen (het "is dit alles" gevoel speelt dan weer op) maar een dag later denk ik alweer: laat maar..helemaal geen energie voor. Luister maar naar je eigen lijf.

Carola

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Nina »

Hoi allemaal,

Verschrikkelijk allemaal, je weet gewoon niet wat je met jezelf aan moet.
Ik zou eigenlijk het liefste een winterslaap houden, die vreselijke decembermaand overslaan met al zijn verplichtingen.
Ik heb zo'n leuke hobby's maar kan er op het moment niet echt van genieten.

Als er maar iets gebeurt (hoeft niet eens veel te zijn) dan ben ik meteen van slag. Lusteloos,doe alles wat ik moet doen maar verder ook nergens geen interesse meer in. Niet weten wat ik wil en voel me zo leeg en heel vaak gespannen. Kan ook niks loslaten.
Soms is het zo erg dat ik denk, ik hoop dat ik vannacht rustig in slaap, ben ik overal vanaf! :(

Maar het kan ook weer ineens omslaan en dan heb ik weer een paar goede dagen. Ik vind het allemaal zo vreemd, dat gevoel en die emoties.
Ineens zijn ze er weer om je een rotgevoel te geven. Snap er niks meer van.

Maar ja, ik ben niet de enige. Ik hoop voor jullie dat je hier goed doorheen komt en dat er een betere tijd aan zal breken.

Groetjes Nina. :)

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 67

Bericht door Jacobina »

Hallo Nina,

Ja ik ken ook dat gevoel. Ben al een paar weken helemaal van slag. Zie ook altijd tegen de decembermaand op. En inderdaad soms heb ik een paar goede dagen en dan ineens is dat kutgevoel er weer. Waarom toch. Ik heb er totaal geen vat op. Wat ik ook doe. Vanmiddag even lekker wezen fietsen naar de stad, goed gevoel, en nu komt de onrust weer wat bovendrijven. Hoe kan dat toch altijd? Ik wens je heel veel sterkte met alles. Eens gaat het over, maar wanneer?

groet Jacobina

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Caro55 »

Ja Joendroe,

Zo voel ik me dus ook, geen zin en nul interesse in niets !
Schuldgevoelens tegenover mijn man, kinderen, kleinkinderen want kan niets verdragen !
Pfff gek word ik er van !
Dit duurt nu al 2 jaar !
En ja december : feestmaand, vroeger, gezellig maken, kerstboom plaatsen, dit jaar geen boom ! Voel me zo zielig !
Sterkte dames, jullie zijn niet alleen !

Groetjes Carine :D

Roos1964
Berichten van Roos1964
Onderwerpen van Roos1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Roos1964 »

Hallo dames

Inmiddels is het al weer maart. Vandaag een grijze dag. Zo voelt het hier al helemaal.
Een mooi gesprek slash wandeling gedaan met mijn zus, maar daarna, eenmaal weer thuis, zakte de hele moed zwaar onder nul.
Mijn vriend en ik gaan met Pasen nog een paar dagen richting de Alpen. Kamperen met tent en misschien in het kampeerbusje, Skitouren maken.
Daar zou ik mij vroeger helemaal wild op verheugd hebben.
Vanmiddag was ik vast wat spullen bij elkaar aan het zoeken -het is vooral veel, dus dat moet echt wel even van tevoren-, en ik had gewoon geen zin erin. Op zich wel voor de dagen weg maar de boel bij elkaar zoeken was echt een brug te ver. Belachelijk, ik baal van mezelf. Geen zin in spullen zoeken, geen zin in de autorit..... ik word niet goed!! (en wat een luxe probleem... dat realiseer ik me maar al te best..)
Zet mij maar in de tijdmachine straks af op een berg met uitzicht, en hoofd in de zon. Dat voelt wel goed. cool
Waar is dat actieve mens gebleven? Komt dat ooit nog terug?

Roos

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht