Dank jullie wel! Stapje terug doen

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Pebbles
Berichten van Pebbles
Onderwerpen van Pebbles
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Dank jullie wel! Stapje terug doen

Bericht door Pebbles » wo 28 jan 2015 13:27

Beste dames!

Bedankt voor de lach die ik na een paar maanden van onzekerheden weer op mijn gezicht voelde!
Ik zit thuis sinds afgelopen maandag...zwaar overspannen of een burn-out dacht ik. Je moet je beseffen dat ik een geboren optimist ben een vechter en altijd denkt ; alles gaat wel weer over... Niet dus! Moe, zo ontzettend moe was/ben ik, mijn hersenen die niet meer werken, alsof ze op stil staan.
Vergeet alles al heb ik het net gevraagd. Ik lees slechter, concentratie nihil, mijn geweldige baan voelt niet meer geweldig en is me te veel. Ik heb een fulltime baan als Imago Stylist en personal shopper en run voor mijn baas 1 van zijn winkels. Geweldig echt waar. Maar nu even niet meer.
Ik wist met mijzelf geen raad meer, werken eten slapen is wat ik deed en in tussen ook mijn 2 kinderen bijstaan. 6 valeriaan per dag om maar vooral niet in te storten...het kwam dus toch, einde van de dag, tranen over mijn wangen om toe te geven aan dit intense gevoel.

Maar dan...kom ik op deze prachtige site, en ik lees en lees, slorp het op en lach...Ik heb geen burn-out! Ik zit in de overgang!
Ik ben nog wel op vaste tijden ongesteld en heftig ook, maar alles wijst op de overgang! Wat een geruststelling, en nee ik ga geen pillen slikken, eerst maar eens aanvaarden dat ik er in zit, en goed ook :D Dankbaar zijn dat mijn lijf dus goed functioneert, ik niet van haar kan verwachten dat ze alles moet doen als toen ze 20-30 jaar was. Lekker een stapje terug doen en het leven anders gaan inplannen. Ik ga hier veel zijn omdat het goed voelt niet alleen te zijn en mijzelf met jullie kan delen! Dank jullie wel dames!

Groetjes van mij!
Pebbles

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Re: Dank jullie wel! Stapje terug doen

Bericht door Greta51 » wo 28 jan 2015 14:39

Ha Pebbles,

Welkom en wat fijn dat je zoveel herkenning (en erkenning!) vindt hier!

Groet
Greta.

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Moon1967 » wo 28 jan 2015 18:06

Hee Pebbles,

Wat een heerlijk bericht plaats je hier. Door jou moet ik nu ook lachen, en tegelijkertijd schiet ik vol.
Ik ben de laatste tijd zo jankerig als maar kan. Maar van jouw positiviteit wordt ik weer blij.

Groetjes Monique

Alibo
Berichten van Alibo
Onderwerpen van Alibo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Alibo » do 29 jan 2015 09:24

Hai Pebbles,

Welkom bij de herkenning, wat een zooitje die overgang he? En ik denk dat je het goed omschrijft iedereen wil zo graag alles nog gewoon kunnen. Maar het is echt een flink aantal stappen terug en wat is dat toch vreselijk moeilijk. Ik kom mezelf ook continue weer tegen, en vraag me dan ook weer af is dit weer normaal?? Maar dan lees ik hier even en vind ik alle kwaaltjes en onzekerheden wel terug ;)

Groetjes Alida

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wiske » do 29 jan 2015 09:38

Hallo Pebbles,

Wat fijn voor jou dat je jezelf hier herkent. Zoektocht:" wat is er toch mis met mij"? voorbij.
Ja, over pre- menopauzaal wist ik ook totaal niks.
Ben maar achteraf beginnen terugdenken en herkende de symptomen.

Veel leesplezier en een goed overgang gewenst :)

Wiske

Pebbles
Berichten van Pebbles
Onderwerpen van Pebbles
Menopauzejaar:

Bericht door Pebbles » do 29 jan 2015 11:37

Goedemorgen Dames!

Dank jullie wel voor de reacties! Doet me echt goed!
Gisteren was dag 2 dat ik thuis bleef. Intussen al 2 berichten ontvangen van mijn baas. Dan voel je nog meer druk op je staan maar heb het geprobeerd snel van me af te zetten door een mail terug te sturen. Krijg nu tot volgende week de tijd....hahaha maar waar wij allemaal in zitten duurt geen paar dagen....:) Ik lach, ik weet dat ik ook graag weer wil werken, maar nu eerst even pas op de plaats toch !
Om over gister te spreken, na een dag voor mijn doen rustig aan gedaan. Koken viel me toch wel zwaar. Ik had na het eten het gevoel alsof ik een 40 urige werk week achter de rug had! Dit resulteerde erin dat ik al snel op de bank in slaap viel...Ook ben ik nog steeds kortademig, de trap op en hijgend boven komen hahaha! tja het gaat dus niet over rozen.
Het geeft niet, alles gewoon wat rustiger aan doen...ik hoop alleen niet dat dit pas het begin is en het verergerd! Ik heb nog geen opvliegers, maar wel dat ik soms mijn bed uit zwem :) Herkenbaar voor jullie denk ik!

Goed dames, ik ga weer iets productievers doen en wens jullie een super dag!

Pebbles

Pebbles
Berichten van Pebbles
Onderwerpen van Pebbles
Menopauzejaar:

Bericht door Pebbles » ma 02 feb 2015 10:59

Goedemorgen dames!

Ben nu 1 week verder na mijn ziekmelding. Het gaat echt beter maar komt dit door de rust die ik neem of omdat ik niet meer ongesteld ben? Of is het een combinatie? Ik wil graag weer werken, heb moeite om alleen maar thuis te zitten. Wel blijf ik duizelig en ook trappen lopen kost moeite..Ben uitgeput als ik boven kom :S
Mijn zoon vind het niet verstandig om as woensdag weer te beginnen. Weet dat ik 40 uur per week werk, en met plezier! Het zijn je valkuilen die je je eigen hebt gemaakt toen je opgroeide. Ik moet dit en moet dat. Kom stel je niet aan, doorgaan. Als jij het niet doet, doet niemand het. Het is een beetje de manier hoe je bent opgevoed. Daar loop ik nu dus tegen aan. Zal ik wel weer gaan werken? of..is dit mijn ik die ik heb gevormd toen ik opgroeide? Ergens las ik dat je nu weer op zoek moet gaan naar de ik die je was. Die je was voor al die verantwoordelijkheden. Zoekt en gij zult vinden : :?: . Toch is het waar lijkt mij. Je bent op een leeftijd waar je je niet meer hoeft te bewijzen. Je bent zoals ik al eerder schreef, geen 20 - 30 meer. Toch zal het de komende jaren een flinke aanpassing worden zo lees ik van jullie. Probeer te genieten en leef in het nu. Ga zo naar buiten, heel rustig boodschapjes doen. Genieten van de kou, de wind en proberen de rust te bewaren.
Heb een heerlijke dag dames

Groetjes van mij
Pebbles

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » ma 02 feb 2015 12:20

Hoi,

Ik werk ook 40 uur en ben kostwinner. Dus voor mij valt er ook weinig te minderen.
Je schrijft dat we nu op een leeftijd zijn dat we ons niet meer hoeven te bewijzen, maar zoals de maatschappij er nu bij hang, zullen we ons tot ons pensioen moeten bewijzen ben ik bang!
Volgens het www moet ik tot ruim 68 jaar werk, moet er nu even niet aan denken.
Ik moet me elke dag bewijzen, want voor niets gaat de zon op.
Vroeger dacht ik ook, als je 50 bent geweest dan gaat het leven vanzelf, maar niets is minder waar! Wanneer je niet meer presteert op je werk dan zetten ze je zo buiten, vrees ik.
Zucht dit kost veel energie en die heb ik nauwelijks.
Ik ben bang om me ziek te melden, dat heb ik laatst wel voor 2 dagen gedaan, maar het blijft knagen dat ze me afschrijven als ik te veel ziek ga zijn.

Ik zou in jou plaatst ook weer gaan, zeker omdat je het leuk vindt om te werken. Probeer thuis momenten met rust te nemen, en niet te veel hooi op je vork!

Veel wijsheid, Petry

Pebbles
Berichten van Pebbles
Onderwerpen van Pebbles
Menopauzejaar:

Bericht door Pebbles » wo 04 feb 2015 10:21

dank voor je tegen berichtje Petry!

En ja ik weet dat je niet niet kan presteren! Maar dat is het ook niet. Mijn bazen weten hoe hard ik voor ze werk en ik echt nooit ziek ben. Ik ben nog in de gelukkige omstandigheid van deze bazen en hun begrip. Ik bedoelde eigenlijk alleen maar te schrijven wat ik denk wat ik moet doen. Rustiger aan doen en wat meer bij jezelf blijven. Moeilijk vind ik dat wel.
Als ik ergens voor ga, dan ga ik ook 100%. Dat wil ik ook nog steeds doen maar dan alleen in wat meer balans met wat kan en wat echt te ver gaat. Vooral het herkennen van mijn valkuilen en daar anders mee om gaan. Het gaat me echt lukken dat weet ik. Stapje voor stapje :D

Groetjes van mij
Pebbles

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lunar » wo 04 feb 2015 11:57

Hoi Pebbles,

Jouw quote van ': Als ik ergens voor ga is dat 100% '! Daar kauw ik behoorlijk op de laatste tijd. Want het was wel behoorlijk mijn lijfspreuk..
ik was daar ook best 'trots' op. Toen ik daar es wat kritischer naar keek bleek mijn 100 % misschien wel 140% te zijn...en bleef ernaast soms bar weinig over voor andere belangrijke zaken.
Grappig nu doe ik een studie en lees een boek over timemanagement..zeer verrassend (niet die geijkte schema's hoor) en kom tot wat andere inzichten ..ja nu nog ..op deze leeftijd..
Ik was nooit zo goed in balans ..want was altijd zeer druk ergens 100% ' voor te gaan'
Nu ik gedwongen word vele stappen terug te doen en zeer kritisch met tijd en energie
om te gaan: Kijk ik ook kritischer naar hiervoor toen Alles nog ging en kon.
Wellicht was 100% altijd nogal dom: Want 100 % is alles en dan blijft er dus '0%' over
zeer laat inzicht van mij..wellicht kan ik er nog wat mee :oops:

groetjes
luna

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » za 07 feb 2015 06:44

Ha luna

Even een klein beetje plagen ;) :
Lunar schreef:
wo 04 feb 2015 11:57
kom tot wat andere inzichten......ja nu nog....op deze leeftijd....
Je ondergaat toch geen 'overgangs' metamorfose he?! :)

Groetjes lee

ps. Ik herken wel wat in je schrijven hoor

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht