Het lijkt wel of ik vastgeplakt zit

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 72

Het lijkt wel of ik vastgeplakt zit

Bericht door Lilly1948 »

Hi meiden

Ik heb een vraag en of dat met de overgang te maken heeft

Ik neem me bijna elke dag voor om lekker naar buiten te gaan, markt of een stadje pikken b.v. Of eens lekker door een museum dwalen.
Maar er komt nooit wat van! Het lijkt verdorie wel of ik vastgeplakt zit!!
Ook als ik boodschappen ga doen 's middags verzin ik van alles om er maar niet uit te hoeven. Ontzettend irritant....want als ik eenmaal buiten ben wil ik niet eens gauw naar huis maar loop ik lekker te winkelen en denk dan....he heerlijk even de buitenlucht. Ga ook een kopje thee drinken bij de Hema of V&D in m'n eentje.
Maar voor ik zover ben!!! Vreselijk gewoon!!
Heeft 1 van jullie daar ook ervaring mee? Is het een onderdeel van de overgang? Of zit het gewoon in mij
Ik heb geschilderd en geschreven (liedjes en gedichten) maar iets houd me tegen, het lijkt wel of alle creativiteit eruit is

Groetjes Lilly

p.s. Ik heb geen straatvrees of zo hoor, verre van dat

Trina
Berichten van Trina
Onderwerpen van Trina
Menopauzejaar: 1994
Leeftijd: 72

Re: Het lijkt wel of ik vastgeplakt zit

Bericht door Trina »

Ja Lilly,

Dit had ik kunnen schrijven.
Vroeger was ik altijd van huis, even hierheen en even daarheen, werken, boodschappen, een dagje stad, van alles en nog wat.
En nu...........ik baal als ik een afspraak heb,want ik wil thuis blijven. Een dagje naar de stad? het lijkt me heerlijk, maar ik ga nooit. Een heel enkele keer wanneer ik er echt moet zijn en dan voel ik me alweer gejaagd dat ik naar huis wil.
't is belachelijk gewoon, maar ik ben een vreselijke huismus geworden.

Trina

Sonneblom
Berichten van Sonneblom
Onderwerpen van Sonneblom
Menopauzejaar:
Leeftijd: 71

Bericht door Sonneblom »

Hallo Lilly,

Nee je bent niet de enige hoor hier "zit" er nog zo eentje, het is net of de glans eraf is, elke dag zeg ik morgen ga ik even zwemmen (strand naast de deur) maar als het 'morgen' is dan denk ik....weet je wat?....ik ga morgen maar zwemmen.

En zo is het met alles de laatste 2 jaar ik weet ook niet wat dat is, ik ken mezelf niet meer, want ik ging graag weg en deed van alles maar nu?...echt een uitgeblust iemand zo voel ik me, alhoewel er dagen zijn dat ik denk morgen ga ik iets doen...maar als het dan morgen is???.. raar hoor, het zal er wel bij horen want jullie hebben er ook last van hoor ik nu

Ik hoop wel dat het ooit eens over gaat want leuk is anders

Sonja

Marijscorpio
Berichten van Marijscorpio
Onderwerpen van Marijscorpio
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Marijscorpio »

Hallo dames,

Ja, precies zo is het.
Ik neem me in m'n hoofd ook van alles voor.
Maar als het dan morgen is, och laat maar zitten......
Verschrikkelijk eigenlijk, je weet dat het best lekker is om wat te doen maakt niet uit, wandelen, winkelen, maar er kruipt toch steeds iets van, moet dat, heb geen zin enz.
Heel herkenbaar voor mij.
Maar ik weet ook dat als ik maar ergens weer ben, dat heerlijk vindt om er even eruit te zijn.
Maar voor het zover is, ja.
Heb er dus niet echt een oplossing voor.
Ja, gewoon gaan zeggen ze dan, maar wij weten het wel.

Groet Marij

Dit onderwerp is 17 jaar en 5 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht