Uitgemergeld vermoeid gevoel in benen/armen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
IKK
Berichten van IKK
Onderwerpen van IKK
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Uitgemergeld vermoeid gevoel in benen/armen

Bericht door IKK »

Hoi allen,

Ik ben nieuw op dit forum, 48 jaar en ja ook van allerlei (overgangs)klachten.
Waar ik mij zorgen over maak is het extreem vermoeide gevoel puur in mijn benen en armen. Een uitgemergeld gevoel alsof er totaal geen energie meer naar toe stroomt en dit komt af en aan. Soms heb ik er ook gewrichtsklachten bij.
Ik slaap en eet verder goed, ik slik de pil door i.v.m. extreme bloedingen (geen ijzer te kort meer), neem magnesiumnitraat + vit.B, calcium en vit. D, overgang totaal van Vogel, st. janskruid van Vogel, visoliecapsules en soms Passiflora voor de innerlijke onrust. Doe ik yoga, doe ademhalingsoefeningen, pak mijn rust op tijd.
En dan toch deze klachten.Verder voel ik mij niet moe, niet in mijn hoofd of zo. De zin en de wil om dingen te ondernemen is er zeker wel..Maar de lange wandeltochten (15 km) die ik normaal maak lukken niet meer, want dit maakt het alleen maar erger en triggeren ook weer andere klachten omdat mijn lijf dan toch zo vermoeid raakt dat ik last krijg van hyperventilatieklachten/angstklachten s nachts. Ik wandel nu max. 10 km en vaak minder, en dit lukt net zonder al te veel klachten te krijgen. Extreme zweetbuien zijn momenteel gelukkig over, verder geen opvliegers overdag.

Herkent iemand deze specifieke vermoeidheid als een overgangsklacht? En heeft iemand misschien tips? Thanx alvast!

Ikk

Gerry
Berichten van Gerry
Onderwerpen van Gerry
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Re: Uitgemergeld vermoeid gevoel in benen/armen

Bericht door Gerry »

Hallo Ikk

Zeker heel herkenbaar wat je op noemt.
Ik heb hetzelfde en word soms gewoon bang om te gaan lopen bang dat ik door mijn benen ga.
Met als gevolg angst nu maar af en toe een halve oxazepam om beetje dragelijk te maken.
Jij ook sterkte

Gerry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht