Moe

Zorgmoe, Oververmoeid, Opgebrand. Bestaande verplichtingen en verwachtingen worden teveel.
De draagkracht waarover we eerder beschikte, lijkt langzaam maar zeker af te brokkelen.
Saskia164
Berichten van Saskia164
Onderwerpen van Saskia164
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Moe

Bericht door Saskia164 » do 29 nov 2018 20:13

Hallo dames

Ik ben nu 48, bijna 49 in februari.. de laatste tijd ben ik moe, twee weken ongesteld...hartkloppingen, het is alsof ik de wereld niet meer herken. Leef het liefst in mijn eigen wereld naast mijn werk. Krijg een hekel aan mensen...is dit nog normaal?
Ook veel gebitsproblemen.. altijd last van mijn verstandskiezen voor en na de menstruatie. Herkenbaar?
Voel me soms erg alleen met m’n problemen.... ook veel minder geduld dan voorheen..ook met de cliënten in mijn werk. Ik ben thuisverpleegkundige.
Ik vind dit zelf zo erg...

Saskia

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Moe

Bericht door Claire » vr 30 nov 2018 18:57

Hallo Saskia,

Welkom bij de club (hoewel je de overgang eigenlijk liever overslaat waarschijnlijk).
Alle klachten die je noemt zijn echt herkenbaar.

Je bent moe, omdat je draagkracht afneemt in de overgang. Daarom is er ook alleen ruimte voor je werk en jezelf. Je terugtrekken hoort er ook echt bij. Je hebt even genoeg aan jezelf met al die nare klachten. Heel herkenbaar. Niet leuk, helaas.

Veel lezen hier helpt en brengt je her- en erkenning. Rust, ruimte en lief zijn voor jezelf in deze periode is belangrijk.

Veel sterkte.

Groetjes,
Claire

Gerda48
Berichten van Gerda48
Onderwerpen van Gerda48
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Moe

Bericht door Gerda48 » wo 26 dec 2018 20:33

Hallo dames,

Het is zo herkenbaar. Thuis wel uitgelegd aan mijn 2 kinderen, in de pubertijd, maar helaas weinig begrip dat ik voor mezelf kies. maar het kan blijf hier lezen.

Gerda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht