Begin overgang of niet

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Anita1979
Berichten van Anita1979
Onderwerpen van Anita1979
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 40

begin overgang of niet

Bericht door Anita1979 » wo 24 apr 2019 19:17

Hallo dames

ik zal me even voorstellen ben Anita 39 jaar bijna 40 en heb best al veel meegemaakt.
Eerste kindje overleden daarna nog aantal miskramen gehad maar ook twee prachtige kids gekregen.
Nooit ergens last van gehad,
tot afgelopen jaar zo ineens merk ik dat als me menstruatie moet komen ik erg onrustig gevoel in me buik hebt en ook angstaanvallen
ben bang om ineens plotseling jong te overlijden.
Nu heb ik veel gelezen op jullie forum en zie zo nu en dan veel dingen voorbij komen dat ik denk tja dat heb ik ook
heel soms denk ik dat me gevoel voortkomt omdat bij ons in de familie de helft van me pa ze broers en zussen maar net 50 geworden zijn
maar het valt mij op dat ik deze angsten pas krijg ongeveer week voor me menstruatie tijdens is het weg en dan erna weer een weekje zo
Iemand tips wand soms word ik er gek van,

Anita

Leoni78
Berichten van Leoni78
Onderwerpen van Leoni78
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Re: Begin overgang of niet

Bericht door Leoni78 » wo 24 apr 2019 22:29

Hallo Anita,

Ik kan je niet zo tips geven, alleen ben ik ook 40 en zit in de overgang. Sinds 2 jaar rommelt het bij mij.. en ik kon het idd eerst niet plaatsen, totdat ik er ook wat meer over las van andere vrouwen. Ook herken ik dat je de week voor het ongesteld worden zo’n onbestemd gevoel hebt en worstelt. Het kan natuurlijk zijn dat een onderliggende angst dan meer kans krijgt in je hoofd. Kreeg je eerder voorheen ook angsten voorafgaand aande menstruatie? Sterkte in ieder geval!
Ik heb me nu ook maar hier aangemeld omdat herkenning en erkenning wel fijn is, en om me heen heeft niemand hier al mee te maken.

Groet Leoni

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht