Is dit het begin?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Netje
Berichten van Netje
Onderwerpen van Netje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Is dit het begin?

Bericht door Netje » di 16 apr 2019 10:35

Hallo allemaal

Ik word over een paar maandjes 50. Sinds 2 jaar heftige menstruatie met heel veel buikpijn, en stolsels ibuprofen aleve feminax en paracetamol hielden me op de been. In februari dit jaar wel ongesteld geweest maar veel lichter, geen buikpijn meer maar na de menstruatie week bleef er nog een week lang licht bloedverlies. 26 maart weer ongesteld geweest weer veel lichter zonder pijn maar tot op heden dus al 3 weken. De laaste 2 weken is het heel weinig soms een dag niet en de dag erop verlies ik weer wat bloed. Is dit nu de overgang?
Voor de zekerheid toch morgen een afspraak met de HA gemaakt

Netje

Netje
Berichten van Netje
Onderwerpen van Netje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Is dit het begin?

Bericht door Netje » wo 17 apr 2019 18:36

Vanmorgen naar de HA geweest.
Ze heeft inwendig onderzoek gedaan en alles zag er rustig uit. Gelukkig sinds gisteren geen spotting meer. Wel zag de huisarts dat ik een lichte schimmelinfectie had, raar bheb geen enkele klacht en dit ook nog nooit eerder gehad. Maar lees hier op het forum dat het geen onbekend iets is tijdens de overgang.
Heb mijn hele verhaal kunnen doen bij de HAn was best even spannend want sinds een paar maanden heb ik een nieuwe huisarts en heerlijk mijn nieuwe huisarts is een vrouw dat praatte dus al een sruk makkelijker.
Ze bevestigde wel wat ik dacht "de overgang" is bezig. Aangezien ook dat ik al 2 jaar weer erg ongesteld ben en echt periodes hebt als je gaat staan dat je het voelt weg vloeien. Hierbij ook vreselijke krampen en buikpijn, en het zweten 's nachts pfff je kon me soms uitwringen.
Vanaf februari lichter ongesteld geen buikpijn meer. Na de menstruatie week wel een week lang spotting gehad ( ook iets nieuws nog nooit gehaf)Tussen februari en maart zaten ineens 41 dagen cyclus. Maart dus later ongesteld en ook weer veel lichter, daarna nog 2 weken spotting. We worden kampioen in het dragen van maandverband :roll:
Kom ik vanmiddag thuis van het werk zie ik weer bloed en dit keer geen spotting en ook gelijk stolsels, als dit weer menstruatie is zit er tussen de vorige maand en nu 21 dagen. Wel voel ik wat trekken en pijn ter hoogte van de eierstokken nu en wat lage rugpijn.
Je wordt er toch zo niet goed van, hoop dat het binnenkort stopt.
Maar wat heerlijk dat ik dit forum heb gevonden, lees veel bekende dingen hier.
En het fijnste we kunnen alles even heerlijk van ons af schrijven.

Netje

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Is dit het begin?

Bericht door Jarren » za 04 mei 2019 16:47

Hoi Netje,

Welkom bij de club ;) Hier komt er ook van alles voorbij. Zo'n drie jr geleden gestopt met de pil. Dacht eerst nou dat gaat wel lekker zo, maar werd toen heftig ongesteld dat ik om het half uur wel moest verschonen. Durfde bijna de deur niet uit. Toen 6 mnd niks dan om de mnd, of om de drie mnd en nu al weer bijna 6 mnd niks.
Wel allemaal andere lichamelijke ongemakken zoals opvliegers. De lage rugpijn vind ik op het moment het naarst (linksonder ten hoogte van me bil straalt soms uit naar voren). Dan weer een zere borst of een lichte paniekaanval soms, Kan soms me bh niet hebben en ben blij als ik het af kan doen :roll: . En raar gekleurde bijna stopverf-achtige ontlasting :shock: Sinds kort is er ook artrose in me pols en duim in beide handen geconstateerd.
Ik klaag niet (zijn nog steeds ergere dingen) maar wat hebben mannen het eigenlijk makkelijk vergeleken bij ons .

Ingrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht