Ik word gek!!

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Yvoju
Berichten van Yvoju
Onderwerpen van Yvoju
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Ik word gek!!

Bericht door Yvoju » di 26 mar 2019 20:08

Hallo allemaal

Ik ben 44 en al 2 1/2 jaar aan het klooien met mijn menstruatie. Ik menstrueerde toen on de 2 weken. Volgens mijn huisarts was ik toen te jong voor de overgang. Ik heb toen echo’s gehad maar er was niets te zien. Nu menstrueer ik nog steeds om de 2 weken en deze menstruatie kan ook 2 1/2 week duren en 12 dagen later ben ik weer ongesteld. Onlangs heb ik weer een echo gehad maar er was niets te zien, overgang zou nu wel kunnen volgens HA.
Ik ben extreem moe (heb ook traag werkende schildklier) ik heb pijn in mijn buik, voel mijn eierstokken. Mijn borsten worden huge en voor mij heel belangrijk .... ik ben in heel korte tijd 10 kg aangekomen terwijl mijn eetpatroon niet is veranderd, het gaat er ook niet makkelijk af. Ik word er helemaal gek van!!
Is dit overgang?
Zijn het cystes of anders?
Ik wil van dat gewicht af, wat is het en wat kan ik ertegen doen?

Yvoju

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Re: Ik word gek!!

Bericht door Esmetje » zo 20 okt 2019 10:35

Hallo dames

Ik vind het maar moeilijk hoor allemaal, ben nu 43 en denk dat ik ook ben begonnen, het idee dat je gek aan het worden bent, vreselijk. Ben bekend met een postnataledepressie 20 jaar geleden en heb dan ook 20 jaar ad geslikt, vorig jaar was ik ervan af maar na een aantal maanden viel ik terug en weer aan de ad gegaan, ms was ik toen al bezig en slaat het op het geesterlijke, nu wachten tot ik bij een psychiater terecht kan, duurt nog ruim een week.. soms weet ik het niet hoor..
Klachten: Nachterlijk zweten
Warm en dan weer koud, geen opvliegers.
Haar uitval
Droge hoofdhuid
Slecht slapen
Veelhoeken/ angstig
Herkenbaar??
Esmetje

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:

Bericht door Esmetje » do 24 okt 2019 10:34

Iemand???

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Rian » vr 25 okt 2019 14:21

Voor wie op zoek is naar herkenning bij bovengenoemde klachten heb ik de moeite genomen gebruik te maken van de zoekfunctie en de resultaten voor wie dat zocht op een rijtje gezet. De zoekfunctie vind je overigens rechtsboven het forum direct onder je inlognaam. Super gemakkelijk.
Ook voor mij allemaal herkenbaar en in de overgang voorbij gekomen, net als bij al die andere vrouwen die er over schreven

Nachtelijk zweten

Warm en dan weer koud, geen opvliegers.

Haar uitval

Droge hoofdhuid

Slecht slapen

Veelhoeken/ angstig

Rian

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar: