Is het begonnen?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Patje01
Berichten van Patje01
Onderwerpen van Patje01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 39

Is het begonnen?

Bericht door Patje01 » do 17 jan 2019 18:25

Hallo,

Al een aantal jaren last van allerlei vage klachten, van om n scheet al uit me slof te schieten van pijn in me kleine teen.
Nu is sinds een jaar mijn menstruatie al veranderd de ene x 3 dagen, dan weer een volle week dan, weer 3 dagen menstrueren en 2 dagen niet om vervolgens weer vrolijk te menstrueren ( in 1 menstruatie )
De afgelopen 2 menstruatie begonnen wel op tijd alleen begon deze met wat bruin/roze/afscheiding en werd vervolgd door gewoon rood bloed. Is dit iets wat vaker voorkomt en kan dit patroon al als begin van onregelmatige menstruaties gezien worden?

Groetjes patrice

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Is het begonnen?

Bericht door SusanL » vr 18 jan 2019 04:22

Dag Patje

Je vraagt:
kan dit patroon al als begin van onregelmatige menstruaties gezien worden?
En je schrijft dit:
Nu is sinds een jaar mijn menstruatie al veranderd de ene x 3 dagen, dan weer een volle week dan, weer 3 dagen menstrueren en 2 dagen niet om vervolgens weer vrolijk te menstrueren ( in 1 menstruatie )
Je hebt dus al onregelmatige menstruaties. In onregelmatige menstruaties, het woord onregelmatig zegt het al, zit geen patroon. Lees het forum en de ervaringen van andere vrouwen er maar op na: alles is mogelijk: lang, kort, licht, donker, veel, weinig, vaak achter elkaar of juist met grote tussenpozen en dat allemaal door elkaar en dat afgewisseld met periodes dat alles ineens weer wat regelmatiger lijkt.

Je kan je daar druk om maken of je kan het accepteren, het is zoals het is en het hoort erbij. Onhandig om niet meer precies te weten wanneer je je volgende menstruatie kan verwachten, maar wel normaal gedurende de overgang.

Lees ook de pagina's met informatie.

Susan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht