Help! de overgang of zwanger of..? Ik krijg geen rust in mijn hoofd

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
JessiK
Berichten van JessiK
Onderwerpen van JessiK
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Help! de overgang of zwanger of..? Ik krijg geen rust in mijn hoofd

Bericht door JessiK » ma 06 nov 2017 11:05

Hallo,

Ik ben al een dikke week van streek, google me suf...en heb me dus net aangemeld voor dit forum. Ik hoop dat jullie mijn situatie herkennen of op een andere manier tot hulp kunnen zijn:

Tot nu toe had ik altijd een reguliere cyclus: ongesteld tussen de 25e en 28e dag, waarbij ik gemiddeld 4 dagen ongesteld was, waarvan de 2e dag het ergst.
Maar...ik zit nu al op dag 39 en nog steeds niks. Nu is mijn lijf weer rustig, maar vorige week, in de week dat ik anders ongesteld had moeten worden kreeg ik verschijnselen waarvan het zweet me uitbrak: hele pijnlijke borsten en 'ongesteldheidspijn' in mijn buik. Klachten die ik me nog goed kan herinneren van mijn twee zwangerschappen. Ik schrok heel erg: zwanger worden...dat is iets wat ik echt niet wil. Ik ben 45 jaar en heb twee kinderen. Daarbij - niet onbelangrijk - heb ik mij in 2013 laten steriliseren.

Nu denken jullie vast...huh? zwanger zijn kan niet, want je hebt je laten steriliseren. Maar mijn lijf zegt naar mijn gevoel heel iets anders. En ook nu zegt Google weer dat er uitzonderingsgevallen zijn....dus... heb ik zelf 2 x een zwangerschapstest gedaan: negatief, en in overleg met huisarts een hcg bloedtest laten doen. Vrijdagochtend kreeg ik de uitslag: ook deze is negatief. Dus nu zou ik het los moeten kunnen laten en accepteren dat ik niet zwanger ben.

Maar dat is erg lastig. ben ik echt niet zwanger? Is dit de overgang? of wat is dit? Ik dacht dat het anders zou gaan, dat de bloedingen heviger of minder zouden worden, langzamer maar niet zo rigoureus... hoe ging dat bij jullie? stopte het ineens of hoe ging het?

Ik heb wel t laatste half jaar steeds meer migraine klachten dan voorheen, gerelateerd aan mijn menstruatiecyclus, en ook de menstruaties verliepen iets anders (meer stolsels ed), maar verder heb ik geen klachten...

help....hoe krijg ik mijn hoofd rustig??? (en hoe doe ik het praktisch...ik heb nu al bijna 2 week maandverband om, dat is ook heel vervelend).

een spraakwaterval.....sorry als het zo overkomt....maar mijn onzekerheid over dit overvalt me zelf ook, ik was hier niet op voorbereid.
Ik ben wel van plan om woensdag nog weer even bij mijn huisarts langs te gaan, voor info.

Maar het zou me op een of andere manier steunen als ik hierin niet alleen sta...dus reageer gerust.

groet! Jessica

Silvia1969
Berichten van Silvia1969
Onderwerpen van Silvia1969
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Help! de overgang of zwanger of..? Ik krijg geen rust in mijn hoofd

Bericht door Silvia1969 » ma 06 nov 2017 12:24

Hallo Jessica.

wees niet bezorgd zijn overgangsklachten. Lees vooral op deze site. Ook psychische klachten het niet kunnen relativeren en veel in je hoofd zitten hoort erbij.

Silvia

Car0
Berichten van Car0
Onderwerpen van Car0
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Re: Help! de overgang of zwanger of..? Ik krijg geen rust in mijn hoofd

Bericht door Car0 » ma 06 nov 2017 14:59

Hoi Jessica,

Ik herken je onrust en zorgen heel erg goed. Ook ik ben nieuw hier en ben op deze manier op dit forum terecht gekomen. Plots was er die licht afwijkende menstruatie, gevolgd door dingen die ik nog nooit in mijn leven heb gehad (zie mijn bericht voor gedetailleerde uitleg). Ook ik had helemaal niet verwacht dat die overgang, of het begin ervan, zich zo plots zou aandienen.
Intussen weet ik, mede dankzij de verhalen van de dames hier, dat het wel zou kunnen.
Misschien moet je is een kijkje nemen hier op de site bij de overige symptomen en voor jezelf is nagaan of er hier en daar niet al een (licht) symptoom was dat een mogelijke voorbode was?
Ik heb dat ook gedaan en dan zijn er misschien inderdaad toch kleine signalen geweest die ik gewoon niet in verband gebracht heb met die premenopauze, zoals het zo chique heet. Tegelijkertijd heb ik met mijn googelen en gepieker al zoveel nare dingen gelezen en gedacht dat ik intussen hoop dat het inderdaad 'maar' dat is. En dan denk ik weer dat ik dat zo erg hoop, dat ik signalen ga zoeken, snap je? Alle dingen waarvan ik denk: ja, heb ik de laatste tijd toch ook wel is gehad, kunnen ook een andere oorzaak hebben gehad.
En zo maak ik mezelf (en mijn omgeving!) langzaam gek! Dus heb ik een afspraak gemaakt met de dokter. De enige die echt uitsluitsel kan geven.

Voor wat ik ervan weet, zou ik in jouw geval inderdaad aan de overgang denken. Een menstruatie die uitblijft, dat is toch 1 van de klassiekers me dunkt. Al hoeft dat, als je de verhalen hier leest, nog lang niet het einde van het maandelijks feest te zijn.
Ik ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal!

Car

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht