Premenopauze?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Wil78
Berichten van Wil78
Onderwerpen van Wil78
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Premenopauze?

Bericht door Wil78 » di 24 okt 2017 18:52

Hallo dames,

wat een herkenning! Ik ben net nieuw op het forum en ben blij dat ik niet de enige ben met vage klachten.
Mijn naam is Willemijn en ik ben 39 jaar. Ik ben al jaren aan het tobbe met mijn hormonen en denk steeds dat ik al in de premenopauze zit maar niemand neemt me serieus.
Cyclus is nog precies 28 dagen maar de klachten, vooral voor de eisprong zijn erg vervelend. Ik heb dan nergens zin in, blijf het liefste lekker binnen. Energie level is laag, terwijl ik altijd zeer veel energie had. Concentratie verlies, wattig hoofd, snel geïrriteerd, kan zeer weinig hebben. Neerslachtige gevoelens, geen interesse in andere geslacht, terwijl ik single ben.
Na de eisprong verdwijnen deze klachten weer en voel ik me rustiger. Net voor menstruatie wel geïrriteerder en wat lichamelijk ongemak, maar dat vind ik niet zo erg.
Herkennen jullie dit, dat je dus de week voor de eisprong je juist het meest ellendig voelt? Zou dit al een begin vd overgang kunnen zijn?

Groetjes Willemijn, moeder van een zoon van 11

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Premenopauze?

Bericht door Diaantje » wo 25 okt 2017 08:43

Hoi Willemijn,

Ik herken het wel hoor.
Ik heb ook voor de eisprong veel klachten die jij opnoemt.
Daarna voel ik me ook beter tot ik weer ongesteld moet worden.
Ik ben duidelijk in de premenopauze

Groetjes, Diana

Wil78
Berichten van Wil78
Onderwerpen van Wil78
Menopauzejaar:

Bericht door Wil78 » wo 25 okt 2017 13:42

Hoi Diana,

Fijn om te horen dat er meer vrouwen zijn met die klachten. Ik had nog nooit iemand gesproken die dat ook heeft.

Groetjes Willemijn

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Mimie » za 28 okt 2017 18:06

Dag Willimijn,

Heel herkenbaar die klachten juist voor de eisprong.
Bij mij duurt het fysieke deel tot een paar dagen erna, mentaal knap ik op na de eisprong. Voor de eisprong vind ik de laatste jaren steeds heftiger worden qua hoeveelheid en zwaarte van de klachten, PMS is er niks meer bij vergeleken.

Groet
Mimie

Wil78
Berichten van Wil78
Onderwerpen van Wil78
Menopauzejaar:

Bericht door Wil78 » zo 29 okt 2017 21:15

Dag Mimie,

Bedankt voor je reactie. Echt bizar wat hormonen met je kunnen doen. Voor de eisprong voel ik me echt ellendig, vooral mentaal maar daarna is dat totaal over. Ik voel me dan weer relaxed en ben vrolijk, zie alles weer rooskleurig. Ik ben echt opgelucht dat ik hier meer vrouwen tref die dat herkennen! Niemand in mijn omgeving heeft dit.
Heel veel sterkte ermee!
Ik moet er niet aan denken dat dit nog maar het begin is.

Groetjes
Willemijn

Door66
Berichten van Door66
Onderwerpen van Door66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Door66 » di 28 nov 2017 08:49

Hai Willemijn,

Heel herkenbaar.
Maar had ik eerst de heftigste PMS klachten vóór de eisprong ( een periode dat ik moest wennen dat mijn lichaam veranderde, taille minder, pijnlijke spieren en gewrichten), nu is dat een week vóór de verwachte menstruatie (deze blijft af en toe een maand weg, met een max van 3 maanden).
En de klachten zijn echt afschuwelijk!!!
Mijn menstruatie is sinds 3 jaar aan het veranderd.

Door

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Mimie » di 28 nov 2017 15:48

Dag Door,

Bij zijn juist de klachten voor en rond de eisprong enorm toegenomen en de PMS ( die ik al jaren heb) afgenomen, sinds de menstruaties zijn gaan rommelen ( overslaan tot 4 maanden, dan weer gewoon 4 weken, dan weer alsof ik 6 weken min of menstrueer, enz). 'Vroeger' knapte ik op als de menstruatie op gang kwam en kreeg ik een dip ongeveer een week voor de menstruatie. Nu begint de dip direct na mijn menstruatie en duurt voort tot (een paar dagen na) de eisprong.

Groet Mimie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht