Overgang?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Dorien
Berichten van Dorien
Onderwerpen van Dorien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 40

Overgang?

Bericht door Dorien » ma 23 okt 2017 11:32

Hallo,

Blij dit forum gevonden te hebben, heb zulke rare klachten. Vraag me af of het al begonnen is of dat er andere dingen spelen....
Ik ben pas 39, vroege overgang zit in de familie. Ik heb al een tijdje vast van ongeregelde menstruatie. Kwam meestal een aantal dagen later. Maar nu al 3 weken te laat. Ben niet zwanger, man is 11 jaar geleden gesteriliseerd. 2 weken ontzettende last van pijn tussen de schouderbladen. Vastzittende spieren daar. Zere ribben. Duizelig met vlagen. Vooral in de ochtend duizelig. Buikklachten, spastische darm speelt erg op. Soms het gevoel flauw te vallen. Moe. En ik heb het geregeld steenkoud, ben niet warm te krijgen. Ik voel me er heel onrustig bij. Blijf piekeren over dat gekke lijf. Kan ik iets van een test ergens halen of zal dat te vroeg zijn?

Groetjes, Dorien

Marsnat
Berichten van Marsnat
Onderwerpen van Marsnat
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Overgang?

Bericht door Marsnat » ma 23 okt 2017 12:03

Hallo Dorien,

Ik heb al maanden dezelfde klachten. Komt er nog bij dat ik heel weinig slaap en ook afgevallen waar andere juist aankomen.Bloed onderzoek gehad alles goed. Dan slaat de twijfel ook toe of het wel de overgang is. Mijn menstruatie is wel onregelmatig dagelijks opvliegers stemmingswisselingen en huilbuien het lijkt echt wel de overgang. Ik ben nu 49 en wordt hier ook gek van herken mezelf niet terug. Wil het liefst de hele dag op de bank liggen.
Hoelang duurt dit nog?

Marsnat

Dorien
Berichten van Dorien
Onderwerpen van Dorien
Menopauzejaar:

Bericht door Dorien » ma 23 okt 2017 12:39

Hallo Marsnat

Slapen gaat meestal wel goed. En opvliegers niet echt, heel af en toe in bed een hitte aanval. Meer juist het heel koud hebben. En als dit het is, dan is dit net het begin. En wordt er nu dan al gek van.... ;)

Dorien

Marsnat
Berichten van Marsnat
Onderwerpen van Marsnat
Menopauzejaar:

Bericht door Marsnat » ma 23 okt 2017 13:07

Hallo Dorien

Als ik een opvlieger heb gehad heb ik het ook koud. Het lijkt net of ik koorts heb en ziek ga worden. Na een tijdje zakt dat weer weg. Op het forum ben ik dit ook tegengekomen het lijkt me toch iets van de overgang,

Marsnat

Dorien
Berichten van Dorien
Onderwerpen van Dorien
Menopauzejaar:

Bericht door Dorien » ma 23 okt 2017 14:52

Hallo

Die kou.....bij mij niet na een opvlieger. Die heb ik zelden.
Komt spontaan opzetten, vaak in de avond. Kan van alles aantrekken, dekens erover. Helpt allemaal niks.
Pas als ik uiteindelijk in bed in slaap ben gevallen word ik later wakker. Dan bloedheet, want extra dekens, pyama sokken enz...

Dorien

Marsnat
Berichten van Marsnat
Onderwerpen van Marsnat
Menopauzejaar:

Bericht door Marsnat » vr 18 mei 2018 09:04

Hallo

Het ging een tijdje goed maar nu heb ik veel opvliegers ''s nachts. Je voelt het opkomen vanuit je maagstreek. Veel zweten en rare maagpijn. Krijg hoofdpijn ongeveer 3 minuten. Dan zakt het en heb ik het koud.
Heb nog meer andere klachten die komen en gaan maar dit maakt me onrustig waardoor ik nog meer stress krijg.en meer maagpijn.
Pfff hopeloos dit

Marsnat

Plaats reactie