Te vroeg

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Sheba
Berichten van Sheba
Onderwerpen van Sheba
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 37

Te vroeg

Bericht door Sheba » ma 25 sep 2017 22:26

Hallo dames

Zo... Eindelijk een plek gevonden waar ik herkenning vind. Dat was even lastig zoeken! Dame van 33, gesetteld en tijd voor de volgende stap: misschien dan toch kinderen? Na twee jaar nog niets en toen mijn menstruatie herhaaldelijk uitbleef zonder aanwijsbare reden kwam een aantal maanden geleden een uitslag wat ik van schrok: vervroegd in de overgang.
Nu weet ik dat er opties zijn betreft kinderen, die trajecten wil ik niet ondergaan. Ik ben ervan overtuigd dat ik heel gelukkig kan zijn zonder kinderen, hoe lastig dat soms voor anderen kan klinken. Maar die diagnose overgang... Die kwam en komt nog steeds zo hard binnen. Ik voel mij boos, verdrietig en ook nog een beetje bang voor wat er komen gaat.
Vriendinnen heb ik het verteld en ik merk dat ik dit ook lastig vind. Ik weet dat ze meeleven maar het moeilijk vinden, moeite hebben om er naar te vragen of erover te praten, dus lijken ze er liever over te zwijgen. En dat vind ik dan weer lastig. Ik wil er over praten maar er geen nadruk op leggen.... Herkenbaar?

Sheba

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Te vroeg

Bericht door Diaantje » di 26 sep 2017 08:41

Hoi Sheba,

Allereerst wat vervelend dat je vervroegd in de overgang bent. En dat terwijl je misschien toch nog wensen had.
Wen er maar aan dat sommigen de hele overgang bagatelliseren. Het raar vinden dat wij daar zoveel klachten aan ondervinden.
Blijf vooral bij jezelf.
Sterkte met alles.

Groetjes,
Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht