Huilbuien door overgang?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Karli
Berichten van Karli
Onderwerpen van Karli
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Huilbuien door overgang?

Bericht door Karli » zo 25 okt 2015 18:32

Dag dames,

Via een zoekopdracht naar klachten in de overgang kwam ik op dit forum. Ik ben 44 en heb sinds korte tijd van die vervelende huilbuien die zomaar zonder reden opkomen. Nou heb ik dit gegoogeld in verband met de overgang en vroeg me af of sommigen dit herkennen. Van die huilbuien waarbij je alles somber en zwart ziet en gewoon niet kan stoppen met huilen. Ik ken dit helemaal niet van mezelf.
Zou het met de overgang te maken kunnen hebben?
Of beeld ik me dit maar in?

Karli

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Huilbuien door overgang?

Bericht door Mrsx » zo 25 okt 2015 18:51

Karli,

denk het wel.... toen ik zwanger was kon ik huilen om niets, nu is het net zo... vandaag ook, ging n rondje om en moest huilen over werkelijk helemaal niets, was ineens van de rel omdat ik zo gek ben op manlief en de geestelijke rijkdom die we samen hebben...

Mrsx

CatherineF
Berichten van CatherineF
Onderwerpen van CatherineF
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door CatherineF » ma 09 nov 2015 16:03

Hi Karli,

Heel herkenbaar. Ik huil om andermans leed, om kinderen, om mooie dingen, om films: het gaat maar door. En op boze dagen huil ik om mezelf, omdat ik gestruikeld ben, iets heb laten vallen, iedereen stom is enz. Zit nu in een huilfase: ben zo bang dat er iets met mijn man of kinderen gebeurt, ben zo blij met ze en kan dus al huilen om die kwetsbaarheid. Pfff, ik word van buiten steeds ouder en voel me van binnen een kind.

Huil ze!
Catherine

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 10 nov 2015 11:09

Hi Karli,

Ik huil ook snel, tranen schieten me bij het minste of geringste in de ogen.

dag Babsi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht