Wel of niet in de overgang?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
AnitaGrit
Berichten van AnitaGrit
Onderwerpen van AnitaGrit
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Wel of niet in de overgang?

Bericht door AnitaGrit » do 19 sep 2002 00:01

Hallo allemaal

Als ik de test doe bij deze overgangssite herken ik enkele zaken als: vocht vasthouden, soms slecht in slaap komen, langere en heftiger menstruaties, moe, soms hartkloppingen, slechter zien, aanslag op tong, stolsels bij menstruaties. Daarnaast ben ik vergeetachtig, kan ik mij slecht concentreren, heb nauwelijks zin in seks, ben vaak afwezig en voel weerzin om zaken aan te pakken. Maar ik ben nog gewoon maandelijks ongesteld....

Hoe kun je nu het best te weten komen of die overgang aan het inzetten is of dat die klachten een andere oorzaak hebben? Wie heeft daar ervaring mee?

Dank, Anita

Wijffie
Berichten van Wijffie
Onderwerpen van Wijffie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 73

Re: Wel of niet in de overgang?

Bericht door Wijffie » do 19 sep 2002 00:01

Nou Anita,

Ik persoonlijk denk dat je wel degelijk in de overgang zit. Maar je kan aan de huisarts vragen om bloed te prikken dan kom je erachter of het wel of niet zo is.

Heel veel groetjes
Els

Franka
Berichten van Franka
Onderwerpen van Franka
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Franka » do 19 sep 2002 00:02

Hallo Anita

Ja je zit wel degelijk in de overgang!
De overgang bestaat uit: premenopauze, menopauze en postmenopauze.
Totaal duurt het wel ongeveer tien jaar.

Groetjes aknarf

AnitaGrit
Berichten van AnitaGrit
Onderwerpen van AnitaGrit
Menopauzejaar:

Bericht door AnitaGrit » do 19 sep 2002 00:02

Hai dames,

Nou dat is dan leuk: ben ik aan het overgangen! Het vooruitzicht daar zo'n tien jaar mee bezig te zijn trekt me niet echt moet ik zeggen! Hadden ze dat niet beter kunnen construeren?!!!!!
Maar ja we zullen wel zien wat het geeft......
Groetjes,

Anita

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002

Bericht door Ruchama » do 19 sep 2002 00:03

Dag Anita.

Ik denk ook dat je echt wel in de overgang bent. Ik ben nu 47 en begon met 41 met zulke klachten als jij nu ook hebt. Er wordt je hier wel geadviseerd de overgangstest bij je huisarts te doen, maar vestig hier nu niet je hoop op ,hoor.

Als je alles op deze site leest ontdek je dat uit die test vaak ook niet veel komt. Dat komt omdat je hormonen in de beginperiode zo erg schommelen en de test maar een momentopname is. Als je een goede huisarts hebt zal hij je daar ook op wijzen

Succes
Kruimel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht