Mijn overgang wordt niet erkend

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Roos37
Berichten van Roos37
Onderwerpen van Roos37
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Mijn overgang wordt niet erkend

Bericht door Roos37 » wo 18 sep 2002 23:19

Hoi,

Ik ben dus zojuist terug geweest bij m'n huisarts [met m'n moeder erbij :0} ] en nee, dat ging niet al te lekker. Hij redeneert als volgt: de bloedtest wijst eenduidig uit dat u NIET in de overgang bent, dus alle andere klachten [we noemen eigenlijk voornamelijk de opvliegers, de ontregelde menstruatie en de migraine de hele maand door, om niet over te komen als een verzamelaar van overgangsklachten] hebben DUS met iets anders te maken.
En als ik dan vraag: waar krijg je nog meer opvliegers van, behalve van overgang, zegt ie : dat kan met de schildklier te maken hebben, MAAR die is in orde, dus dat is het ook niet.
Nu wil ie me dan wel doorsturen naar een gynaecoloog om te laten uitzoeken waar het WEL mee te maken kan hebben. Ik heb daar ernstig twijfels over, omdat ie dus op voorhand UITSLUIT dat de klachten met de overgang te maken hebben. Dus ik ben bang voor een herhaling van eindeloze testen die wederom allemaal niets zullen opleveren, en dan krijg ik aan het eind van de rit WEER te horen "u bent kerngezond, goedendag". Zo ben ik nu in december bij een gynaecoloog geweest voor uitstrijkje, inwendig onderzoek en een baarmoeder-echo, uiteraard was er niets aan de hand, ik ben gezond. Toen naar een neuroloog gestuurd voor een foto en een scan van m'n hoofd en bloedvaten, wederom: "u bent tip top in orde". Ja, maar dat wist ik toch al!
Overigens zegt de huisarts, nooit resultaten van december ontvangen te hebben.
Hij zegt geen enkele pil te kunnen en mogen voorschrijven op de "vermeende" overgang dus ik krijg niets.

Neuroloog, gynaecoloog van december en huisarts hebben alle drie zoiets van ja, wat wilt u nou!!!! wees blij dat u gezond bent, de tests wijzen dat toch uit!
Maar daar gaan de klachten toch niet van over!!!!!

Wat ik nu wil is een second opinion, liefst van een dokter die luistert naar de klachten en niet op basis van een enkele bloedtest zegt: uw klachten, de test zegt NIET in overgang, en eens homeopathische middelen proberen.

Ik denk dat het ook een beter idee is om van praktijk te wisselen als dat mogelijk is, want mijn vertrouwen in deze arts is ver onder nul gedaald en ik vrees dat de verhoudingen danig verstoord zijn. Ik ben nu ook behoorlijk boos geworden EN heb nog een partij staan janken, dus voor hem zal ik nu wel 100% in de categorie "zeer labiel, gestrest & depressief" vallen. Gelukkig bood ie me DEZE keer eens GEEN antidepressivum en kalmerende middelen aan, misschien omdat m'n moeder erbij zat???

Dit schiet dus allemaal niet op :-/

Roos

Roos37
Berichten van Roos37
Onderwerpen van Roos37
Menopauzejaar:

Re: Mijn overgang wordt niet erkend

Bericht door Roos37 » wo 18 sep 2002 23:19

Reageer ik weer op mezelf, dat ziet zeker wel wat sneu uit, he.
Kan in juli naar de gynaecoloog...geen idee of t nut heeft, maar ga toch maar.

In ieder geval vandaag kreeg ik [van m'n voetreflex therapeut] een potje met tabletten dat spul heet Famosan. Het zou naar haar verwachting zeer zeker goed aanslaan bij mijn voornaamste klachten van migraine, opvliegers/nachtzweten en neerslachtigheid/prikkelbaarheid en brandende handen/voeten; en daarbij noemt famosan ook nog andere overgangsklachten waar het middel zich op richt.

Roos

Engelina
Berichten van Engelina
Onderwerpen van Engelina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Engelina » wo 18 sep 2002 23:20

Hoi Roos,

Ik heb ook famosan geprobeerd, maar dat heeft niets geholpen.

Ook mijn huisarts zegt n.a.v. een bloedtest dat ik niet in de overgang ben, maar als ik al die verschijnselen lees die bij de overgang horen, dan heb ik bijna overal last van, dus nu ben ik ook aan het twijfelen geslagen. En dan te bedenken dat ik al vanaf vorig jaar november in de ziektewet zit. Ik werk tot nu toe maar halve dagen i.p.v. fulltime.

Nou ik wens je veel sterkte en misschien is het inderdaad verstandig om een andere huisarts te zoeken.

Groetjes, Engelina

Roos37
Berichten van Roos37
Onderwerpen van Roos37
Menopauzejaar:

Bericht door Roos37 » wo 18 sep 2002 23:20

Hoi Engelina,

sja, wie kan ook beter dan de eigenaresse van het lichaam weten wat er aan de hand is ... de huisarts dus !!
En dan te bedenken dat ook zo'n bloedtest kennelijk lang niet alles zegt, een momentopname is.
Waarom zou een arts niet eerst naar de klachten luisteren en desnoods een soort "overgangs-checklist" aanleggen aan de hand waarvan hij kan zeggen: goed, de test zegt van niet, maar al het andere zegt van _wel_.

Succes!
Roos

Engelina
Berichten van Engelina
Onderwerpen van Engelina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Engelina » wo 18 sep 2002 23:21

Hoi Roos,

Nou eerst moet ik de volgende week nog naar de internist voor allerlei lichamelijke klachten. Ik laat dat maar onderzoeken, want dat kan natuurlijk geen kwaad. Maar ik ga wel een balletje opgooien hoor of het niet de overgang kan zijn.

Nou ik hoop dat het met het jou ook wat beter zal gaan en je huisarts je serieus zal nemen. Mijn huisarts neemt me verder wel serieus, behalve betreffende die overgang dus. Daarom zit ik nu in al die onderzoeken.

Groetjes, Engelina

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » wo 18 sep 2002 23:23

Hallo dames

Bovenstaand onderwerp sprak me erg aan. Toen 6 jaar geleden bij mij de overgang begon liep ik tig keer per jaar bij de huisarts. Ik heb zere oren, duizeligheid, gespannenheid rugpijn, een naar gevoel kortom algehele malaise.

Hij vond dat hij weinig met mijn klachten kon beginnen en zo sukkel je dan van consult naar consult. Door veel te lezen over de mogelijke achtergrond van mijn vage klachten ging mij in de loop der jaren iets dagen en toen definitief mijn menstruatiepatroon onregelmatig werd begreep ik zelf dat het de overgang was.

Laat je niet te snel uit het veld slaan. Natuurlijk Roos zijn je klachten echt en ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij is het toch echt wel de overgang bij je. Vreemd dat je huisarts niet eens weet dat de test dikwijls niets zegt.

Sterkte, Ruchama

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht