Pijn in handen en voeten

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Jbma80
Berichten van Jbma80
Onderwerpen van Jbma80
Menopauzejaar:
Leeftijd: 41

Pijn in handen en voeten

Bericht door Jbma80 »

Beste dames,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen..

Sinds begin dit jaar heb ik veel pijn aan mijn handen en ook in mijn voeten. Hiervoor ben ik bij de huisarts geweest en ben door gestuurd naar een Neuroloog. Hij heeft niks kunnen vinden. Ook diverse bloedonderzoeken gehad en ook die waren allemaal goed. Alleen mijn B12 zat in een grijs gebied en daarom toch injecties gestart. Ook dat hielp helaas niet. De huisarts weet het even niet meer. Ondertussen behoorlijk hopeloos en gek van de pijn in me handen en me voeten ben ik gaan Googlen. Toen kwam ik uit op de overgang :o zou dat het zijn? Weer terug naar de huisarts en die zegt, je bent daar te jong voor en je hebt geen opvliegers zoals die bekend zijn. Ik ben inmiddels 41 en ik weet dat me moeder ook bijna geen opvliegers had. Ik ben aan de pil en daarom heb ik dus geen tussentijdse bloed verlies,maar in mijn cyclus week verlies ik eigenlijk geen bloed, alleen stolsels als ik ga plassen. Ik kom aan in gewicht, maar het ergste vind ik de pijn, voornamelijk in mijn handen. Heb ook nog een afspraak bij de reumatoloog voor de zekerheid.. Wat is jullie ervaring met deze klachten en de overgang?

Groet Jolanda