Allerlei kwaaltjes

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
123aze
Berichten van 123aze
Onderwerpen van 123aze
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Allerlei kwaaltjes

Bericht door 123aze »

hallo dames,

hier nog eentje dat zich toevoegt; ben in maart 48 geworden, sinds een 2 tal maanden ervaar ik heel wat rare ongemakken.begon met me ineens beroerd te voelen midden in de nacht, gepaard met buikpijn, en misselijkheid. ben dan toch naar dokter gegaan, onderzocht, bloed laten prikken.
zag toen kleine ontsteking in de buik, week later, terug naar dokter, zelf aangegeven of ik misschien bezig ben naar de overgang? , antibiotica gegeven voor de ontsteking,was weg,maar misselijkheid blijft
.voor de 3x dokter, bloed afgenomen,en daar kon de dokter wel zien dat er wat aan het veranderen was, hormoongedoe. Mij doorgestuurd naar de gynaecoloog; baarmoeder, eierstokken, uitstrijkje, borsten, alles was prima, grote opluchting voor mezelf, dacht al het ergste.

omdat ik nog steeds om de 29 dagen menstrueer, kan ik dus nog niet in de overgang zijn, iets geven van hormonen mag ook nog niet.(zou het ook niet zo snel doen, want kan je toch kanker van krijgen later)

welke kwaaltjes heb ik nu de laatste tijd;. draaierig in het hoofd soms, branderig gevoel op de lippen en tong. misselijk gevoel, soms heel de dag door.beklemmend gevoel op de borstkas, of luchtwegen, veel meer moe, soms voel ik me zo somber, doordat ik me slecht voel, wil van alles doen, maar soms lukt het mij gewoon niet, ben ook niet meer zo fit, net alsof mijn lichaam stop zegt.
Soms opgeblazen gevoel in de buik .spierpijntjes, slecht slapen, droge en verstopte neus in de avond, begin ik dan ook nog te snurken hierdoor, vreselijk.
zou het dan toch begonnen zijn de lijdensweg???

eigenlijk vind ik de meeste antwoordjes hier op het forum. via de huisarts; eigenlijk geen concrete antwoorden, precies dat ze niet begrijpen wat ons lichaam allemaal doormaakt.
wordt ook niet over gepraat binnenin de kennissenkring,gek he; zou het van de daken willen schreeuwen met andere lotgenoten. wat een vrouw toch moet doormaken zeg,oh boy !!

Aze
Paniekje65
Berichten van Paniekje65
Onderwerpen van Paniekje65
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 55

Re: Allerlei kwaaltjes

Bericht door Paniekje65 »

Beste Aze,

zo herkenbaar jouw verhaal. Ik kan ook dagen aan een stuk zo ontzettend misselijk zijn, echt afschuwelijk vind ik dat.
Geen eetlust, kan de geur van gekookt eten nog niet verdragen.
Verder ook dat opgeblazen gevoel, bandgevoel onder mijn borsten (kan soms geen beha verdragen), droge mond, brandende tong, kapotte mond, snelle hartslag, vreselijk onrustig, nerveus, hoofdpijn, pijn in of tussen schouders, zware ledematen, depressief, mezelf terugtrekken.
Pfff, dit duurt al járen zo met af en toe een paar goede dagen. Vraag me af of dit mijn hele leven zo blijft :( want ik vind het erg moeilijk om mee om te gaan en kan mijn werk buitenshuis bijna niet volbrengen (ook thuis heb ik vaak de fut niet om iets te doen en zit ik maar wat voor me uit te staren).
Allerlei onderzoeken gehad maar er komt telkens niets uit terwijl het voelt alsof mijn lichaam doodziek is....

Groetjes,
Paniekje
123aze
Berichten van 123aze
Onderwerpen van 123aze
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Allerlei kwaaltjes

Bericht door 123aze »

hallo Paniekje,

fijn om een lotgenoot te horen hier. dus jij ondergaat al jaren deze kwaaltjes.
Op welke leeftijd was het dan bij jou begonnen? en ben jij nu officieel in de overgang of niet?
Heb jij ook ervaring met een thuistest? ik heb er mij toch eentje besteld, gewoon om te zien of het toch is begonnen bij mij, bij de ha vorige maand, zei hij dat het op 20 stond, wat bedoelt hij dan daarmee?
maar goed, ben ondertussen 6 dagen misselijk geweest met vlagen, licht in mijn hoofd, raar gevoel op de borstkas,hoofdpijn, last van zwaar gevoel in de benen, ook dagen dat ik veel boertjes moet doen, lage rugpijn, soms nu ook zo een warm tintelig gevoel op de rug, rode kaakjes.
Ik neem wel elke dag een vitamine in, en dat helpt wel, om te gaan werken, dat gaat dan wel goed, en voel me ook best ok.
Als ik vlagen van misselijkheid krijg, moet ik direct wat eten, ik let wel op nu; drink meer thee, geen suiker, geen chocolade;
Op 28 zou ik moeten ongesteld worden, 3 daagjes erna doe ik de thuistest, ben benieuwd.
fijne dag paniekje,

en grtjs
Aze
Plaats reactie