Overgangsklachten?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Anita79
Berichten van Anita79
Onderwerpen van Anita79
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Overgangsklachten?

Bericht door Anita79 »

Hallo

Ik heb al eerder een berichtje geplaatst met de melding dat ik vermoed in de overgang te zijn. Sindsdien zijn mijn klachten meer en verandert.
Na mijn laatste menstruatie (vorige maand) zit ik nu op dag 34. Mijn cyclus schommelt al jaren tussen de 16 en 30 dagen en duurt gemiddeld 2-3 dagen. Na de laatste menstruatie heb ik 2-3 dagen erna gedurende 3 dagen heel licht bloedverlies gehad. En ook maar op een moment per dag. Alsof er nog iets na kwam.

Vorige week had ik opnieuw ongesteld moeten worden. Tot op nu nog niets. Wel ben ik vreselijk opgeblazen, laat ik wel 100 boeren per dag. Zo vervelend. Alsof er een opgeblazen fietsband onder mijn ribben zit. En ik heb ineens last van afscheiding. Gewoon doorzichtig. Heel apart. Dat heb ik namelijk nooit gehad voor een menstruatie.

Nog een ding is dat ik vroeger mijn eisprong altijd voelde. Ene maand links, de andere maand rechts. Met daarbij darmklachten als obstipatie. Ik bedenk me ineens dat ik dit al een tijd niet meer heb gevoeld. Terwijl ik lees dat deze vaak pijnlijker worden. Herkenbaar voor iemand?

Opvliegers? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat precies is. Afgelopen week had ik het berekoud, ik zat achter aan tafel in een teams-overleg. Vanuit het niets begint mijn hele romp te gloeien. Van binnenuit, van mijn middel tot nek. Ondanks dat had ik het nog steeds berekoud. Maar na 10 minuten wel 2 kletsnatte plakkaten onder mijn oksels. Is dit dan een opvlieger? Dit heb ik meerdere keren per dag. Verder ben ik wel kouwelijk aangelegd.

Nu ik dit zit te tikken heb ik een enorm gloeihoofd, alsof mijn wangen in de zon verbrand zijn.

Ben ontzettend benieuwd wanneer mijn volgende menstruatie zich aandient.

Anita
Bertina76
Berichten van Bertina76
Onderwerpen van Bertina76
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Re: Overgangsklachten?

Bericht door Bertina76 »

Hallo

Wat jij allemaal schrijft lijkt wel dat je in de overgang begint te komen. Ik had ook jarenlang dat mijn menstruatie raar deed en juist minder werd en soms weer meer. Nu heb ik zelf een paar keer een maand overgeslagen en weet ik zeker dat ik in de overgang ben, maar dat heeft zeker wel 5 jaar geduurd en geklungeld.

Bertina
Plaats reactie