Overgang of niet?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Nanette1980
Berichten van Nanette1980
Onderwerpen van Nanette1980
Menopauzejaar:
Leeftijd: 40

Overgang of niet?

Bericht door Nanette1980 »

Hallo dames

Ik ben nieuw hier en ben 40 jaar oud..heb sinds paar maanden zulke vage klachten zoals tintelingen in vooral linker knie naar beneden toe. ook in handen en armen rare sensaties en soms een jeukerig gevoel in lichaam.alsof je zenuwachtig bent of kruipende mieren...heb alles al laten testen bij arts dus ben ook niet bang dat ik iets ernstigs heb maar hier wordt je zo onzeker van.
Ben ook elke maand paar dagen eerder opoe en dan ook verschrikkelijk veel verlies .heb wel veel stress afgelopen 2 jaar gehad door verlies 2e kindje.maar deze klachten zijn later pas gekomen.
Heb vit D tekort en slik daar sinds kort 10 ug voor...was wel benieuwd of er hier meer mensen zijn die zulke klachten hebben of hadden ?

Groetjes Nanet moeder van 3 kids en 2 *
Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Overgang of niet?

Bericht door Claire »

Hallo Nanette,

Welkom op het forum. Goed dat je hier terecht bent gekomen. Je vindt hier veel goede informatie en herkenning / erkenning voor je klachten.

De klachten die je noemt, zijn herkenbaar en vind je ook terug in posts van andere vrouwen hier. Zelf was ik 39 toen mijn klachten begonnen. Ik kreeg ineens hartoverslagen en daarna nog een heel scala aan andere klachten. Nu mijn menstruaties zijn gestopt (ik ben inmiddels 12 jaar verder...), gaat het gelukkig veel beter.

Wat verdrietig dat je een tweede kindje hebt verloren. Veel sterkte met het verlies. Stress doet de overgang geen goed, maar is niet persé de oorzaak. Het kan de overgang wel duidelijker aan het licht brengen.

Groetjes,
Claire
Plaats reactie