Ben ik in de overgang?

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Carlajongste
Berichten van Carlajongste
Onderwerpen van Carlajongste
Menopauzejaar:
Leeftijd: 41

Ben ik in de overgang?

Bericht door Carlajongste »

Hallo dames,

Vandaag werd ik binnen 3 weken weer ongesteld.
Op zich niet zo vreemd maar mijn cyclus is ongeveer 4 weken. Normaal worden mijn borsten ongeveer 1 week voor de menstruatie gevoelig denk aan het gevoel van een zak stenen wat er in hangt.
Nu voel ik dit dus al een volledige maand. En nu ik wat meer gelezen heb over de overgang en haar symptomen blijkt mijn gedrag (woede) ook veranderd te zijn. Afgelopen week was er een akkefietje op werk normaal in zo'n situatie wordt ik wel boos maar nu werd ik op z'n zachtst gezegd werd ik woest het stoom kwam uit mijn oren.
Verder heb ik de normale klachten zoals hoofdpijn en wat kramp in mijn buik. Maar dat was er al tijden mijn normale cyclus.
Ik ben 41 ik word in februari 42 kan het zijn dat ik in de overgang raak??

Carla
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 58

Re: Ben ik in de overgang?

Bericht door Pee »

Hallo Carla,

Zo begon het bij mij ook. Ook ik was 40/41 jaar, onregelmatige menstruatie, pms klachten de hele maand door.
Voorheen leek het of mijn lichaam gereset werd als de menstruatie kwam, dat was niet meer het geval.
De boosheid en zo kwamen wat later. Je de hele maand sip en slecht voelen waren mijn eerste overgangsklachten.
Daarna kwam de weerzin, de huilbuien, de onmacht.
Veel later de opvliegers. Ik ben nu iets van een jaar of 4 post, de klachten worden milder of zijn weg.
Over het algemeen slaap ik goed, geen hartkloppingen meer en ook niet meer zo ontvlambaar, explosief.
Nog wel veel spier- en gewrichtsklachten, ik vrees dat dit de ouderdom is en de overgang.

Succes met de overgang, dit forum kan je goed helpen, veel lezen.

Groet Petry
Plaats reactie