Volgens mij is dit het

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Chantal2133
Berichten van Chantal2133
Onderwerpen van Chantal2133
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Volgens mij is dit het

Bericht door Chantal2133 »

Hoi Dames

Ik ben Chantal 39 jaar in maart geworden en heb al een jaar vreemde menstruatie al een keer naar de ha geweest die zegt nee joh je bent veel te jong.. ik ben aan de pil, microganon.. en ben altijd 3 dagen na laatste pil ongesteld.. laatste jaar bleef het wel eens weg of kwam het op dag 4 of 5.. nou ja zal wel dacht ik.. verder niks aan de hand

Januari ben ik geopereerd aan een klaplong.. tijdens die klaplong voor mijn operatie heb ik een paniekaanval gehad.. die waren voorbij nadat ik geopereerd was.. nu 5 maanden later nog aan het herstellen van een tussenribspier die er blijkbaar nogal lang over doen om te herstellen...hierdoor heb ik ook wel gespannen spieren in schouderbladen en nek.. laatste weken heb ik dus weer last van hartkloppingen gedurende de dag en ook als ik net wakker wordt.. ook voel ik me licht in me hoofd en ben heel bang om duizelig te zijn waardoor ik dus moeite krijg met eten.. ik dacht dit komt allemaal door de operatie en ga hiervoor dus naar emdr therapie ben net begonnen kreeg na eerste sessie positie duizelingen dus hij mag niet meer de oogbewegingen doen...

Nu moet ik ongesteld worden en zit weer op dag 4 toen ben ik eens gaan zoeken op klachten en merk dus dat heel veel klachten overeen komen..ik raak niet in paniek van mijn hart het is wel vervelend maar in februari een echo gehad alles was helemaal goed.. doe inmiddels wat yoga om relaxt te worden de duizelingen heel licht vind ik vervelender..

Ook mijn bloed laten checken op schildklier en vitamines schildklier ok b12 op ondergrens dus roosvicee gehaald voor een boost. Last van me darmen heb ik al 2 jaar ook al eens laten onderzoeken kwam ook niks uit. Mijn Leukocyten waren iets verhoogd waarom weten ze niet was niet erg de rest komt morgen hoop ik..

Dus conclusie of psychisch of overgang denk ik zo wat denken jullie

Wat een verhaal.. is maar goed zo'n forum heb een goede ha maar zie dat het wel degelijk zo vroeg kan.

Chantal

Elina
Berichten van Elina
Onderwerpen van Elina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Re: Volgens mij is dit het

Bericht door Elina »

Hoi Chantal,

Ik ben ook 39 en herken veel in jouw verhaal.

Ik ben in maart thuis komen te zitten. Eerst dacht ik dat ik oorontsteking had, maar dat bleek niet het geval. Wel bleef ik me belabberd voelen. Geen energie, heel veel onrust in mijn lijf en geen prikkels kunnen verdragen. Toen kwam de diagnose overspannen. Ik heb kalmeringspillen gehad en ben onder behandeling gegaan bij een psycholoog.

Op een bepaald moment kreeg ik heel veel last van hartkloppingen. De hele dag en nacht door, ik kon er niet van slapen. Dat is nu verbeterd, maar ik heb nog wel last van een hoge hartslag bij het wakker worden (niet altijd, maar wel vaak) en af en toe van hartoverslagen. Deze week heb ik een holter gehad en komende week krijg ik daar de uitslag van. Verder ben ik regelmatig vrij down. En dat terwijl ik tot een jaar geleden echt altijd opgewekt was. Ik ken mezelf bijna niet terug.

Voor al deze ellende had ik al last van nachtzweten en werd mijn menstruatie steeds minder. 1 dag rood bloed en verder alleen bruin en heel weinig. Ik heb een uitstrijkje laten maken en een echo gehad. Daarop was een vleesboom te zien, maar daar hoeft niets aan te worden gedaan en verder was alles goed. Omdat ik nog aan de pil was, gaf de praktijkondersteuner aan dat ze geen test op de overgang kon doen. De huisarts adviseerde om de pil te blijven slikken.

Duizeligheid heb ik ook regelmatig. Die had ik niet gelinkt aan de andere klachten, maar sinds ik veel op dit forum lees valt alles op zijn plek.

Ik probeer nu vooral een manier te vinden om met al deze klachten en veranderingen om te gaan. Met de psycholoog, maar ook de kalmeringspilletjes neem ik nog wel eens. Met de pil ben ik gestopt, omdat de bijwerkingen daarvan ook voor al deze klachten kunnen zorgen. Ik wil eens kijken wat mijn eigen hormonen voor me doen.

Ik geloof zeker dat onze klachten niet psychisch zijn, maar alles met hormonen te maken hebben. Ben je al meer te weten gekomen van het bloedonderzoek?

Elina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht