Grieperig gevoel

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Willy78
Berichten van Willy78
Onderwerpen van Willy78
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Grieperig gevoel

Bericht door Willy78 »

Hallo dames,

Ik ben nieuw op het forum maar lees al geruime tijd de berichtjes. Telkens als ik weer een vage klacht heb, waarvan ik denk dat hij bij de pre overgang hoort, ben ik hier weer te vinden en stelt het me gerust.
Ik ben 42 jaar en heb al een aantal jaren klachten waarvan ik zeker weet dat ze bij de pre overgang horen. Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik voor/ tijdens m’n eisprong en ook vaak voor of tijdens m’n menstruatie me grieperig voel. Ik krijg keelpijn, overal spierpijn, hoofdpijn. Gewoon grieperig. Niet zo erg dat ik in m’n bed moet blijven maar het belemmert me wel.
Hebben jullie hier ook last van?
Ik denk echt dat het hormoon gerelateerd is maar kan er niet veel over vinden.

Groetjes, Willy

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Grieperig gevoel

Bericht door Linda1970 »

Hallo Willy,

Ik heb hier ook al een paar jaar last van. Ik denk dat het een overgangsklacht is. Er zijn op het forum meerdere berichten over te vinden.
Ons lichaam werkt hard om een nieuwe balans tussen hormonen te vinden. Er verandert veel in ons lichaam. Dus ik denk dat het daardoor komt. Verder heb ik er geen verklaring voor.

Rustiger aandoen blijft het advies. Ik voel echt dat ik minder draagkracht heb. Maar het blijft moeilijk want de draaglast blijft hetzelfde in mijn geval.
Ik ben 50, menstrueer nu 6 maanden niet meer en ik heb al 5 jaar veel klachten. Bijna alles wat er op het forum te lezen valt heb ik wel voorbij zien komen.

Het is wel een opluchting dat alles terug te leiden is naar de overgang, dat geeft rust.

Sterkte!
Linda

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Bericht door Lientje22 »

Hallo Willy,

Herken het grieperige gevoel zeker wel. Heb er mn rond de ovulatie en voor de menstruatie last van.
Achteraf begonnen bij mij ook de klachten zo rond 41/ 42 jaar. Ben nu 45 jaar.
Het is wel een stuk erger geworden de afgelopen jaren. Als ik het nu heb voelt het echt als een "zware griep".
Alleen de koorts ontbreekt.
Klachten zoals: overal spierpijn, ziekgevoel. erg moe, misselijk, keelpijn, down gevoel in mn hoofd, benauwd, hoofdpijn,pijn aan mijn tanden.
Leuk rijtje zo, helaas. En vast vergeet ik nog wel wat op te noemen.
Het hoort zeker bij de overgang vlgs mij. Want voorheen had ik er nooit last van.

Ik lig dan meestal veel op bed of de bank zo naar voel ik me dan.

Het is ook niet uit te leggen aan mensen aan mijn omgeving. Niemand heeft het of herkent het.
Uitleggen daar ben ik ook inmiddels mee gestopt. Kreeg helaas veel onbegrip. Omdat ik er nu al een aantal jaren last van heb.
Dan moet het voor de maatschappij inmiddels over zijn.
Gelukkig herkenning op het forum.
Dat maakt me minder eenzaam in het proces.

Groetjes Lientje

Willy78
Berichten van Willy78
Onderwerpen van Willy78
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Bericht door Willy78 »

Hallo Lientje en Linda,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie ze nu pas... Beetje druk gehad met van alles.
Ik ben ‘blij’ dat ik niet de enige ben met deze klachten en ik ben zeer benieuwd wat me nog te wachten staat :(.
Wat ik ook erg lastig vind is dat mijn zoon nu echt aan het puberen is en hij mijn emoties snel over neemt. Dat is af en toe niet zo gezellig. Ik voel mij vaak een zeur en praat er maar niet teveel over met mensen. Ze begrijpen het vaak toch niet als ze het zelf niet meemaken daarom erg blij met dit forum.
Dames, het beste gewenst. Het komt vast goed allemaal;).

Groetjes Willy

Mo76
Berichten van Mo76
Onderwerpen van Mo76
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Mo76 »

Hoi allemaal

Ik heb ook dat grieperig gevoel
Allemaal gekke dingetjes
Ik lees het allemaal over op de site