Overgang 26 jaar

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
StrawberryNL
Berichten van StrawberryNL
Onderwerpen van StrawberryNL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 26

Overgang 26 jaar

Bericht door StrawberryNL » ma 02 dec 2019 18:29

Lieve mensen

Sinds begin dit jaar kwakkel ik heel erg met mijn menstruatie en ook met mijn gezondheid.
Doordat ik allerlei vage en neurologische klachten kreeg ben ik al door de MRI geweest om bepaalde ziektes te uitsluiten, dat was allemaal gelukkig goed.
Ik ben trouwens al 2 jaar van de pil af.

Ik ben dit jaar maar 3x ongesteld geweest........ Ja en mijn vorige cyclus duurde wel 135 dagen en ik werd na 106 dagen overtijd eindelijk weer eens ongesteld. In dit periode ( mijn ongesteldheid ) voelde ik mij lichtelijk beter en ben ik weer aan het werk gegaan. Maar nu ben ik inmiddels alweer 14 dagen overtijd en alle klachten komen langzerhand weer terug.
Ik heb last van depressi ( lichtelijk ) ,hoofdpijn, niet goed kunnen slapen, droge huid ( vooral handen, die zijn echt droog ), continu trillende spieren onder de huid die kunnen overal optreden. En ben ondertussen in een half jaar tijd ook al 10 kilo aangekomen, terwijl ik niks bijzonders eet. ondzettend moe en na 19:00 uur is het energie gehalte echt 0. Ook hebben mijn collega's de verwarming om 20 staan en heb ik het al bloedheet met 17 graden in huis. Heel zwaar ademen in de slaap, en zweten.
Dit zijn toch wel de meest voorkomende klachten die ik heb.
Ik ben 26 jaar en ik menstrueer al vanaf mijn 11e... ik ben aan de pil gegaan toen ik 12 was, want ik was non stop ongesteld. Nu sinds mijn 24ste ben ik weer van de pil af, want ik kon geen fatsoenlijke seks meer hebben zonder te bloeden.
Mijn menstruatie is altijd al onregelmatig geweest, maar nog nooit zo erg als dit jaar. Ik was weleens 7 dagen overtijd, maar 106 dagen ben ik wel van geschrokken al helemaal vanwege mijn gezondheid.

Ik ga morgen een thuis test doen met ochtend urine, ben wel benieuwd wat daar uit komt.
( Dokter neemt het niet zo serieus, die stuurt mij naar een kliniek voor onverklaarbare klachten, zelfs als ik vertel dat mijn menstruatie al 3 maand is uitgebleven, ze zegt dat het door de stress komt)

Wat zijn jullie ervaringen omtrent de overgang op vroege leeftijd ? ( of klachten die bekend zijn )

Strawberry

StrawberryNL
Berichten van StrawberryNL
Onderwerpen van StrawberryNL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 26

Re: Overgang 26 jaar

Bericht door StrawberryNL » di 03 dec 2019 07:31

Ik weet niet zo goed wat ik van de test moet denken, kreeg vanmorgen gelijk al wel een licht streepje te zien.
Nu is hij na 10 minuten niet meer als betrouwbaar te zien, maar is hij wel donker net als de controle streep.

Nouja, ik zal het nog even een paar maanden afzien denk ik, veel kan je er niet aan veranderen.

Strawberry

Plaats reactie