Pre Menopauze

Nog maar weinig is bekend dat de hormoonveranderingen van de overgang al tussen je 30e en 40e jaar beginnen. Dat zorgt ervoor dat vrouwen heel andere diagnoses krijgen
Ben ik aan de overgang begonnen? Wat is de overgang? Hoe weet ik of ik in de overgang bent.
Marijke81
Berichten van Marijke81
Onderwerpen van Marijke81
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 38

Pre Menopauze

Bericht door Marijke81 » wo 21 aug 2019 20:23

Hallo,

Ik zit er even doorheen en kwam op dit forum terecht. Ik ben 37 en afgelopen april te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang ben en dat de ivf behandelingen stopgezet zouden worden omdat ik niet reageer op de hormoonstimulatie. Dat was erg heftig nieuws maar het verwerken daarvan gaat geleidelijk aan steeds beter.

Tot nu toe dan want ik zit de laatste weken wel zo slecht in mijn vel. Vaak hoofdpijn, vage (spier?)pijntjes overal, een "vol/wazig" hoofd, angst en onrust. En ik ben zo moe, heb nergens zin in. Doet me denken aan een depressie/burnout van jaren geleden maar het voelt wel anders. Hoort dit bij de pre menopauze? Ik heb al een aantal keren een soort van opvlieger gehad. Ik menstrueer nog wel vrij regelmatig maar wel anders. Korter en misschien maar 1 of 2 dagen helderrood, voor de rest erg donker (sorry voor de details).

Het voelt als falen als vrouw zijn. Ik voel me lelijk en oud. Weet ook wel dat dat nergens op slaat maar dat voel ik momenteel nu eenmaal zo. Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Wilde het iig even van me afschrijven. Weet ook niet welke klachten er wel en niet bij de pre menopauze horen. Over een paar weken heb ik een afspraak bij de gyneacoloog. Op aanraden van mijn fertiliteitsarts. Om me te laten informeren over medicatie enzo. Enig idee wat ik kan verwachten bij de gyneacoloog?

Bedankt voor het "aanhoren" :cry:

Marijke

Lientje74
Berichten van Lientje74
Onderwerpen van Lientje74
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Re: Pre Menopauze

Bericht door Lientje74 » vr 23 aug 2019 19:22

Beste Marijke,

Allereerst sterkte toegewenst bij het verwerken dat je een "zwangerschapswens" moest opgegeven omdat je inmiddels in de overgang zit.

De klachten die je beschrijft zijn herkenbaar . Ga maar eens in oudere berichten lezen hier op het forum en je zal veel herkenning vinden.

En wat je bij de gynaecoloog kan verwachten daar heb ik zelf geen ervaring mee. Maar als ik de verhalen hier op het forum lees zal de gyn ws over de mogelijkheid van hormoontherapie beginnen. Ook daar is veel over te lezen hier.

Sterkte.

Groetjes Lientje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht