Wakker worden van inwendig trillen

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Bloesem
Berichten van Bloesem
Onderwerpen van Bloesem
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 66

Wakker worden van inwendig trillen

Bericht door Bloesem » do 04 okt 2007 16:19

Hallo dames,

Herkent iemand dit , `s-nachts wakker worden van het inwendig trillen.
Ik ga rond 11 uur slapen, en slaap heel gauw, maar om een uur of 3 wordt ik wakker van het inwendige trillen. Bijna iedere nacht opnieuw.
Ik kan dan niet meer doorslapen.
Gevolg, overdag moe en gebroken..
Herkennen jullie het ??

Gr. Bep-53

Anne43
Berichten van Anne43
Onderwerpen van Anne43
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Wakker worden van inwendig trillen

Bericht door Anne43 » vr 05 okt 2007 12:33

Hallo Bep,

Regelmatig word ik om 3 uur 's nachts wakker. Vervolgens krijg ik het heel warm en heel af en toe gaat mijn hart sneller kloppen. Misschien voel jij dat als inwendig trillen. Heel vervelend allemaal. Maar als ik rustig blijf, wat verkoeling zoek door het dekbed van mij af te gooien, trekt het weer weg

Groetjes Anne

MariekeMol
Berichten van MariekeMol
Onderwerpen van MariekeMol
Menopauzejaar:

Bericht door MariekeMol » zo 07 okt 2007 10:52

Hallo Bep,

Ben nieuw hier op dit forum en herken zoveel. Zoals het 's nachts wakker worden en inwendig trillen. Ik kijk dan naar mijn handen, trillen die misschien? Nee, het is inwendig, zoals jij beschrijft. Ik werd er bang van. Ik ben 43 jaar en sinds driekwart jaar in de overgang. Herkende de verschijnselen niet, tot ik vanmorgen bedacht eens "overgang" te googelen. Nu snap ik het!
Heb jij er ook zo'n gejaagd, beklemmend gevoel bij?
Omdat ik er niet meer van kan slapen, en dus zelfs me ziek meld op mijn werk, ben ik 's morgens een half kalmeringsmiddel gaan slikken. Helpt wel, maar neemt dus niet de oorzaak weg.
Je hebt wellicht weinig aan mijn reactie, maar het enige wat ik kan zeggen is: het is zeer herkenbaar!

Groet, Marieke

Bloesem
Berichten van Bloesem
Onderwerpen van Bloesem

Bericht door Bloesem » zo 07 okt 2007 11:34

Hoi Marieke

Wat vervelend he dat inwendig trillen, of bruisen, zo noem ik het ook wel eens. Ik voel dan `s nachts aan mijn pols, maar de polsslag is gewoon heel rustig, voel wel een enigszins druk midden op mijn hoofd, is dat ook herkenbaar.? Het gejaagde gevoel herken ik niet, wel het beklemmende.
Wil van de week toch eens langs de huisdokter gaan om te vragen wat er eventueel tegen te doen is, want op deze manier slaap ik niet een nacht meer fatsoenlijk, ja tot een uur of 3 en dan begint het gedoe ..... alweer.
Zodoende ben ik overdag ook niet uitgerust.

Groetjes Bep-53

Liz50
Berichten van Liz50
Onderwerpen van Liz50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Liz50 » do 11 okt 2007 12:06

Hallo,

ik heb jarenlang slecht geslapen. De laatste periode ook met trillingen: het leek soms net of mijn bed trilde! Sinds een week of twee gaat het beter. Ik ben naar de huisarts geweest en die zei streng: 'de koffie laten staan!'
Ik dronk maar 1 kopje per dag, maar dat laat ik sindsdien en drink namaakkoffie (ook niet slecht). Verder kreeg ik homeopathische middeltjes: 1 om in te slapen en 1 om door te slapen. Op deze site mag ik geen recepten doorgeven, maar.... het werkt! De eerste nachten werd ik nog wel wakker, maar ik heb nu al vier nachten doorgeslapen. Geweldig. Het fijne is: door dieper en langer te slapen kun je de dag beter doorkomen.

Mijn raad dus, bespreek het met je huisarts.
Hartelijke groeten,

Liz

Bloesem
Berichten van Bloesem
Onderwerpen van Bloesem

Bericht door Bloesem » do 11 okt 2007 12:50

Hoi Liz,

Bedankt voor je reactie.
Ben ook bij ha geweest en die wilde voor het inwendige trillen voornamelijk 's nachts, een licht slaapmiddel voorschrijven.
Maar aangezien ik erg tegen medicijnen ben ( misschien ook wel eigenwijs ) heb ik dit afgeslagen en gevraagd naar een drogisterijen middeltje.
Mag nu dus voor 14 dagen proberen om het met een homeopathisch middel te doen, anders weer even terug naar ha voor alsnog de slaapmiddelen ( mooi niet dus )
Ik zal ook eens proberen de koffie te laten staan, je weet maar nooit natuurlijk.
Moet ook zeggen dat ik iedere avond een glaasje martini drink, hoop niet dat ik dat ook moet gaan laten staan. Ben 7 maanden geleden ook al met roken gestopt, en vindt dus dat we niet alles hoeven te laten.
Maar het is het proberen altijd waard natuurlijk.

gr. Bep-53

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » ma 30 jun 2014 15:58

Hoi Allemaal,

Sinds een paar weken word ik weer wakker met een verhoogde hartslag. Dat is niet nieuw voor me. Wat wel nieuw is: een gevoel van inwendig trillen erbij. Heel vreemd. Vooral borstkas/hoofd. Ik ben verder rustig, ademhaling ook en niet bang. Eerst dacht ik dat er een vrachtwagen langs reed. Het is net zo'n gevoel als dat er van die trillingen door je lijf gaan. Maar mijn lichaam zelf is gewoon stil, beweegt niet. Heel vervelend gevoel. Soms voel ik het overdag ook licht. Ik gebruik geen medicijnen.

Wat tegelijkertijd veranderde was mijn cyclus. Na vier jaar een steeds kortere cyclus (uiteindelijk 21 dagen) is het de laatste twee keer ineens naar 35 dagen gegaan. Ook blijven mijn borsten maar pijnlijk, i.p.v. slechts een dagje voor de menstruatie wat gevoelig.

Misschien iets met hormonen te maken dus.
Of stress, dat kan ook.

Herkenbaar?

Groetjes,
Nellie

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:

Bericht door Godin » vr 04 jul 2014 19:19

Hallo dames

Ik ben echt blij om te lezen dat jullie die trillingen ook hebben.
Het is bij nu wat minder, maar leuk is anders

groetjes,
Godin

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:

Bericht door Nellie » za 05 jul 2014 09:11

Hoi Dames,

Is iemand van jullie wel eens naar de HA gegaan met die inwendige trillingen? Vraag me af of het nut heeft, is redelijk ongrijpbaar.

De verhoogde hartslag 's nachts/bij wakker worden vond ik al naar, maar dit erbij is echt killing. Ik voel me 's morgens net een duikboot die met heel veel geschud en getril naar de oppervlakte komt. Alsof ik van ver weg moet komen en het heel veel moeite kost.

Ik rook en drink niet, geen medicijnen, koffie, cola of andere stimulerende toestanden. Doe ontspanningsoefeningen/meditatie en voel me relaxt als ik in bed stap. Ofwel, ik kan niks meer bedenken wat evt. zou kunnen helpen. Iemand nog tips of info over wat het is?

Groet
Nellie

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017

Bericht door Lee64 » za 05 jul 2014 10:05

Hoi

Volgens mij is dit allemaal gewoon gerelateerd aan hormonen die van slag zijn hoor. Hormonen als bv cortisol zijn in de nanacht/vroege ochtend op zijn hoogst omdat het lichaam als het ware wakker wordt voor we zelf echt wakker worden. Een normaal proces. Maar in de overgang zijn alle normale processen en onze hormonen enigszins van slag en hormonen werken op elkaar in en op ons zenuwstelsel en dan krijg je van dit soort verschijnselen. Het wordt meerdere keren genoemd op het forum met soms andere benamingen: tintelingen, trillingen, schokjes enz.
Lijkt me dat een huisarts hier helemaal niets aan kan doen.

gr lee

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:

Bericht door Nellie » za 05 jul 2014 10:33

Hoi Lee,

Dank voor je antwoord. Denk dat je helemaal gelijk hebt. Val weer n beetje in m'n oude spoor: wat heb ik en hoe kom ik er weer van af ;) Beter niet doen.
Ik voel me wel in mijn kracht de laatste tijd, ondanks dat er van allerlei heftige processen zijn. Als er dan een 'nieuw' symptoom/verschijnsel zich aandient, ga ik toch aan mezelf twijfelen. Ik lees idd over tintelingen en schokjes en denk dan: nee joh, hier een aardbeving! Kan niet goed zijn. Suf he?

Heel fijn als iemand me dan even weer met pootjes op de vloer zet. Thanks.

Nellie

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017

Bericht door Lee64 » za 05 jul 2014 10:44

Hallo

Ach ja voor mij allemaal echt heel herkenbaar hoor ;) Ben ook zo zoekende en oplossingsgericht geweest maar ken inmiddels zowat het hele forum, de informatiepagina's en de nieuwsbrieven uit mijn hoofd ;) dus kijk van geen enkel verschijnsel meer op. Herken ze ook allemaal in meer of mindere mate.
Maar zie ze tegenwoordig meer als verschijnselen van de overgang dan als lichamelijke klachten of ziekteverschijnselen. En ben zelf ook regelmatig door anderen met mijn voeten op de grond gezet ;)

groetjes weer
Lee

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:

Bericht door Nellie » za 05 jul 2014 12:14

Hoi,

Dat is precies waar het over gaat: verschijnselen, geen symptomen van ziekte o.i.d.. Daar zit voor mij het knijppuntje.
Ik heb nogal wat medische misère meegemaakt en nog, waar ik veel zelf voor moet hebben aandragen, uitzoeken ed. Te late diagnoses, zeldzame(re) aandoeningen. Ik sta dus 'op scherp' wat lichamelijke verschijnselen betreft. Wanneer is het de overgang en mag ik het op zijn beloop laten en wanneer is t iets anders? Loopt ook door elkaar heen en dus lastig. Meestal lukt het wel om vanuit rust de afweging te maken, maar ja, niet altijd :)
En daarbij ben ik prinses op de erwt en is relativeringsvermogen geen van nature goed ontwikkeld verschijnsel :D

Heel fijn dit forum, alle informatie, de feedback, herkenning, inspiratie. Als ik het nodig heb, herlees ik sommige berichten vaker. O ja, zo zat het.

Groetjes,
Nellie

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marjo50 » za 05 jul 2014 23:42

Hallo dames

Ik heb deze trillingen al jaren sinds ik steeds verder de overgang in ging.
Ook ik heb het als ik wakker schrik. Als ik ga slapen is het minder, maar ook ik schrik om het uur wakker en dan tril ik heel erg, bij mij is het ook van binnen uit. Meestal heb ik het in me benen, maar als ik die innerlijke trillingen heb, heb ik ook het gevoel alsof mijn hart ook snel klopt, terwijl ik als ik voel dat ik geen snelle hartslag heb.

Die innerlijke trillingen heb k ook vaak overdag. Ik heb hier voor mijn overgang nooit eerder gehad, het zal zeker de hormonen zijn. Ik heb me bloed laten prikken op magnesium, maar dat was allemaal goed.

Gr Marjo

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:

Bericht door Godin » zo 06 jul 2014 18:54

Hallo

Ik heb een vraagje. Horen jullie soms ook trillen in je hoofd net of er ergens een auto staat te draaien. Als ik anderen vraag of ze dat brommen ook horen zeggen ze nee. Ik voel echt trillingen van het huis doordat ze op de werf met het maken van boten bezig zijn. Als ik de deur open heb is het minder omdat ik dan weet waar het geluid vandaan kom.
Ik word er wel eens moedeloos van en probeer dn te denken oke het is zo, maar ik ben voor al die dingen gewoon gevoeliger

Godin

Ps
Berichten van Ps
Onderwerpen van Ps
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Ps » zo 02 nov 2014 17:18

Hallo,

Ook ik wordt regelmatig wakker van inwendig trillen. voelt als een trillend mobieltje in mijn borstkas. Soms als ik net inslaap soms 2 a 3 uren later.
Het duurt vaak maar even maar soms kan ik er echt niet meer van slapen en ga ik van bed. (onrustig gevoel)

Ik heb het er met de HA overgehad en div bloed onderzoeken gehad.
Ook al eens een nachtje in het ziekenhuis gelogeerd, maar alles is goed.
HA zegt spierspasmen.

Ikzelf zeg overgang. Na wat googelen en een thuistest kom ik steeds op de overgang uit. Als ik weer eens bij de huisarts kom wil ik vragen om een bloedtest.
Ik ben 41 jr.

Ps

Ps
Berichten van Ps
Onderwerpen van Ps
Menopauzejaar:

Bericht door Ps » za 03 jan 2015 08:37

Hallo dames

Gebruik nu bach bloesems op maat gemaakt voor mij en sindsdien geen inwendig getril meer. Geen onrustig gevoel meer, voel me bijna weer de oude.

Ps

YvonneO
Berichten van YvonneO
Onderwerpen van YvonneO
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door YvonneO » di 06 jan 2015 20:44

Hallo Ps,

Dat klinkt goed.
Ik heb momenteel ook weer heel veel last van het inwendige trillen.
Ik kan ook niet meer ophouden met huilen.
Het gaat dus helemaal niet lekker hier en heel erg veel last van hartoverslagen.
Die heb ik al ruim 9 jaar maar ze worden steeds erger.
Ze zijn nu met kerstmis begonnen en stoppen niet meer.

Groetjes,
Yvonne.

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Bericht door Krista » ma 12 jan 2015 11:16

Dag allemaal,

ik weet niet of ik hetzelfde heb ik omschrijf het meer als razen in mijn lijf. Heb dan het idee dat mijn hart als een razende tekeer gaat maar dat is niet zo. Huisarts gooit het op spanning.

Groet, christa

Bloesems
Berichten van Bloesems
Onderwerpen van Bloesems
Menopauzejaar:

Bericht door Bloesems » ma 12 jan 2015 12:56

Hallo Christa

Ik heb ook al jaren last v hartkloppingen, een te snelle hartslag en gejaagd gevoel, bijgevolg slecht slapen. Ik weet dar het vooetkomt uit verkeerd denkpatroon en strss... ja ik ben er 100 procent zeker van maar daarmee weet ik nog niet hoe, ik het kan oplossen... ik voel letterlijk de spanning en stress rond mijn hart....
Wou dat ik het ook oplossen kon...

Natalie

Ps
Berichten van Ps
Onderwerpen van Ps
Menopauzejaar:

Bericht door Ps » zo 29 mar 2015 19:59

Hallo

Heb nog steeds geen inwendige trillingen meer gehad. Wel ben ik af en toe zeer emotioneel. Maar dat vind ik niet erg.
Het inwendige getril ( mobieltje op tril stand) hield mij ook uit de slaap. Lig nu nog wel een uren wakker. Zomaar uit het niets. Onze lieve heer heeft de vrouw maar een beetje afgeraffeld vind ik. Al dat gedoe met die hormonen...

Ps

Ps
Berichten van Ps
Onderwerpen van Ps
Menopauzejaar:

Bericht door Ps » ma 11 jan 2016 10:09

Hallo

Het inwendig trillen is weer terug. Heb het de afgelopen tijd ook druk gehad weet niet of dat een combi is. Ben ook snel emotioneel. Joe is het met jullie en het getril?

Ps

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:

Bericht door Marjo50 » ma 11 jan 2016 23:50

Hallo Ps

Ik heb dat inwendig trillen al jaren. Ik kan er nu nog niet mee overweg.
Als god wil wordt ik in april 53, en moet zeggen dat de overgang me letterlijk en figuurlijk
kapot heeft gemaakt. Het trillen kreeg ik toen mijn menstruatie stopte 4 jaar geleden. Doordat
mijn tal van klachten begin te krijgen en ik dit nooit kon plaatsen, begon ik te trillen maar dan inwendig.

Ik heb het in de winter heel erg, ik loop er nu mee van rond september. Dan denk ik weer ik heb een ziekte of wat dan ook,
maar stress is een grote boosdoener en doordat ik onbewust zoveel spierspanning opbouw door je lichaam krijg ik dit. Maar het gekke ervan
als ik zo inwendig tril, lijkt het of ook mijn hartslag sneller gaat, is zo vreemd gevoel. Als ik bezig ben zakt het even, maar als ik ga zitten en liggen dan krijg ik het weer. Ik schrik ook vaak midden in de nacht wakker
Ja die overgang is iets vreemds, ik heb zoveel klachten dat ik soms denk ik ben gek aan worden, het heeft mee levenslust afgenomen, en ben en voel me een wrak, er komt telkens wel een andere klacht voor in de plaats, en dan dat rusteloze en die gejaagde gevoel in je lijf.... durf soms niet meer me auto in om boodschappen te halen en meer van die fobieën die ik nooit gehad heb. En ga zo maar door. op het moment nu lig ik met me laptop hier weg te trillen.

Hoop dat je je snel beter voelt en ook voor al die dames hier .. gr marjo

Nancy69
Berichten van Nancy69
Onderwerpen van Nancy69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Nancy69 » di 12 jan 2016 20:21

Jee, Marjo,

Het lijkt alsof je de wanhoop nabij bent. Ik vind het heel erg voor dat je je zo naar voelt.
Ik weet niet of je al met je huisarts hebt gesproken, maar misschien lucht het op om dit te bespreken. Zonder direct een heel traject in te gaan richting psycholoog of zwaar aan de medicijnen. Gewoon, even je hart luchten.
Dat kan hier natuurlijk ook altijd, maar soms is het fijn om direct antwoord of een reactie te krijgen. En als je je zo slecht voelt kan het vervelend zijn om te moeten wachten op een reactie.
Ook al kan ik weinig voor je betekenen en je niet de oplossing aandragen waardoor het allemaal snel oplost, ik moest wel reageren.
Misschien even een wandelingetje maken met iemand die je steunt?

Ik herken het inwendig trillen wel een beetje, maar ik heb dit altijd vertaald naar temperatuurschommelingen(bibberen, rillen en dan voornamelijk onder de borsten, bij buik en middenrif). Het voelt alsof ik het niet warm kan krijgen.

Ik wens je sterkte, Marjo en @Ps, jou natuurlijk ook. Hopelijk vinden jullie iets wat voldoende afleiding kan geven zodat het jullie leven niet meer zo overheerst en het dragelijker wordt.

Groetjes
Nancy

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:

Bericht door Marjo50 » di 12 jan 2016 23:56

Hoi Nancy

Dank je wel voor je medeleven. Ja je wordt er gegeven moment ook gestoord van. je bent je zelf gewoon niet meer.
Probeer wat er tegen te gaan doen, maar heb jij nooit klachten ervaren ..?

marjo

Nancy69
Berichten van Nancy69
Onderwerpen van Nancy69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Nancy69 » wo 13 jan 2016 22:26

Dag Marjo,

Ik begrijp je helemaal. Ikzelf wordt soms krankjorum van mijn gevoelens, gerelateerd aan hartoverslagen. Die klachten zijn bij mij het ergst. Opvliegers heb ik niet meer, een nachtelijke uitzondering daar gelaten :D
Droge huid en vooral ernstig droge ogen. Ik heb steeds vaker m'n bril op.

Voor de rest heb ik weinig stress van buitenaf, maar wel innerlijke stress (vooral heel erg bezig zijn met de dood). Ik ben single, woon met m'n zoon van 20 en heb eigenlijk een heel relaxt leven. Mijn beide ouders zijn ruim 10 jaar geleden overleden. Als je in de overgang zit en je hebt ook de zorg voor ouders op leeftijd, dan lijkt me dat extra zwaar.
Toen ik nog een relatie had, had ik enorm veel stress en had ik ook extreem veel last van m'n overgangsverschijnselen. Alles moest echter door blijven draaien, veranderingen werden niet op prijs gesteld. Dus hield ik de schijn op en deed ik alsof alles okiedokie was. Maar als ik alleen was stortte ik compleet in en huilde ik me ogen uit m'n kop. Dat is gelukkig verleden tijd.

De nervositeit die continue om me heen hangt vind ik erg vermoeiend en deprimerend. Ik weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen. En of ik er iets aan moet doen. Ik vraag me vaak af of en wanneer dit minder wordt.

Ondertussen word ik er niet vrolijker op en zonder ik me meer en meer van de buitenwereld af.

Groetjes
Nancy

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:

Bericht door Marjo50 » do 14 jan 2016 00:44

Hallo Nancy

Dank je voor je bericht terug. Dus jij ook al in die cirkel... Ik kan er ook over mee praten zoals honderden vrouwen hier. Ik ben ook alleen single en nu 9 jaar alleen. Mijn enige zoon 27,is 3 jaar uit huis gegaan en op zich zelf gaan wonen waar ik nu nog moeite mee heb. Maar omdat je altijd gezorgd hebt enz en dat allemaal wegvalt, en dan ook nog de nodige ellende achter me rug,
en dan de overgang die erbij komt, is het soms moeilijk. Opgeven is nooit mijn aard geweest. Maar ik moet eerlijk bekennen de overgang heeft het toch van mij gewonnen, jeetje wat een rot tijd is het toch. Ik was vol energie en was oersterk. Maar nu de laatste jaren een HEL .

Ik weet nog goed hoe hard ik schreeuwde ik wil niet meer ongeteld geworden, wat had ik daar een hekel aan, en nu dat ik 4 jaar niet meer menstrueer en ik zoveel klachten heb gekregen, denk ik vaak ik wil ongesteld zijn hahaha. ja lach er mee, maar jank liever, en huilen kan ik al helemaal niet meer. Alles wat ik ooit was, is helemaal gekeerd. ben mezelf niet meer. Ik begon al met me 38 klachten te krijgen en die zijn alleen maar verergerd met de jaren. Opvliegers heb ik ook niet meer. Want ik hoorde door veel zoetigheid roept dat op, of dat nu een fabel is of niet, zou het niet durven zeggen.

Ik ben soms ook bang voor de dood, eigenlijk niet bang voor de dood, maar eerder wat ik achter laat, zoals me zoon en mijn dieren. Alleen zijn is helemaal niet leuk, en ik ben eigenlijk bijna een kluizenaar geworden, durf vaker niet eens de auto in om boodschappen te doen. Lange kassa rijen vermijd ik, wordt ik al nerveus van. Als ik eens ergens op bezoek ga, kan ik nooit lang zitten blijven en wordt ik onrustig gejaagd en moet ik na huis. Eenmaal thuis zakt de stress en het gejaagde onrust, ik weet het soms niet eens meer te vertellen hoe ik me voel.

Het lijkt wel of ik een hele dag gewerkt heb, plof op de bank voor de tv en val zo in slaap, ben al zo lang moe., terwijl ik niet stil kan zitten. Of het door een winterdepressie komt zal ook wel. En zo kan ik maar doorschrijven.. Voel me nooit echt goed. Ik vind het ook heel erg voor jou hoe jij je voelt en leef met je mee. zoals bij vele andere hier de dames die ook zo zitten. Er is zoveel onbegrip in mijn omgeving, als ik er over vertel hoe ik voel als ze weer eens zeggen Marjo je bent afgevallen en ziet slecht uit. Dan vertel ik hun hoe ik me voel,,,, en dan zeggen ze, marjo zet je erover heen en doe dit en doe dat. Nou ze hebben makkelijk praten. Ben echt geen mens dat medelijden wil maar een beetje begrip zou mooi zijn, maar ja dat kan je gelukkig alleen hier vinden, waar ik heel blij mee ben.

Tjonge wat een verhaal wat ik weer heb geschreven sorry. Nou ik ga maar eens stoppen en hoop dat jou het ook snel goed gaat en dat we allemaal eens goed in ons vel gaan zitten zoals voor de overgang.

Marjo

Lena345
Berichten van Lena345
Onderwerpen van Lena345
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Lena345 » di 15 jan 2019 10:22

Ha, dames, wat een gelukkie.

Ik ben Lena, ben 61, heb 5 kinderen, vier schoonkinderen en 10 kleinkinderen. En een man die ik vroeger regelmatig met liefde achter het behang kon plakken maar die me toch al (bijna 40 jaar) oprecht trouw is en steunt, en me leert wat onvoorwaardelijke liefde is. Nu ik me van meer dingen bewust ben geworden en ik me niet meer opstel als de -ik kan het zelf wel- maar zijn steun ben gaan aanvaarden, bloeit hij zo prachtig op. (Hoe kun je elkaar onwetend in de weg staan. :shock: ) Ik voel me zodoende een gezegend mens. En hij ook. Maar goed, op dit forum gaat het over de overgang.
Ik ben vanmorgen eens aan het googelen gegaan naar 'ik word zo trillerig wakker' en kwam op dit forum uit. Je kan aan van alles en nog wat denken, als je vreemde dingen bij jezelf gewaarword. Sinds 2 jaar loop bij bij een kei fijne haptotherapeut en daar heb ik ontzettend veel ontdekt en geleerd.
Over hoe ik in elkaar steek en dat het hoog tijd werd om beter voor mezelf te gaan zorgen in de zin van: beter luisteren naar de signalen die mijn lichaam me geeft.
Die had ik nl. jaren lang genegeerd en dus was ik voor de tweede keer in een burn-out gekukeld en heb ik al jaren last van een overactieve bekkenbodem, wat heel pijnlijk is. Ik ben ook hoogsensitief, HSP. Maar dat alles terzijde. Al met wil maar zeggen: ik voelde dat trillen ook. Bloedonderzoek op vit B (12), en magnesium, nierfuncties etc. Waren allemaal goed. En nu lees ik hier van zoveel meer inwendig trillende medegenoten. Niet leuk natuurlijk, maar mennnnnn de overgang... ja! Ik heb het al jaren. Dat trillen. Ik heb zelfs wel gedacht dat het bed stond te trillen omdat mijn man stilletjes lag te masturberen. :?: Inderdaad, alsof het bed staat te trillen. Maar nu is het voor mij wel helder hoor. Sterkte allemaal dames. En ja, je kan brak en emotioneel wakker worden.
Als het eventjes kan, zorg goed voor jezelf. Dat is heel terecht. Lief voor jezelf zijn heb ik ook moeten leren, maar het kan zomaar een stukje mentale kramp bij je wegnemen als je meer zachtheid ten opzichte van jezelf invoegt. Wil niet zeggen dat je nooit meer zult trillen, maar weten is minder angst en scheelt een berg.

Groetjes, Lena

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht