Erg druk in mijn hoofd

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Erg druk in mijn hoofd

Bericht door GerdaW » za 12 jul 2003 12:20

Hoi,

Het ene moment doe ik iets ik zit er bij en kijk er naar en neem echt niets in mijzelf op. Op dat moment voel ik mij dement, tenminste zo stel ik het me voor. Maar nu voel ik me niet dement het lijkt of mijn gedachten, mijn denken op hol slaat. Het voelt 'nu wordt ik gek' en ik denk dan ook dan wordt ik maar gek, maar dat gebeurt niet.

Ben ontzettend druk in mijn hoofd dat ik zelf niet kan stoppen. Ook wordt ik dan druk van alles om mij heen.

Groetjes Gerda

Paulien
Berichten van Paulien
Onderwerpen van Paulien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Erg druk in mijn hoofd

Bericht door Paulien » zo 13 jul 2003 09:45

Hoi Gerda,

Jawel hoor, ik herken die aanvallen van heel druk zijn in je hoofd ook! En dan wil je soms ook alles tegelijk doen en zou je kunnen gillen van ellende, terwijl er niemand met een stok achter je zit.

En dat demente gevoel heb ik ook. Dat heb ik in de vorm van erge vergeetachtigheid, black outs en inderdaad net of niets tot je door dringt. Die gejaagde buien zijn heel vervelend. Het is alsof er een stortvloed van gedachten door je hoofd raast en je weet gewoon niet waar je eerst aan moet of wilt denken, het gebeurt gewoon.

Is dit een beetje zoals bij jou? Ik denk haast van wel.
Nog een fijne zondag!

Paulien

Patricia46
Berichten van Patricia46
Onderwerpen van Patricia46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Patricia46 » zo 13 jul 2003 09:47

Hi Gerda,

ik herken het absoluut. Gisteren zo'n dag gehad. Word je niet blij van. Verzetten maakt het alleen maar erger. Laat het maar gebeuren en geniet van de momenten dat het even iets beters is.

Het lijkt op de heftigheid die je waarschijnlijk ook tijdens je pubertijd hebt ervaren. als ik er aan terug denk krijg ik weer kippenvel. Wat een monster was ik toen. Agressief, boos op de hele wereld en dat liet ik weten ook. Onderwijl vreselijk ongelukkig voelen en regelmatig hartstikke dood willen.

Kennelijk is het heel gezond om je zo te voelen, ingegeven door hormonen. Ons karma zullen we maar zeggen. Ik ben het helemaal met je eens dat dit absoluut niet leuk is, dat je erg ongelukkig van word en dat je wilt dat dit heel snel voorbij gaat.

Ik wilde je eigenlijk alleen maar zeggen dat je niet gek bent maar gewoon enorm getreiterd wordt door hormoonbeesten.

Sterkte,
Patricia

Minou
Berichten van Minou
Onderwerpen van Minou
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Minou » di 15 jul 2003 22:00

Hallo Gerda,

Yep dat gevoel van een enorme drukte in je hoofd heel herkenbaar hoor, nu is het altijd wel al wat druk in mijn hoofdje geweest maar nu lijkt het wel of het overbevolkt is met gedachten.

En ook die vergeetachtigheid, soms schaam ik me tegenover mijn omgeving, voel me dan echt een oude "doos".
Ik heb het ook heel vaak als ik midden in de nacht zomaar opeens zonder reden :roll: wakker word, kan dan niet meer slapen omdat het druk is binnenin me......ach ja het zal er wel allemaal bij horen, maar ben het eerlijk gezegd liever kwijt dan rijk.

Maar zoals al iemand zei, we laten ons niet onder krijgen door die vervelende hormoonbeesten.......eens zijn we ze te slim af....dat weet ik zeker.

Sterkte en groetjes van Minou

Maaike50
Berichten van Maaike50
Onderwerpen van Maaike50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Maaike50 » wo 16 jul 2003 11:41

Hoi Gerda,

Bedankt dat je me even verwees naar deze topic.
Wat jij hebt is voor mij zo herkenbaar, je denkt inderdaad echt dat je gek wordt, en dan vraag je je ook steeds maar af, ben ik wel normaal.
Had je maar een gedachtenstopknopje he?

Maar het gekke vind ik dat die gedachten soms helemaal nergens op lijken te slaan. Het is zo verward, dat ik er geen touw aan vast kan knopen.
Heb jij dat ook?
Sorry voor jou, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Veel sterkte en groeten van
Maaike

GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door GerdaW » wo 16 jul 2003 13:50

Hoi

Minou dat opeens klaarwakker worden herken ik ook en dan denk ik t is geen wonder dat ik er wakker van werd want dan ben ik dus heel erg druk in mijn hoofd. Ik ben altijd al een denker geweest maar inderdaad dit herken ik niet van mezelf en is meer op hol slaan of zoiets en er geen controle op hebben .

Patricia ja als puber was ik ook al moeilijker dan mijn andere zussen ik zag al veel andere dingen bijv hoe mijn ouders waren en dat ik eigenlijk geen echte aandacht kreeg. Mijn andere zus zegt, ik zie het nu pas en ze is 46 jr en ik zag het al als puber en daarvoor ook al. Daarom was ik ook opstandig ik wilde eigenlijk wel de aandacht die ik verdiende maar wist ook niet hoe ik dit moest vragen. Voelde me als puber ook doodongelukkig net als jou en wilde soms ook gewoon dood of dat er een eind aan kwam.

Paulien ja precies ik herken het helemaal.

Mieke kan wel overal aandenken en over nadenken dan hier over dan daar over dan maak ik me bijv druk over een rekening die niet betaald is en als dat dan weer gedaan is zoek ik wel weer iets anders op net of ik me zelf bezig wil houden ..

Bedankt allemaal groetjes Gerda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht