In een vicieuze cirkel blijven hangen

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

In een vicieuze cirkel blijven hangen

Bericht door Conny1966 » do 18 jul 2019 15:09

Dag dames,

Ik wil graag even van me af schrijven en hoop op herkenning en geruststelling.
In een ander topic beschreef ik al dat ik de laatste maanden weer in een enorme terugval zit, en dat ik weer allerlei onderzoeken heb laten doen omdat ik naast veel geestelijke klachten ook veel lichamelijke klachten heb. Bloedonderzoek, uitgebreide buikecho, darmonderzoek, komt niks uit ( gelukkig)
De laatste twee keer heb ik enorm veel klachten rondom mijn eisprong, tenminste ik denk dat het daar van is.
Ik heb mijn eisprong vlak na mijn menstruatie, meestal kreeg ik dan een wat opgeblazen gevoel en wat kramp in mijn linkeronderbuik.
Op zich goed te handelen. Maar nu, ben ik er helemaal door lamgeslagen lijkt het wel. Ik ben vreselijk onrustig van s morgens vroeg tot s avonds laat, last van inwendig rillen, maag en darmen compleet van slag, veel gerommel, opboeren, pijnlijke steken of krampen links bij mijn ribben of darmen, sowieso allerlei pijntjes in mijn buik, misselijk tot kokhalzen toe ( heb ik 2 dagen gehad) buik geheel strak en opgeblazen ( ik las hier eens iemand die schreef alsof er een ballon in opgeblazen is) strakke band om mijn middel, soms naar boven trekkend over mijn borsten, en vooral in de nacht veel transpireren en slecht slapen.
Eigenlijk voel ik me gewoon geen seconde meer een beetje goed. Neem ook elke dag een halve oxazepam in omdat het anders niet te harden is voor me.
En dan ben ik weer angstig dat het zo blijft, ik heb het nu al bijna 5 dagen en dan denk ik zou dit nu echt van die eisprong zijn, wat mijn lichaam steeds moeilijker voor elkaar krijgt?
Ik schrijf nu 5 dagen, maar alle andere dagen voel ik me ook niet echt lekker, maar nu nog eens extra waarbij mijn eetlust ook tot het nulpunt is gedaald en de onrust steeds maar blijft pieken.
Het blijft me heel onzeker maken en ik heb ook het gevoel in een vicieuze cirkel te blijven hangen die ik niet kan doorbreken ( alleen oxazepam haalt de scherpe kantjes eraf)
Volgende week moet ik naar de psycholoog vanuit mijn werk omdat ik in de ziektewet zit, maar ja die zal aan mijn hormoonschommelingen ook niks kunnen doen, maar misschien wel aan het omgaan net de angst en onrust, ik weet het ook niet.

Iedereen sterkte met alle klachten , groetjes Conny

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: In een vicieuze cirkel blijven hangen

Bericht door Diaantje » vr 19 jul 2019 13:09

Hoi Conny,

Het lijkt wel.of het de tijd van het jaar is.
Bij mij steekt ook alles de kop weer op na een tijdje me best goed te voelen. Wil zo graag mijn oude ik weer terug.
Ook bij mij komt niets uit de onderzoeken. Uiteraard fijn maar waarom dan al die klachten. Ze maken mij zo angstig. Vooral het licht voelen in mijn hoofd vind ik naar en eng.

Over twee weken krijg ik een bot scan vanwege de pijn op borstbeen en een plek op mijn rug. Loop bij de reumatoloog voor onderzoek naar sjogren en ik bracht dit ter sprake. Vroeg of dit nou wel of niet tietze is. Ze denkt dat er niets uit komt maar als ik wilde wel de scan mocht laten maken. Dat doe ik dan toch maar...

Ik loop ook bij psych vanwege de angsten. Of het echt helpt weet ik nog niet.....

Ik heb wel altijd erge buikpijn tijdens de eisprong, daarna voel.ik me vaak beter tot de menstruatie en dan begint de ellende weer opnieuw.

Ik wens je veel sterkte.
Diana

Vrouw en Overgang
Beheerder Vrouw en Overgang
Berichten van Vrouw en Overgang
Onderwerpen van Vrouw en Overgang
Menopauzejaar:

Re: In een vicieuze cirkel blijven hangen

Bericht door Vrouw en Overgang » vr 19 jul 2019 14:40

Beste dames,

Zoals bekend, is dit forum in de eerste plaats bedoeld om meer bekendheid te geven aan wat de overgang is.
Vrouwen delen hoe ze hun overgang ervaren. In de herkenning die dat oplevert, vindt men geruststelling en steun.
De een heeft vaker geruststelling nodig dan de ander.
Dan ontstaat soms heel veel herhaling, en worden ook andere onderwerpen belast met angsten, terwijl die in aanvang een ander issue betreffen.
Op dit moment is dat erg aan de hand, waardoor de essentie van dit forum onder druk staat.

Dit forum is niet bedoeld en ook niet geschikt om intensieve persoonlijke ondersteuning te bieden.
Als steun uit herkenning structureel geen geruststelling biedt en de behoefte aan persoonlijke aandacht en steun groot blijft, is er de mogelijkheid gebruik te maken van privéberichten.

mvg
Vrouw en Overgang

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht