Aanhoudende nervositeit en spanningen

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Aanhoudende nervositeit en spanningen

Bericht door Jasmijn » di 07 mei 2019 18:15

Hallo allemaal,

Ik ben 48, en menstrueer nog op regelmatige basis, hoewel de intensiteit wel verschilt. Ook voel ik echt iedere maand mijn eisprong. Nu ervaar ik al enige tijd dat ik me echt heel raar en naar voel, extreem vermoeid ben, soms denk dat ik echt gek wordt, droge mond, tintelende vingers (hyperventilatie denk ik), een beetje mezelf kwijt denk te raken. Een vaag, onheilspellend gevoel heb. Mijn darmen reageren ook flink op deze aanhoudende nervositeit en spanningen, terwijl ik mijn best doe dat weg te rationaliseren, maar ja...
De aanleiding komt dan gevoelsmatig uit het niets, maar ik merk vaak wel als ik er langer over nadenk er allerlei ogenschijnlijk kleine dingen zijn waar ik me ineens flink zorgen over kan maken. Trillerig, koud, soms warm, maar vooral het gevoel van ik ben helemaal mezelf aan het kwijtraken, moe en bang!

Dus ik naar de huisarts. Bloed geprikt, urine gecheckt, niks geks aan te zien. Darmonderzoek gehad: niks aan de hand. Dus ik vraag of het misschien de overgang kan zijn, en dan krijg ik als antwoord: je bent nog regelmatig ongesteld dus daar is geen sprake van. Nu kom ik wel veel tegen op het internet (en gelukkig ook hier) over een verstoorde hormonenbalans tijdens/voor de overgang die dit soort zaken allemaal teweeg kunnen brengen, maar ja, de huisarts zegt.... :? Voorde zekerheid krijg ik binnenkort wel een echo van de baarmoeder en eierstokken, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niet zoveel meer van. Maar dat shit gevoel..... brrrr..... Ik ben op eigen initiatief bezig met Bach bloesem en voor de noodrem heb ik wel oxazepam meegekregen.

En dus maak ik me nu weer zorgen, wat niet bepaald ten goede komt aan de gemoedstoestand. Ik dacht echt van oh dit kan toch de overgang weleens zijn, en dan zegt de huisarts..... zucht.... Dus, heeft iemand van jullie hier op deze wijze ook ervaringen mee? Ik zou het graag lezen want ik voel me echt zo niet goed. Is dit herkenbaar voor iemand? Help! Iemand? :shock:

Grtjs Jasmijn

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Aanhoudende nervositeit en spanningen

Bericht door Mrsx » di 07 mei 2019 21:30

Beste Jasmijn.

Ik denk dat het wel degelijk de overgang kan en zal zijn.. lees eens volop hier in de stukjes en op de forums, ik denk dat je veel herkenning zal vinden. Zelf heb ik me de laatste jaren veel gerealiseerd wat hormonen met je doen.. en dat is niet altijd even fijn. Een vriendin van me verwoordde het zo: je hormonen houden grote opruiming.... sterkte!

Mrsx

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 07 mei 2019 22:58

Hey Mrsx,

dankjewel voor je reactie, het is idd goed om er hier over te lezen, dat geeft iets rust. Maar het is wel enorm lastig en hindert me echt bij normaal functioneren. Brrrr....

grtjs Jasmijn

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 25 jun 2019 07:54

Hallo ... allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en sodeju, wat een herkenning en wat fijn om te lezen dat ik er niet alleen mee loop! Om gek van te worden.
Ik ben 48 half, en denk, nadat ik al vele topics heb gelezen op het forum, dat ik al even erg last heb van de overgang.
Nog steeds wel regelmatig ongesteld maar verschilt wel in intensiteit. Veel is zo herkenbaar: ik voel alles!
Ook ik heb m in de linker bovenbuik, ter hoogte van de ribben (of er net onder). Inmiddels zo'n beurse buik van het zelf voelen dat het daardoor ook weer zeer doet.

Toen ik opperde bij de HA dat het misschien de overgang kon zijn zei ze (!) dat dat niet kon omdat ik dus nog regelmatig ongesteld ben, en als ik er last van zou hebben er dan maar mee moest leren leven omdat alle vrouwen dat nu eenmaal doormaken. Nou ja! Ik heb uiteindelijk een echo van mijn bovenbuik gehad, en een echo van mijn baarmoeder. Niks ernstigs, een klein poliepje. Maar... mijn zus is net vrij onverwacht overleden aan een ver uitgezaaide kanker. Ging allemaal heel snel. En zij had vaak buikpijn en dat gooide ze zelf dan op de overgang. En nu is ze er niet meer dus heb ik nóg meer angsten als voorheen. Trillende en tintelende handen, soms koude rillingen, nu een onbehaaglijk gevoel in mijn bovenbuik, val een beetje af (waarschijnlijk door alle stress), en voel me soms zo wazig, alsof ik hier niet echt ben, heel onwerkelijk. Kan mijn concentratie nergens bij houden, loop de hele dag zwaar nerveus te zijn. En vooral... zo moe en zo bang. Ik heb wel oxazepam maar dat wil ik zoveel mogelijk beperken. Probeer wat met yoga maar dat lukt zelfs niet veel. En de omgeving....

Ik denk dan weleens hoe lang gaat dit allemaal nog duren? Gaat het weg? Wordt het beter? Als je alles op internet leest word ik ook niet echt blij. Dank dames dat ik dit ook even kan delen, want ik heb echt een enorme shitperiode zo. Vind er niet veel aan zo.
Herkennen jullie dit ook allemaal?

En natuurlijk voor jullie allemaal: veel sterkte en kracht en licht gewenst!
En sorry voor mijn klaagzang, want mijn bovenstaand verhaal is vrees ik ook niet echt een opbeurende waar je niet veel aan hebt... :cry:
Zou het met al mijn vezels aan ons allemaal willen wensen dat we ons beter gaan voelen...

Jasmijn

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » di 25 jun 2019 08:20

Welkom Jasmijn,

Ja hoor, heel erg herkenbaar. Helaas! Dit weer doet er ook geen goed aan natuurlijk. Lees en schrijf het hier maar allemaal. Wat doet dat met je vertrouwen hè, in de medici. Was bij mij al niet zo groot maar sinds de overgang kan ik er helemaal niets meer mee. Ik probeer mezelf maar zo goed mogelijk te informeren. Lees ook wetenschappelijke stukken en soms op engelse sites om dan vervolgens zelf maar af te wegen wat wijsheid is voor mezelf. Uiteindelijk ben ik ook degene die het moet doen natuurlijk. Ik houd al jaren een dagboek bij. Dat wil ik je wel als tip meegeven. Zo kan je zien waar je stond en nu staat. Ik lees nu regelmatig terug en weet zeker dat het mij helpt. Ook in beslissingen die ik moet nemen in het nu. Als ik teruglees merk ik hoeveel ik vergeet van de afgelopen jaren. Waarschijnlijk zou ik veel meer in cirkels draaien als ik dit niet deed. Qua medicatie maar ook qua het al geleerde op vele andere gebieden in de vele jaren. Beslissingen op sociaal gebied bv omdat je terugleest dat iets al vele jaren bij je speelt t.a.v. sommige mensen, werk, woonomgeving enz enz.

Sterkte ermee,
Madu

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » di 25 jun 2019 08:52

Hallo Jasmijn,

Fijn weer een lotgenoot erbij te hebben; natuurlijk niet voor jou dat je veel last hebt van de overgang, maar de herkenning is erg steunend. Welkom bij de club.

Gecondoleerd met je zus; wat een verdriet. Veel sterkte. Logisch dat haar ziekte en overlijden jou extra bang maakt in combinatie met alle overgangsklachten.

Je kan hier altijd je hart luchten en begrip vinden voor je overgangsklachten. Ik zie het in ieder geval niet als klagen; dus schrijf maar gerust. Zo vind ik ook weer herkenning.

Tintelende handen/armen, trillende/trekkende benen, koud zijn na een opvlieger/wegtrekker, zijn voor mij herkenbare klachten. Angstig ben ik vooral, als ik overweldigd word door overgangsklachten; bang dat het iets anders is dan de overgang; bijv. dat ik nu echt iets aan mijn hart heb. Ik heb mezelf wel kunnen aanleren om plots opkomende irreële angsten er even te laten zijn; er niet tegen te vechten of het weg te willen poetsen, zeg maar. Daarna ebt het angstgevoel dan langzaam weer weg. Dat gaat overigens de ene keer beter, dan de andere keer...

Ik deel van harte je hoop dat het snel betert voor ons allemaal.

Groetjes,
Claire

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 25 jun 2019 09:19

Hey dames,

Ik ben net 2 dagen geleden begonnen met een dagboekje, schrik er zelf van wat ik allemaal opschrijf! :o
Het is ook goed te lezen wat een herkenning er allemaal is onder alle dames. Ik ga binnenkort nog wel naar de gynaecoloog om over die overgang te praten en te kijken of ik er nog iets mee kan, misschien dat hij over hormoontherapie gaat beginnen, iemand daar ervaring mee? Mijn moeder heeft jaren pleisters geplakt en zweerde erbij, maar ja...

Verder loop ik de hele dag op eieren, nergens zin in, zelfs niet in eten pfff... zit ook de hele dag met opgetrokken schouders dus ook niet erg handig he. Yoga helpt een beetje. Ik vind het echt zo idioot dat die hormonen dit allemaal teweeg kunnen brengen. Ik heb echt vooral last van angst en buikpijn, rommelende maag en darmen, ook zo prettig (not). Opvliegers niet echt, maar wel van die koude rillingen en dan ineens tintels in handen en voeten. Snap ook wel dat het rouwproces er ook nog even 'bovenop' komt, als er blijkbaar iets heftigs gebeurt in de fase van de overgang dan wordt e.e.a. alleen maar versterkt, althans, zo lijkt het wel. Ik wil me zo graag weer wat beter voelen pfff... er komen betere tijden toch he dames?

Jasmijn

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 25 jun 2019 09:22

Claire schreef:
di 25 jun 2019 08:52
Angstig ben ik vooral, als ik overweldigd word door overgangsklachten; bang dat het iets anders is dan de overgang; bijv. dat ik nu echt iets aan mijn hart heb. Ik heb mezelf wel kunnen aanleren om plots opkomende irreële angsten er even te laten zijn; er niet tegen te vechten of het weg te willen poetsen, zeg maar. Daarna ebt het angstgevoel dan langzaam weer weg. Dat gaat overigens de ene keer beter, dan de andere keer...
Hallo Claire

Heb je dan ook soms van die hele periodes van je angstig voelen? Niet alleen een moment maar bijvoorbeeld hele dagen achtereen?
Ik sta er momenteel mee op en ga ermee naar bed. Word er flink moe van...

Jasmijn

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 25 jun 2019 09:45

Jasmijn schreef:
di 25 jun 2019 09:19
misschien dat hij over hormoontherapie gaat beginnen, iemand daar ervaring mee?"
Beste Jasmijn,

Je kunt hier heel veel ervaringen lezen m.b.t. hormoongebruik in de overgang. Daar is een speciale forumrubriek voor.

Zelf ben ik niet van plan om ermee te beginnen, omdat dan de lastige vraag zich aandient wanneer weer te stoppen. Uiteindelijk moet je lijf toch de overgang maken naar de nieuwe hormoonbalans. Met hormoontherapie stel je dat eigenlijk uit en hoe ouder het lichaam, hoe lastiger de overgang te maken wordt. Daarnaast loop je met hormoontherapie verhoogd risico op allerlei nare ziektes. Dat zijn eigenlijk de redenen waarom ik nu doormodder. Neemt niet weg dat iedere vrouw haar eigen beslissing neemt in deze.

Ik ben gelukkig niet dagenlang angstig; het zijn bij mij momenten (stemmingswisselingen?).

Groetjes,
Claire

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 25 jun 2019 09:56

Hey Claire,

ja daar heb je gelijk in. Ik ga over dat onderwerp zeker even verder kijken. dankjewel!
Ik moet nu eerst maar eens deze periode door zien te komen...
Ben zo angstig en bangig... ooit was ik een sterke vrouw, en nu een bang labiel kipje.
Maar, wel echt zooo fijn al die herkenning hier....

grtz Jasmijn

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 25 jun 2019 14:44

Hallo dames,

Vanmiddag weer echt shit, ik zoek echt steun bij iedereen hier!!!
Ik zou even met mijn schoonmoeder naar het ziekenhuis voor een poli-bezoekje. Ik dacht echt dat ik gek werd. Helemaal raar in mijn hoofd, tintels, alle spieren strak, geen concentratie, en moe moe moe. Ik wilde het liefst direct naar huis en slapen. Heb ik net even gedaan maar ja.... het is natuurlijk niet weg. Hebben jullie dat ook dat je daar dan heel bang van kan worden en van alles gaat zitten bedenken?

Groet Jasmijn

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » di 25 jun 2019 15:44

Hoi Jasmijn,

Jazeker herken ik dit, VRESELIJK.
Naar huis gaan is dan het inderdaad het liefste wat ik wil. Daar trekt alles ook weer snel weg. Zo irritant. Ik zeg steeds tegen mezelf, kom op Diana, het zijn maar gedachten, er gebeurt niets. Maar toch winnen mijn gedachten met grote regelmaat.
Ik wens je veel sterkte toe.

Diana

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 25 jun 2019 16:00

Hey Diana,

Ja precies, dan moet je jezelf echt moed inspreken he pfff... er gebeurde ook niks, maar het lag voor mijn gevoel zo op de loer pfff... ook autorijden was niet een heel groot succes. en zaterdag heb ik een belangrijk iets waar ik echt heel graag bij wil zijn, maar ik zie er wel tegenop. Dus de oxazepam maar mee maar oh oh oh....

Hoe lang heb jij hier op deze wijze al last van? en heb jij ook uh.... hartkloppingen, koude rillingen, soms ineens zweterig, trillerig, pijntje hier pijntje daar, soms je heel wazig voelen, en dan ineens heel moe, droge slijmvliezen, en dan die nervositeit, bang zijn voor.....
Is dit echt allemaal hormonen denk ik dan... :shock:

Groet, Jasmijn

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » di 25 jun 2019 16:36

Hoi Jasmijn,

Ja, dit hoort er voor velen helaas allemaal bij. Als je stress hebt dan worden de klachten vele malen erger. Soms kan dat bij mij maanden aanhouden. Ook fysieke ingreepjes die heel klein lijken hakken er bij mij tegenwoordig vreselijk in. Dan ben ik echt heel lang niets waard. Maar ook kan er heel veel innerlijke stress zijn van de overgang zelf en dan kunnen kleine items in je leven ineens een enorme druppel zijn. Dan kan ik ook weer onderuit gaan.

Wel heb ik geleerd inmiddels dat het echt overgang is. Ik ben niet meer zo snel bang dat het iets anders is. (soms nog wel hoor maar kan mezelf dan wel sneller geruststellen en soms ook niet als het echt iets nieuws is wat ik niet ken bv)

Ik ben toevallig net begonnen met hormonen maar dat kan je lezen in een andere rubriek. Ik ga daar nog niet op in verder omdat ik nog aan het uitproberen ben hoe of wat. Later zal ik daar wat meer over schrijven. Ik ben er eigenlijk op tegen eerlijk gezegd dus ik worstel nog wel even ermee. Het was echter of proberen of wegzakken en weer andere rotzooi er in. Er speelt hier echter wel meer dan de overgang alleen.

Ik hoop dat je door hier te lezen toch ook geruststelling vindt. Ik zou sowieso niet aan de hormonen beginnen als je je niet zelf goed hebt ingelezen. Ik vind het belangrijk iig dat ik weet wat de risico's zijn en ook weet ik dat artsen nogal eens hoog inzetten bv. Ik start alles altijd liever laag op zodat ik kan voelen of ik met minder medicatie ook de scherpe randen van iets afkrijg.

Hoe dat voor jou is weet ik niet maar ik dacht geef de overwegingen toch maar even mee. :oops:

Sterkte en laat van je horen als je dat wilt.

Grtjs,
Madu

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » di 25 jun 2019 16:43

Hey Madu,

Dank voor je bericht, ja ik denk ook echt dat het weer erger is geworden door het beginnen met verwerken van het verlies van mijn zus. Alles ligt onder een vergrootglas en de klachten die ik al had, lijken wel 100x zoveel erger te zijn. Kl*** angst en onrust....

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de hormonen. Onder welke topic kan ik dat vinden? Ik ga binnenkort naar de gynaecoloog om het daarover te hebben, maar hij is zelf juist eerst van andere dingen uitproberen. Mijn moeder en schoonmoeder hebben overigens allebei hormoonpleisters gehad en dat heeft ze er beide doorheen geholpen. Dus ja... ik heb nog geen idee maar ik hoor/lees je ervaringen heel graag!

Jasmijn

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door Lientje22 » vr 05 jul 2019 10:54

Beste dames,

Jullie zitten in de post menopauze als ik het goed begrijp. Ik zit nog in de pre/peri meno pauze De angstige nerveuze gevoelens , nare gedachtes herken ik. Ik heb dit mn als mijn lichaam weer een eisprong probeert voor elkaar te krijgen. Ik weet dan waar het van is. Maar voelt soms heel overweldigend. Ben dan het liefst alleen met deze gevoelens. En wat jullie schrijven het overkomt je gewoon. Op het moment dat je jezelf beter voelt, dan denk je de volgende keer laat ik me niet zo uit het veld slaan. Maar het zijn de hormonen,die dit aansturen. En waar we zelf dus niets tegen kunnen doen.
Ook een paar dagen voor de menstruatie heb ik soms intense angstige onrustige gevoelens. Voor mijn gevoel wordt het wel erger als een jaar terug.
Wat ik me afvroeg zit er bij jullie toch nog een patroon in? Omdat je dit vaker leest na de post menopauze?

Lientje

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » za 06 jul 2019 22:19

Hey Lientje,

Ik zit ook nog in de pre hoor. Ik ben nog steeds ongesteld hoewel de intensiteit wel verschilt. Maar juist als je dit allemaal in die beginperiode overkomt weet je gewoon niet waar je het moet zoeken, ik geloofde ook echt niet dat het allemaal hiervan kon komen.
Nu heb ik momenteel nog wel een andere stressfactor erbij, maar het blijft vreselijk aanwezig.
Soms dat lijkt het even wat minder, dan merk ik dat, denk ik, goh het lijkt wat beter te gaan. En als ik dat denk dan slaat het soms juist weer toe. Heel irritant.

Een patroon niet echt bij mij Lientje. Het komt en gaat wanneer het zin heeft...

Ik ben nu vooral weer heel moe, soms golfjes van angst (dat ik iets ergs heb, laat me momenteel ook even helemaal nakijken), somber, lach wel maar voel niet zoveel. Bibbers, raar hoofd, soms wazig, heel gespannen lichaam (wat ook nog eens verandert grrrr)
Het stelt wat gerust dat ik steeds hoor dat er niks aan de hand is, maar het gevoel, de onrust blijft wel aanwezig. En dat is mooi shit.
Rust lijkt wel een aardige remedie, en accepteren... maar das niet zo makkelijk!

Sterkte ladies, en mooi dat we zo ons verhalen kunnen delen
Jasmijn

Jopie69
Berichten van Jopie69
Onderwerpen van Jopie69
Menopauzejaar:

Bericht door Jopie69 » do 18 jul 2019 13:42

Hallo dames

Wat een herkenbare verhalen en waar moeten we als vrouw doorheen....Poeh!!
Ik heb er zelf al jaren last van en ik blijf het lastig vinden om niet bang te worden van dat nare gevoel in mijn lijf. Ik heb vooral last van een soort krampachtig gevoel op mijn borst net boven mijn maag. Dit is er alleen als ik heel onrustig ben.
Het wordt een soort angst voor de angst...
Het ontstaat meestal als het om me heen druk is of als ik bedenk dat het druk kan gaan worden. Ik kan het ook met mijn gedachten veroorzaken en dan natuurlijk onbewust.
Ik ben vaak zo met mezelf bezig, zit zo in mijn eigen wereldje....
En soms is het er gelukkig ook helemaal niet en dat is zóó ontzettend fijn!!!
Ik voel ook het een proces is waar ik door moet, een soort persoonlijke verandering, wie ben ik, wat wil ik, waar sta ik....
Dat brengt natuurlijk ook met zich mee dat het zwaar is voor mijn relatie met mijn man, het maakt ons onzeker.
Op mijn werk, waar ik het ontzettend naar mijn zin heb, maar ook het stress level nu te hoog is.
Dit houdt mijn gedachten ook steeds bij deze 2 belangrijke zaken in mijn leven waar ik nu, omdat ik zo met mezelf bezig en mijn proces bezig ben,
geen objectieve beslissing in kan nemen, maar het houdt me echt veel teveel bezig waardoor de onrust niet beter wordt....

Tjonge, het is een heel verhaal geworden....
Het is zo fijn om erover te lezen en te schrijven!! Dank jullie voor jullie verhalen!!

Jopie

Adriana1970
Berichten van Adriana1970
Onderwerpen van Adriana1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Adriana1970 » do 18 jul 2019 16:10

Hallo

Ook ik kan me volledig herkennen in wat jullie allemaal schrijven. Het overvalt me elke keer weer en het is op dat moment moeilijk weg te relativeren en blijf denken: maar misschien val ik nu wel echt weg. Vooral tijdens het autorijden ben ik bang.

Als de klachten minder zijn, soms een paar dagen, soms een halve dag, soms een uurtje, dan heb ik elke keer weer de hoop dat het weg zal blijven of dat het me de volgende keer niet zo zal aangrijpen. Maar als het dan weer komt uit het niets dan ben ik er altijd door van slag. Ik kan dan ook niet meer relativeren ondanks dat ik mezelf toespreek dat het erbij hoort. Ik kan het dan niet overzien en denk dan echt dat het nooit meer beter wordt. Ik kan me dan niet voorstellen dat ik de volgende dag de kracht heb om naar mijn werk te gaan.

Zo zwaar en intens allemaal. De her- en erkenning blijft heel fijn en voorkomt dat ik gek word!

Groetjes
Adriana

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:

Bericht door Jasmijn » vr 19 jul 2019 21:46

Hallo Jopie en Adriana en andere ladies,

Jaaaaa, het is allemaal nogal wat.

Het gevoel van gek te worden is bij mij nu weer even wat minder (onderzoeken weze niks afwijkends aan...)maar ik weet dat het weer terugkomt, en daar ben ik dan ook alweer bang voor. Dat onrustige, nerveuze gevoel in je lijf, bepaalde pijntjes die steeds maar weer terugkomen, op dezelfde plek, het zal toch niet...? Keuzes in je leven, verlies, houvast, rust, ruimte..... het continue piekeren over...

En dan proberen weg te relativeren, wat soms lukt, soms niet. Irreele gedachtes hebben en huppekee daar is ie weer.
Momenteel heb ik mega veel last van haaruitval en dun wordend haar. Het ziet er niet meer uit en ik kan er ook niks mee. Als ik dan in de spiegel kijk wordt ik ook niet bepaald vrolijk pffff... heeft iemand dit ook en een suggestie wat we ermee kunnen? Of is ook dit weer fijn te wijten aan die fijne disbalans van hormonen?

Jasmijn

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht